Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Maarten,
Kijk ook even of de lagers van de hoofdas geen speling vertonen. Bij twijfel vervangen. Het zou misschien ook nog in een onzuivere tuimelschijf kunnen zitten.
Bij mij veroorzaakte dit eerder eens een toilet-bowl effect.
Een goede test om te controleren of alles zuiver loopt is het toestel in de hand te laten proefdraaien zonder rotorbladen maar met de flybar. Als het OK is hoor je enkel een suizend geluid zonder enige trilling bij elk toerental. Als dit goed is, dezelfde test met rotorbladen. Als dit nu niet goed is zijn waarschijnlijk de bladhouders verbogen.
Het zwakke punt bij de 4#3b rotor is dat bij een crash de bladhouders kunnen verbuigen, waardoor de zuivere loop er uit is. Daarom ben ik overgegaan op de 4#3a kop. Die kan alleen breken maar nooit verbuigen.
Succes,
Karel
Maarten,Vandaag de lagertjes vervangen.. dan gaf geen verbetering.. daarna de bladhouders vervangen.. ook geen verbetering.. dan blijft de swashplate alleen nog over en heb ik volgens mij alles vervangen......
Maarten
Voor mij was voornamelijk de levensduur van het geborstelde motortje een reden om hem te vervangen door een brushless..
Alleen door die brushless motor regeerd hij heel vervelend op de vibratie die er inmiddels in mn helietje zit waardoor de staart niet goed recht te houden is. Maar goed da's weer een ander probleempje..
Maarten
Kun je de gevoeligheid niet regelen dan?