hij is er me t-rex 450xl ccpm +bling + foto,s

michel, ik heb ook zo'n plaatje gemaakt om de Gyro op te bevestigen. Maar zit jou giro met zijn behuizing tegen het frame van de Trex?

Heb je geen last van trillingen?

een paar foto's met een glazen kap
normal_IMG_0902.jpg

normal_IMG_0904.jpg

normal_IMG_0906.jpg

hier ook goed te zien dat d4 servo,s omgekeerd staan
normal_IMG_0907.jpg

normal_IMG_0911.jpg

Motornieuws:

Rolf Strecker (www.rs-e-motoren.de) heeft een speciale brushless motor voor de t-rex ontwikkeld:

Toerental: 2300 O/V
Motorgewicht: 95 Gram
Spanning: max. 5 lipo's
Max.vermogen: 500 watt
Diameter: 33mm

strecker-trex.jpg

gister zat het weer eens niet mee de pen waar de control lever mee vast zit vloog er uit en brak af.
normal_IMG_0840.jpg

ik had nog een set op reserve en van daag weer ge fikst.
wel weer aan blijde kan ten wat ca lijm
bij het demonteren zag ik dat er heel wat speling op het schroef je zat die door het lager steekt.
dat is nu ook verholpen door wat ca op de schroef aan te brengen en te laten droog-en .
na het drogen de set weer in elkaar gezet en is nu weer spelingsvrij.

michel pet zei:
bij het demonteren zag ik dat er heel wat speling op het schroef je zat die door het lager steekt.
dat is nu ook verholpen door wat ca op de schroef aan te brengen en te laten droog-en .

Als het goed is, schroef je m.b.v. het schroefje de twee binnenste lagerringen vast tegen je pitchcompensatorslider 8O met een heel klein ringetje tussen de slider en het lagertje. Het ringetje heeft de maat van de binnenste ring van het lager.
Dus ongeacht de speling tussen het schroefje en de lagertjes, die sluit je volledig op met het aandraaien van het schroefje. De speling die overblijft is alleen die op de lagertjes.

Groetjes A.

op het lager zit geen speling de schroef net te ruim .
met een beetje cf los je dat op dan zit schroef er strak en pas in.
de cf moet aleen op het stuk 0,5 cm van af de kop van de schroef daar word i net ff dikker en past i goed.

Hoe zat dat ook alweer met die stuurlui die aan wal staan :)

Mooie demo met deze wind.
Wellicht kan je een breder landingsgestel maken en dan toch je kruis wegdoen? Dat zal het vliegen een stuk prettiger maken.
Hoeveel toeren heb je nu op de kop?

Tja en hoe voorzichter je hem neerzet hoe langer ie heel blijft :)

Groet,

Marc

Hoi Michel,

Ik vermoed dat mijn uitleg niet helemaal duidelijk was, dus nu een foto'tje. Heb je het onderstaande ringetje gemonteerd tussen de arm en de pitchslider? Want met dit ringetje kan je het schroefje volledig vastdraaien en heb je geen speling meer (behalve die van de lagers, maar als het goed is is dat niet waarneembaar :wink: ), ongeacht de dikte van het schroefje. Het is namelijk niet de bedoeling dat dit schroefje iets los zit, en dat de arm over het schroefje kan scharnieren (de kogellagers moeten het scharnierpunt zijn).
Arm%20en%20ringetje.jpg

Groetjes A.

ps. leuke filmpjes.. meer :D ?

Aaali
ik heb het geprobeerd maar er bleef speling op en toen dus de cf er maar op en toen was het ok.
het kruis is er nu van af dat scheelt een hoop.
gis ter in de zender nog wat bijgesteld om de puntjes op de i te zetten en dat lijkt nu ok{wat een kogel}.
de rotor draait nu +- 2450rpm maar dat is dan wel met de 315 bladen.
de 335 komt er weer op maar had ik ff niet in huis.

gister weer getest zonder het kruis.
hij is nu een stuk minder stabiel maar snel niet normaal meer.
het is dus weer opnieuw de helikopter leren kennen ik had wat problemen met het bochten werk hij rolt nu wel erg snel.
maar dat leren we wel weer aan.
de helicopter weegt nu 710 gram kompleet.

Back