Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hier de live demo voor het Mode Zero forum:
Zo stel je dus het motorvermogen in.
Heel fijn als je je motor niet goed kunt horen...![]()
Ziet er 'gelikt' uit. "Well done".
Dank!wat een mooie set, het zwarte doosje.
O zeker, al moet je wel rekening houden met de Vbe, die bij silicium ~ 0,3 V hoger ligt.De schema's met germanium transistoren zijn voor zover ik kan zien, ook wel met silicium te bouwen.
Dit zijn 4:1 trafo’s, vroeger verkrijgbaar in modelbouwzaken (!) die ook onderdelen voor RC zelfbouw verkochten.Blijft idd T112 (audio?) transformatortjes.
Is de rechtse T112 met Cx, een bandpassfilter op dezelfde (audio) frequentie als de toongenerator in de zender?
Klopt helemaal.Ik vind het erg interessant (zulke) schema’s tot in detail uit te pluizen.
De genialiteit is hoog: vaak slimme oplossingen om met zo min mogelijk onderdelen, maximaal resultaat te bereiken.
Ik kan me goed voorstellen dat jij het zo ervaart.Dus.... dan heb je al een bepaald niet ideaal sturend iets, en dan moet je je blik van het model weghalen, om naar twee LEDjes te kijken en een tamelijk ingewikkelde code van knippertjes en flitsjes te zien, interpreteren, en herleiden wat je gasstand is (wat méér tijd kost voor de gemiddelde hersentjes dan je zo 1, 2, 3 zou verwachten)?
Het idee van "vliegen zoals ze vroeger deden" kan ik nog wel enigszins begrijpen, maar dit lijkt me echt uitermate onhandig....
Had je iemand speciaal in gedachten?. Ja OK, een boom of zoiets, maar dan heb je in een eerder stadium toch al een aantal foutebeslissingen genomen...
![]()
Dat kan je wel alleen weet je nog niet hoe het moet. Leuk om te zien dat het allemaal echt werkt.ik kan (nog?) niet programmeren met interrrupts
Er was nog een derde mogelijkheid, ik pruts zelf wat in elkaar en frommel dat in Mike's codeMisschien dat Mike er voor jou zoiets in de code er bij wil schrijven (even ter verduidelijking, Max en ik gebruiken verschillende software).
Je kunt ook proberen dat stuk wat ik daarvoor nu bij elkaar heb geprutst, in het programma te monteren en kijken of het werkt zonder de rest te verstoren
Je zou ook een buzzer in het doosje kunnen monteren en die de throttle stand laten horen.Het valt niet mee om aan die hele stille electromotoren alleen te horen of en hoe ze lopen.
Ledje gearriveerd en gemonteerd:Ik had nog precies zo'n LED + voorschakelweerstand liggen uit mijn 'losse onderdelen experimenteerschakeling' en inplaats van deze na demontage terug in de onderdelenbak te gooien heb ik ze maar even in een envelopje gedaan.![]()
Er was licht en wij zagen dat het goed was...Ledje gearriveerd en gemonteerd:
View media item 246247