het Walkera 4#3 verzameltopic

• Topicstarter Topicstarter Junglemaxx
  • Startdatum Startdatum
Ziet er goed uit crash! die wil ik wel een keertje live zien vliegen :).

Die setup is ongeveer wat ik ook in gedachten had... Die esky gyro is dus goed genoeg en heeft ook echt genoeg aan 1S? Bij Hobbycity hebben ze ook een heel licht gyrootje, maar die kan maar vanaf 5 volt dacht ik.. misschien dat dat met 1S dan niet echt wil...
en die 2 grams op de staart, hoeveel KV is dat nou? Ik heb een 3300 van bidproduct, maar daar moet al een belachelijk klein propje op om niet teveel amps te trekken..

en welke servo's heb je erop?
Ik zat te denken aan die van 2.5 gr van Hobbycity, maar die zijn nooit op voorraad...

ik vlieg vaak bij hcw waar ik ook lid van ben.
esky gyro is prima... maar niet echt iets wat ik zeg WOW. maar zo veel keuzes zijn er niet. Ik vlieg hem in non-hh mode. In HH krijg je veel bonce/wag... tenzij je gain lager zet. Maar dan draait ie weg als je vol pitch geeft. (pitch :)) Ik gebruik dus mixer en non-hh mode. mixer goed krijgen is wel een ellende, maar eenmaal goed, werkt ie tig keer beter dan in HH mode. dan kun je gain zo laag modelijk houden zonder dat je staart wegdraait.

dat andere gyro heb ik ook hier liggen. hij is net ietje groter dan van eksy, net 3mm breeder. Ik heb hem nog niet uitgeprobeerd, maar dat komt nog wel. Eerst die logitec erop, daar heb ik meer vertrouwen in aangezien je veel meer kunt instellen.

tailmotor;
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7230

je moet rond 7/10k zitten op tail, andere moet je gearing gebruiken of grotere prop.

servos zijn org van walkera zelf.

Ik weet niet hoeveel amp ik trek, maar mijn esc's kunnen maar 3A aan en ze worden niet eens handwarm.

Ik kan niet wachten tot walkera met zijn micro CP komt. Lekker tictocen in de woonkamer. Gaui is weer net te groot voor mijn woonkamer.

Zucht, op bijna elk filmpje dat ik zie over deze heli, is dat hij netjes opstijgt, gewoon recht in de lucht en dan redelijk stabiel kan blijven hooveren.

Het maakt niet uit hoeveel pogingen ik doe, stabiel krijg ik hem niet.
Ik heb hem al afgesteld, naar mijn weten goed. (info verzameld van dit forum)

Hij blijft maar een kant opschieten.
Ik heb de moed opgegeven en hem netjes in de doos terug gedaan, hij is nu nog heel :D.

Ik ga eerst maar weer verder met simmen en oefenen met mijn lama V4.
Er woont zeker niemand in Emmen met zo'n helikopter.:rolleyes:

dat is bij elke heli zo.... als ik ook niet stuur gaat hij heel snel naar links of rechts.... je moet in het begin meteen wat gas geven en naar 20/30cm hoogte gaan. Anders zit je heli in groundeffect.

Lafox niet de moed opgeven man!Ook jij moet deze heli vliegen.Wat crash al aanhaalde snel uit het groundeffect komen en dan met weinig input op de stick rechts sturen.Je moet even door die fase heen maar na dat je even gehooverd hebt en de machine begrijpt gaat het beter.In de doos laten liggen is zonde van het plezier wat je er aan kunt beleven.Go Gr jaap

Hoi Crash,

Ik heb dit al eerder vermeld in dit draadje, maar heb je de paddles een beetje positieve pitch gegeven ???

Ik werd er in het begin ook moedeloos van, schoot ook alle kanten op. Na het verdraaien van de paddles ging het ineens veel beter. Intussen, 1 maand verder, heb ik ze weer vlak staan, dan reageert ie weer wat feller op de input.

Volhouden man... het is zonde om dat ding te laten verstoffen.

Paul

Heeee die Paul even een paar vluchten maken vandaag man.Daar word je rustig van.Dat is goed voor morgen veel suc met je knie Gr jaap

Sterker nog!!!Neem hem mee mooie grote gangen hebben ze daar.En ik weet zeker dat de verpleegsters het leuk vinden

En Paul, ook van mijn kant wens ik je voor morgen veel sterkte toe! Als je weer terug bent horen we natuurlijk weer van je hoe het is gegaan.

Groetjes,

Danny

Succes met je knie paul, wel blijven vliegen he.

Staartrotor vervangen op die nieuwe Walkera in Airwolf body en hij vliegt perfect. Zelfs met de staartvin etc er weer op geen last van draaien. Lag dus echt aan de oude motor en niet aan de vin.

Hoi Crash,

Ik heb dit al eerder vermeld in dit draadje, maar heb je de paddles een beetje positieve pitch gegeven ???

Ik werd er in het begin ook moedeloos van, schoot ook alle kanten op. Na het verdraaien van de paddles ging het ineens veel beter. Intussen, 1 maand verder, heb ik ze weer vlak staan, dan reageert ie weer wat feller op de input.

Volhouden man... het is zonde om dat ding te laten verstoffen.

Paul

Nee, ik heb wel extra gewichten erop gezet.
extra pitch op paddels helpt ook, maar dan reageert je heli wat trager. Dat vind ik irritant. wat ene stabiel vind is anders bij een andere. Ik vind een directeheli stabieler. In het begin vond ik een trage heli stabieler. Want in het begin wil je een beetje auto stabiele heli hebben en jij stuurt af en toe mee. Als je eenmaal e.a. onderknie hebt, wil je een heli die direct doet wat je vraagt anders moet je steeds overcorrigeren.

het is wel zo dat je beide paddels echt precies hetzelfde moeten zijn. 1graden verschill maakt je heli instabiel. Ik schroef ze eerst ongeveer vast en dan hou ik met een tang de gewichten vast en draai ik rustig aan paddels om ze precies te krijgen. als je ze positief zet, zet ze beide 3 graden en niet eentje 3 en eentje 4.

aansteker veer op de mainass om je swash op een plek houden help ook erg.

probeer zo min mogelijk trim gebruiken en doe zoveel mogelijk met linkage werken. je CG moet echt goed zijn en als je naar je swash kijkt moet ie recht zijn. als je cg niet goed is moet je steeds trimen en je swash komt scheef te staan. Hij hoovert wel "stabiel" maar als je naar voren wilt vliegen, gaat je heli ook naar links of rechts omdat je swash niet 100%recht is. op zo een kleine heli moet je cg van links naar rechts ook goed zijn. ik heb mijn dean connectors links hangen omdat tailmotor en prop rechts hangt.

He, mannen, effe off-topic,

Allemaal bedankt voor het medeleven voor morgen. Vanmorgen mijn been geschoren, 20 cm boven en onder de knie.... ziet er niet uit!!!

Ben morgen om 3 uur, als het goed is, alweer thuis.

Paul

Wat ik gedaan heb is de fly-bar-paddles een graad of 5 positieve pitch geven (gewoon met de hand verdraaien). Dan vliegt ie een stuk stabieler, alleen reageert ie minder op je rechter stick, maar dit is in het begin wat makkelijker vliegen.

Paul

Dat wil dus zeggen naar 1 naar voren draaien en de andere naar achteren of beide naar voren of naar achteren.

Zal wel een domme vraag zijn, maar helaas ik weet het antwoord niet

Hoi Lafox,

Bij beide paddles moet de voorkant van de padlle iets omhoog staan en de achterkant iets naar beneden, dan heb je positieve pitch. Als de paddlestang ronddraaid ontstaat dus het effect van een propellor, die de heli omhoog zou bewegen. Als je negatieve pitch hebt (dus voorkant van de paddles omlaag, achterkant omhoog), wordt de heli door de paddles naar beneden gedrukt, dat wil je niet.

Paul

Hier een foto'tje van mijn heli-vloot(je).

Paul

0709081634tp3.jpg

Laatst bewerkt:
Hoi Lafox,

Bij beide paddles moet de voorkant van de padlle iets omhoog staan en de achterkant iets naar beneden, dan heb je positieve pitch. Als de paddlestang ronddraaid ontstaat dus het effect van een propellor, die de heli omhoog zou bewegen. Als je negatieve pitch hebt (dus voorkant van de paddles omlaag, achterkant omhoog), wordt de heli door de paddles naar beneden gedrukt, dat wil je niet.

Paul

oke duidelijk ben de lipo al aan het opladen :D

Mooi man beterschap en snel herstel.Nee we hebben even op je gewacht anders moet je het peleton weer inhalen HaHa Gr

Back