Ik heb nog één lat aan beide kanten verlijmd, die moest bij de boeg een klein beetje versneden/verjongt worden. Vervolgens ben ik begonnen bij de kiel waarbij de 1e lat behoorlijk wat aanpassingen nodig heeft.
Eerst de lat(ten) de juiste vorm gegeven, bij de boeg afgerond in een puntje en bij het achterschip welke evenals de kiel een beetje schuin naar boven loopt, op de foto is de linkse kant achter en rechts voor,
Ook de dikte van de lat heb ik aan de achterkant waar deze weer sterk tordeert aangepast en afgeschuind tot ong. 0,6 mm, anders ligt dat stuk te ver van de kiel verwijderd,
en tenslotte het voorste afgeschuinde stukje ook in dikte afgeschuind,
hierna konden de latten verlijmd worden, waarbij te zien is vanaf de bovenkant waarom het achterste stuk dunner is geschuurd, (tussen de rode V's) wat evengoed schuin is gebeurd zodat de onderkant van de lat over de hele lengte nog steeds 2,2 mm dik is zodat de volgend lat weer mooi aansluit,
Bij het achterschip was een deuk ontstaan tijdens het torderen (waarschijnlijk) deze heb ik gevuld met een linden lat van 0,5 mm,
zodat beide kanten weer gelijk werden,