Hmmm.... Geen vorderingen!
Alleen ellende. Ik heb geen geluk met de spullen (rommel) die ik krijg aangeleverd. Besteld KPG27 5,2 bij RC-Toy in Duitsland.
Bij aankomst blijkt de box niet goed rond te gaan. Onder de Loupe turen. Jawel een paar vlijtige metaal splinters. Waar komen die vandaan? Kan niets ontdekken aan de tanden, noch aan wat dan ook.
Freeswerk? Poep strak. Niet de AXI PG4/33 meuk, tegendeel!
Splinters weggenomen. Box ging nu keurig rond. Eind goed, al goed?
In het geheel niet! Helemaal niet!
Gisterenmiddag gemeend de zaak eens samen te bouwen met de HET-RC motortje. Wel?
Flens gemonteerd. Op de draaibank een mooie centreerring gestoken met een rand van 0,5 mm. Piece per sace... netjes.
Dan nog twee imbusboutjes M3 x 6 mm, de koppen naar 4,5 mm afgeslepen, om dat deze anders niet in de flens zouden passen. Meegeleverde boutjes waren M2,5... er moest ook daaraan nog wat getuned worden.
Zaakje in elkaar gestoken, zag er goed uit! Passen geblazen. Motorritzel los op de as.... en wel?
Box stroef en ruw aanlopen in de rondte. Niet weer gelazer????? Wel gelazer!!!!!!
Wat voor gelazer dan? Wel.. 1 van de 3 planeetasjes uit het lood. Niet zichtbaar... meetbaar! Ja fijn!
Wel nu had ik ook een KPG25 aangeschaft. (ooit voor een Omega of een Typhoon2) Een iets minder zware uitvoering van de KMP27 (= K%^@%$*^t Met Peren). De 25er past ook op de flens, zelfde ritzel.
Gelukkig, deze box gaat wel mooi rond zonder morren. Zoals het hoort.
Deze 25 inbouwen? Hoe vaak moet je een motorspant vervangen in zulks een kist... blijf niet bezig!
Wil RT-Toy de 27er terug nemen? Wel... niet helemaal... Stuur maar op naar Kontronik zeggen ze! Service formulier erbij. Of zij sturen hem eerst door...
Wat een gesodemieter niet????!!!!!
Morgen bellen met meneer Kontronik!
Modelbouw... een aardige vorm van kapitaalvernietiging...