Jaap Smith
Vriend van modelbouwforum.nl
Ziet er weer geweldig uit, mijn complimenten. 
Vriendelijke groet,
Jaap

Vriendelijke groet,
Jaap
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Mooi om te zien dat je er in 2e aanleg zoveel energie in steekt om haar compleet te maken. En dat de gezondheid dat toelaat.Eén van de 2 bij-boten heb ik weer terug gelegd op de boothouders en ik overweeg om de andere niet meer terug te leggen omdat het teveel zicht ontneemt van alle details aan dek, kompas, stuurwiel en dekhuisjes vallen helemaal weg wanneer beide boten op de houders zijn geplaatst,
Bekijk bijlage 555460
Bekijk bijlage 555461
Dag Koos, ik heb inderdaad de mogelijkheid om de davits te gebruiken en de sloep daar aan te hangen en daar denk ik ook over na. Dus ik tuig nu eerst de bezaan mast, waarna wat mij betreft het model af en goed genoeg is en dan zie ik wel of ik nog wat met de laatste sloep doe. (aan de achterkant hangen dat gaat niet, want daar hangt er al eenKun je de tweede sloep dan niet ergens ophangen Piet, aan de zij- of achterkant???
Zou jammer zijn om hem niet te gebruiken
De Beagle is eigenlijk gebouwd voor de Royal Navy als Brik/sloep van de Cherokee klasse en had aanvankelijk maar één grote sloep aan boord. Ze is echter voornamelijk gebruikt als expeditie vaartuig en om die reden zijn er meerdere bij-boten aan boord gezet, zie onderstaande tekening, (bron wikipedia)Kun je die sloep niet in de voorste leggen? Is er ook bekend hoeveel sloepen de Beagle aan boord had?
Top werk!
Constant
Ik ben het helemaal met je eens Peter, ik denk er nog over na...Ik heb ooit in een ver grijs verleden bij de bouw van de plastic variant een sloep in de davits gehangen aan de zijkant van het schip. Dat ziet er wel mooi uit en geeft een beetje dezelfde uitstraling als je bij de spiegel gedaan hebt. Ik zie dat dit idee ook al eerder geopperd is....![]()