het Walkera 4#3 verzameltopic

• Topicstarter Topicstarter Junglemaxx
  • Startdatum Startdatum
Hoi,

Vraagje, ik heb een 4#3B en lees op verschillende plekken over de modificatie met "het bic veertje" voor het trillen van de swashplate.

Nu de vraag, moet dit perse een bic veertje zijn en wordt het hele veertje ertussen gezet of een deel ervan?

Idd maarten, en dan is het gewoon goede service om dat zonder problemen gelijk op te sturen.

Voor mij is er binnenkort ook een 4#3b onderweg :P Vanuit nl dan wel.
Is dubbel brushless, alle connectoren direct op de print gesoldeerd, en hij heeft met struts net als bij een "grote" heli, de staart stijver gemaakt. Zit een grotere tail rotor op, hij vliegt 100% strak volgens verkoper. Ben benieuwd :)

Prijs is net aantrekkelijk genoeg om geen nieuwe te gaan kopen.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Vraagje, ik heb een 4#3B en lees op verschillende plekken over de modificatie met "het bic veertje" voor het trillen van de swashplate.

Nu de vraag, moet dit perse een bic veertje zijn en wordt het hele veertje ertussen gezet of een deel ervan?

blijkbaar kan het ook met andere veertjes..Ik heb even voor je gezocht in deze thread want het is inderdaad behoorlijk lastig te vinden.

[post156]

[post182]

[post570]

@BadBert... helemaal met je eens over de service van Terrence

Maarten

Laatst bewerkt door een moderator:
Haha :D als het goed is wordt mijn 4#3tje vandaag al verstuurd, morgen binnen als het mee zit :P

Hij zou al 100% strak moeten vliegen, weet niet of het veertje daar in zit, zal es kijken

uiteraard komen er foto's en filmpjes!!

*is net een klein kind die op een nieuw speeltje wacht*

Laatst bewerkt:
Hoi Gadget,

Dank je voor de info, erg duidelijk allemaal.
En ik maar denken dat ze het constant over een BIC pennenveer hebben maar het gaat over een BIC aansteker veer, hehehe.

Ik zal eens opzoek naar zo'n aansteker, ik heb ze niet want ik rook niet, maar ze zullen vast wel ergens verkocht worden.

Hoi Gadget,

Dank je voor de info, erg duidelijk allemaal.
En ik maar denken dat ze het constant over een BIC pennenveer hebben maar het gaat over een BIC aansteker veer, hehehe.

Ik zal eens opzoek naar zo'n aansteker, ik heb ze niet want ik rook niet, maar ze zullen vast wel ergens verkocht worden.

Hoi Helifreak,

Je moet een BIC-aansteker hebben, gewoon een ouderwetse met een vuursteentje, ze zijn ovaal van vorm (gezien vanaf de onderkant). Het veertje bevindt zich onder het vuursteentje. Je moet dus het wieltje dat je met de vinger ronddraait om een vonk te maken, eruit slopen en dan komt eerst het vuursteentje eruit en daarna de veer. Vervolgens het veertje op maat afknippen (circa 6 windingen).

Het kan ook wel met andere veertjes, zie de foto's van Danny (Fuelflow), maar de BIC-veer heeft dezelfde binnen-diameter als de diameter van de hoofdas. Eea past dus wat mooier.

Succes,

Paul

Mijn 4#3b is binnen :D man man man wat een super mugje!!!

mijne is dus voorzien van dubbel brushless motor, verstevigde staart, alles direct op het 4-1 bord gesoldeerd. Heeft ook de staartrotor van de 4#3q zie ik (zilverkleurig)
Hangt super in de lucht!!!!

net mijn EERSTE vlucht ermee gedaan (let wel, ik vlieg nu 1 seizoen 400 klasse electro, hooveren gaat daar al prima mee, dus ben geen beginner ;) sim me ook suf :P)

Uf03lDF9y4U[/media] - First Flight with my 4#3b

Mijn 4#3b is binnen :D man man man wat een super mugje!!!

[URL="
- First Flight with my 4#3b[/URL]

Ik ben wel heel benieuwd naar de staart versteviging.. zou je daar een mooie foto van kunnen maken?

Mooi dat ie gelijk goed vliegt!! ik ben ook blij dat die van mij weer lekker rond zoemt:p

Maarten

Ik ga daar morgen even een paar mooie foto's van maken :D
Is zeg maar opdezelfde manier gedaan als bij een "grote' heli, dus 2 "struts" van de heli naar achter op de staart :)

zit trouwens geen veertje tussen, en vliegt goed!

Laatst bewerkt:
Hoi Helifreak,

Vervolgens het veertje op maat afknippen (circa 6 windingen).

Het kan ook wel met andere veertjes, zie de foto's van Danny (Fuelflow), maar de BIC-veer heeft dezelfde binnen-diameter als de diameter van de hoofdas. Eea past dus wat mooier.

Succes,

Paul

Hoi Paul,

Dank je voor de extra info. Heb een andere aansteker gekregen van mijn vrouw (zij rookt wel) ik ga morgen eens kijken wat voor veertje erin zit en anders koop ik gewoon een BIC aansteker.

Dat van die 6 windingen vind ik wel prettig om te weten.

Bedankt

Hoi Paul,

Dank je voor de extra info. Heb een andere aansteker gekregen van mijn vrouw (zij rookt wel) ik ga morgen eens kijken wat voor veertje erin zit en anders koop ik gewoon een BIC aansteker.

Dat van die 6 windingen vind ik wel prettig om te weten.

Bedankt

Hoi Heli freak,

Ja, de afstelling van dat veertje is heel belangrijk! Is die te slap, dan haal je de speling er onvoldoende uit, is die te strak dan beweegt je paddlestang niet soepel genoeg meer.

Gebruik 6 windingen en druk het veertje wat in, of trek het wat uit.... de paddlestang moet soepel kunnen bewegen en je mag geen merkbare speling meer voelen op de swashplate, dan vliegt ie super....!!!

De speling (circa 1mm) van de swashplate zat er bij mj van het begin af aan al in en werd gaandeweg groter (1,5 mm). Ik weet niet of dit bij de huidige versies ook zo is.

Paul

Laatst bewerkt:
@Riconl:
Ahhh, dan ben jij die persoon op 1 van zijn filmpjes die met de 4g3 binnen vliegt :P

Heb via mail je collega ook al uitgebreid bedankt, ding is 100% zoals hij zegt, vliegt echt retestrak! Was al heli verslaafd met mijn 400 klasse (buiten) maar nu ben ik binnen ook nog verslaafd :P

Gelukkig vind het vrouwtje het leuk om te zien als ik aan het vliegen ben ;)

EDIT:

zoals beloofd, nog wat foto's waarbij duidelijk zichtbaar is wat er met de staart is gedaan.
Ding vliegt hiermee echt super strak, geen tailwag of wat dan ook. Zelfs niet bij high speed turns zoals je in 1 van de 2 eerder geposte filmpjes kan zien
DSCN3481.JPG

DSCN3482.JPG

DSCN3483.JPG

DSCN3484.JPG

DSCN3485.JPG

DSCN3486.JPG

En nog een fototje samen met mijn 3 kanaals speeltje, waarmee ik me tot nu toe binnen moest vermaken ;)
DSCN3487.JPG

Laatst bewerkt:
Hahah, ziet er ook echt zo surreal uit he, zon plastic speelding en ernaast zon moeilijk uitzient aluminium monster waarvan je ze eigenlijk alleen 2x zo groot verwacht.

Je staartje zal iig niet makkenlijk twisten of afbreken, Piet!
Echt een mooie aanwinst.

Ik zit nog even duimen te draaien tot mijn nieuwe electronica binnen komt,
maar dat gaat vast ook wel een keer goedkomen. ;)

Nog even iets anders,
Zijn er hier al mensen die hun 4#3 hebben omgebouwd om met hun eigen zender te kunnen vliegen?
Exponentieel en throttle curve aan zon klein mugje hangen, zal het vlieg gedrag er toch zeker een stuk makkenlijker op maken dacht ik.
Ik heb namenlijk eens zitten kijken bij hobbykings, daar staat een erg leuk setje van assan om mijn eigen zender naar 2.4ghz te krijgen.
Daarnaast zijn er ook nog vrij goedkope 4 kanaals ontvangers van 2.8 gram voor, en ik zag ook een 2.3grams gyro staan voor een paar eurotjes.
Ontvanger: - klik -
Gyro: - kilk -
Als je dit een beetje uitkleed en op elkaar plakt heb je toch een 5.1 grams unit die hetzelfde doet als de orginele 4-in-1 (7 gram), maar dan op je eigen zender, toch?
Of is het niet zo simpel?

Haha, ja die staart die kan denk ik de ergste storm wel aan :P

Over het ombouwen: ik denk dat het idd zo simpel is ;) Maar voor het expo enzo hoef je het niet te doen hoor... de 4#3 is echt wel onder controle te krijgen zonder, en vliegt echt wel goed.

Maar goed, alles met je eigen zender besturen is altijd fijner, dat wel.

Trouwens, over die 4g3 van die maat:
Gisteren nieuwe (2dehands) motor en regelaar gemonteerd, en het ding draait super nu :) vliegt ook goed ;) haha

Laatst bewerkt:
Klopt BadBert die andere persoon in dat filmpje was ik.

Mijn 4G3 gaat in de verkoop. Komt vandaag of morgen in het tekoop forum. Is er 1 met een HP02T staartmotor.

Hoi Heli freak,

Gebruik 6 windingen en druk het veertje wat in, of trek het wat uit.... de paddlestang moet soepel kunnen bewegen en je mag geen merkbare speling meer voelen op de swashplate, dan vliegt ie super....!!!

Paul

Hoi Paul,

Heb er het veertje inmiddels in zitten. Hij is denk ik nu wel wat stabieler, hij zwiebelt in ieder geval niet alle kanten meer op.

Tijdens het vliegen is mijn staart precies bij de verbinding inhet frame afgebroken. Heb dat stukje (kleine halve cm) eruit gehaald en de staart weer aan het frame gezet.

Nu draait de heli bijna constant om zijn as heen. Dit kan toch niet komen omdat de staart net ietsje korter is.

Ik denk dat dit wel hierdoor kan komen ja... de lengte van de staart is van invloed op de hoeveelheid kracht die de staart kan leveren. Als hij meer kracht nodig heeft, dan hij kan leveren door de verkleinde staart (= hefboom) zal het fout gaan.

Draait je motor wel? anders zit er misschien iets fout in de draden...

Ik denk dat dit wel hierdoor kan komen ja... de lengte van de staart is van invloed op de hoeveelheid kracht die de staart kan leveren. Als hij meer kracht nodig heeft, dan hij kan leveren door de verkleinde staart (= hefboom) zal het fout gaan.

Draait je motor wel? anders zit er misschien iets fout in de draden...

De motor draait prima.
Pffff, dat wordt dan de 2x in 2 weken dat ik de staart moet vervangen.
is er geen staart van aluminium te krijgen?

Back