Oh ja dat is een goede tip! Want die verschansing is nog alles behalve heel stevig ... ga ik zeker voor zorgen!
En dank voor de complimenten!
En dank voor de complimenten!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Piet,Hoi Eduard, ik was van plan om mijn verslag van de Diana weer compleet te maken met de ontbrekende foto's. In plaats daarvan zal ik het bouwproces op mijn website (nieuwe naam, staat hieronder in mijn handtekening) langzaam af gaan maken. Ik probeer dagelijks enkele items in het album te plaatsen. Tevens behandel ik daar de tuigage in een nieuw album, 'tuigage- hms Diana'. Dus m.a.w. je kan de nodige info over dit schip voortaan vinden op mijn website, welliswaar niet zo uitgebreid als in een verslag hier, maar ik denk dat je er aardig mee uit de voeten kan.
Het verslag hier compleet maken vergt zo'n uitzoekerij, dat daar te veel tijd in gaat zitten. Uiteraard kun je hier ook altijd je problemen cq vragen stellen en indien mogelijk zal ik je altijd helpen.
Dit is een zogenaamde 'verloren gang' welke je alleen bij de boeg vind en niet op deze plaats. Op het achterschip bij de steven heb je het over 'instekers'. Normaal gezien moet je dus je latten gewoon verjongen als je niet goed uit gaat komen.Wel aan gedacht om te verjongen, maar ik wilde ook wel eens zo’n dropplank (of hoe heet zoiets?) proberen. Wel slim om aan de bovenkant inderdaad iets te verjongen zodat ik wel een beetje fatsoenlijk uitkom.
Bij mij staan alle projecten van de laatste 5 jaar in een vitrinekast.
Het probleem is alleen dat dit bootje net wat te lang zal zijn voor de kast.
Maar dat zien we later dan wel weer.
Gr Johan
Ik kan een beetje toverenPiet,
Dat lukte me dus niet. Hou heb jij dat geflikt?
Gr Johan
Toch dit advies maar opgevolgd. Ik kwam in het midden zo beroerd uit dat ik echt splinterplankjes overhield. Leek me niet zo’n feest. Ik kreeg de planken er gelukkig gemakkelijk af. Nu toch maar verjongd en een extra gang gebruikt zodat ik ook het midden gevuld krijg en alles netjes doorloopt.Goed opgelost zo te zien. Nog een tip voor de volgende keer; Je ziet dat door de zeeg van je model de ruimte voor je beplanking naar achteren toe steeds wat smaller word. Dit kun je oplossen door je gangen (latten) op tijd iets te verjongen, zodat je niet met kleine stukjes moet gaan werken.