op een foto van de reparatie die ik heb uitgevoerd kun je zien waar en hoever ik heb ingezaagd. Reparatieverslag op www.f3k.nl
grt
Theo
grt
Theo
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
kuip zei:Het is te overwegen om het voorste bevestigingsgat in de romp nog te versterken met een plaatje mpx, ik heb het niet gedaan, maar als blijkt dat er speling ontstaat na een tijdje kan dit altijd nog.
G.J
Ron Beekes zei:Vraagje?
Kan iemand mij vertellen welke ontvanger jullie in de Highlight plaatsen, ik denk zelf aan een schulze alpha 5.35 deze heeft echter als nadeel dat er via een bijzondere manier 5 kanalen worden aangestuurd. Hebben jullie hier andere ideëen over??
Hoi Ron,
Ik gebruik een Jeti Rex 5 plus, lekker klein weegt maar 9 gr. en heeft toch 5 kanalen. Past perfect
Roy
kuip zei:hoi,
Zo heb ik het gedaan,
Volgens de handleiding was het achterste bevestigings gat al getapt, maar dit was niet het geval. Dus daar even een M4 tap door gehaald.
Hierna heb ik de vleugel op de romp geschroefd met een nylon m4 bout.
Het gat voor de voorste pen (4mm cfk) afgetekend. Het boren van dit gat is een precies werkje. eerst de plek een beetje plat gevijld om de boor een center te geven. Pen met overvloedig epoxylijm bevestigd.
Het is te overwegen om het voorste bevestigingsgat in de romp nog te versterken met een plaatje mpx, ik heb het niet gedaan, maar als blijkt dat er speling ontstaat na een tijdje kan dit altijd nog.
verder heb ik het vleugelbed voorzien van twee 1,5mm balsa strookjes om de vleugel goed strak op de romp te krijgen.
Ik moet ook zeggen dat ik veel voordeel bij deze draad gahad heb, hoe meer info en ideen hoe beter.
Bedankt ieder,
G.J
Een plaatje van 1mm carbon ter versteviging doet al wonderen!
R. Maas zei:Mijn Highlight SAL is bijna af, alleen de werpstift moet nog in de linkervleugelhelft.
Hoe kan ik het beste de plaats van de werpstift bepalen :?: (heb nog geen ervaring met de SAL techniek :!: )
Roy
Theo zei:@Roy,
Ik heb jou vraag gemisten denk dat je nu inmiddels wel al de werpstift geplaatst hebt. Mocht dat niet zo zijn, wat ga je plaatsen. Een stift of een Blade.
@Loet
Klinkt goed dat frezen uit een 3D tekening. wat moet ik me daarbij voorstellen? Rompje voor het afmallen?
Theo zei:Dat is geen hobby meer 8) .
Joost zei:Vet! Hoelang doet je frees erover om 1 zo'n romp helft uit te frezen?
Maakt de frees slagen over de lengte, of over de breedte (hoogte) van de romp?
Theo zei:@Roy,
Ik heb jou vraag gemisten denk dat je nu inmiddels wel al de werpstift geplaatst hebt. Mocht dat niet zo zijn, wat ga je plaatsen. Een stift of een Blade.
@Loet
Klinkt goed dat frezen uit een 3D tekening. wat moet ik me daarbij voorstellen? Rompje voor het afmallen?