HMS Peregrine (1704)

Discussie in 'Bouwverslagen historische schepen' gestart door Peter., 31 okt 2020.

  1. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.799
    Locatie:
    Ittervoort
    En als het eens allemaal klopte waar ze hun berekeningen mee maken. Ik las op Geenstijl een comment die het eigenlijk aangeeft hoezeer ze ernaast zitten. 60 doden per dag zei Rutte, het is de helft dus overdrijven kan hij goed.
    hier het comment:
    "Deze maatregelen worden getroffen op basis van besmettingen.
    Maar dat is geen exact getal. Het is een optelsom van het aantal mensen dat zich heeft laten testen.
    Wie weet laten meer mensen zich testen omdat corona steeds meer in het nieuws komt en mondkapjes en testen ‘in de mode’ is.
    Aangezien bijna de helft van bijvoorbeeld PSV en Ajax besmet is geweest kan je ervan uit gaan dat bijna de helft van alle mensen al lang het virus heeft of heeft gehad.
    Kijk liever naar de ziekenhuisopnames en de overlijdens.
    pbs.twimg.com/media/EpNigZxXUAMgzKq?f...
    Deze maatregelen zijn zwaar overtrokken. -- keestelpro | 14-12-20 | 18:55 --"

    Ja ik begrijp jouw Peter, ik ben ook ondernemer geweest en ik weet hoe zwaar het al is zonder deze ellende. Zo en verder vervuil ik je verslag niet. Ik wens je heel veel sterkte in deze tijd.
     
  2. Peter.

    Peter.

    Lid geworden:
    25 okt 2020
    Berichten:
    245
    Locatie:
    Bemmel
    Dank je Stephan, 't is geen vervuiling. Dit hele Covid gedoe is gewoon hysterie. Waanzin gewoon. Weer geen enkele maatregel om kwetsbare mensen te beschermen, maar wel om anderen kapot te maken... Na 10 maanden... Dat geeft na al die tijd toch te denken... Bedankt nogmaals. En Ronk ook.
     
    Stephan Kertész en Ronk vinden dit leuk.
  3. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.579
    Locatie:
    noord-holland
    de grootste veroorzaker en schuldige is china die had de grenzen in December 2019 potdicht moeten doen dan was het niet een panepedemie geworden
     
    Peter. vindt dit leuk.
  4. Peter.

    Peter.

    Lid geworden:
    25 okt 2020
    Berichten:
    245
    Locatie:
    Bemmel
    De Chinese regering is een bende schurken Timberwolf. Zeker weten. Daarom kun je ook niet op hen vertrouwen. Tja, dat weet jij, dat weet ik en eigenlijk iedereen... Toch hebben de respectievelijke regeringen het verkloot (om het netjes te zeggen) en nu zit een grote groep mensen in een existentiële crisis... Waarom de NL en EU regering mij en miljoenen met mij perse kapot wil maken? Geen idee. Laten we als volk eens beginnen met niets meer in China te kopen! Dank voor je reactie Timberwolf!
     
    Ronk vindt dit leuk.
  5. pietsan

    pietsan Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 dec 2011
    Berichten:
    8.213
    Locatie:
    Zeeuws-Vlaanderen
    Dat is klare taal Peter, ik leef met je mee en hoop voor jou dat er toch nog een lichtpuntje aan het eind van de tunnel schijnt.
     
    Peter. vindt dit leuk.
  6. Peter.

    Peter.

    Lid geworden:
    25 okt 2020
    Berichten:
    245
    Locatie:
    Bemmel
    Mijn jongere broer heeft een fitnesscentrum. Na een inve
    Dank je Piet. Laten we hopen dat het voor iedereen meevalt...
     
  7. Mees Ippel

    Mees Ippel

    Lid geworden:
    6 jun 2006
    Berichten:
    1.688
    Locatie:
    Werkendam
    Met de kennis van nu...............zeggen we dan over 5 jaar.
     
    Peter. vindt dit leuk.
  8. Peter.

    Peter.

    Lid geworden:
    25 okt 2020
    Berichten:
    245
    Locatie:
    Bemmel
    Ja, erg hè? Kom je op de kleuterschool niet eens mee weg. Of wat dacht je van: "geen actieve herinnering aan" ...
     
  9. Peter.

    Peter.

    Lid geworden:
    25 okt 2020
    Berichten:
    245
    Locatie:
    Bemmel
    Beste mensen, de laatste tijd niet veel aan de Peregrine gedaan, maar toch een korte update. Ik was begonnen met 0,6 fineerstrips, maar kreeg die niet strak gesneden, "rafelde/brak" af en zag je naden. Toen alles er weer afgesloopt en begonnen met de dikkere plankjes van 1 mm. Zo staat het er nu voor:
    20201224_164014.jpg
    20201224_164031.jpg
    20201224_164125.jpg
     
  10. Peter.

    Peter.

    Lid geworden:
    25 okt 2020
    Berichten:
    245
    Locatie:
    Bemmel
    En verder nog het volgende: :)
    vrolijke-kerstkaart-met-sneeuwpoppen-en-kerstwens-20308.jpg
     
    Jaques, pietsan, Hoosterw en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Pingu57

    Pingu57 Forum veteraan

    Lid geworden:
    14 dec 2014
    Berichten:
    8.202
    Locatie:
    Leeuwarden
    Insgelijks Peter,
    Je Peregrine gaat er goed uit zien Peter, maar misschien wordt het wel tijd om je plankjes wat meer te gaan verjongen.
     
    Peter. vindt dit leuk.
  12. Peter.

    Peter.

    Lid geworden:
    25 okt 2020
    Berichten:
    245
    Locatie:
    Bemmel
    Thanks! De plankjes zijn al tot de helft verjongd. Dus dat wordt nog wel even passen en meten denk ik. Of de onderzijde anders te doen. Zoals bij de Batavia, zie de rode cirkel, daar lopen de huidgangen ook anders
    kgPICT0500.jpg
     
    Pingu57 vindt dit leuk.
  13. Insgelijks Peter,

    ziet er toch prima uit zo,
    Ik zou nu vanaf de kiel verder gaan en dan naar boven werken.
     
    Peter. vindt dit leuk.
  14. Pingu57

    Pingu57 Forum veteraan

    Lid geworden:
    14 dec 2014
    Berichten:
    8.202
    Locatie:
    Leeuwarden
    Ja, dan ook natuurlijk, en inderdaad wat Henk zegt, nu eerst vanaf de kiel naar boven, dan zie vanzelf hoe het komt.
     
    Peter. vindt dit leuk.
  15. Peter.

    Peter.

    Lid geworden:
    25 okt 2020
    Berichten:
    245
    Locatie:
    Bemmel
    Ja, dat is misschien wel beter.
     
    Flying Scotsman en Pingu57 vinden dit leuk.
  16. Hans Groenenberg

    Hans Groenenberg Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 nov 2014
    Berichten:
    6.065
    Locatie:
    Oud Beijerland
    Zo zie je maar Peter. Je krijgt het gevoel er voor :thumbsup:
     
    Peter. vindt dit leuk.
  17. Peter.

    Peter.

    Lid geworden:
    25 okt 2020
    Berichten:
    245
    Locatie:
    Bemmel
    Bedankt Hans!
     
  18. Hoosterw

    Hoosterw

    Lid geworden:
    22 jun 2011
    Berichten:
    2.920
    Locatie:
    Nuenen
    x2!
     
    Herby63 en Peter. vinden dit leuk.
  19. Peter.

    Peter.

    Lid geworden:
    25 okt 2020
    Berichten:
    245
    Locatie:
    Bemmel
    Dank Hans!
     
  20. Peter.

    Peter.

    Lid geworden:
    25 okt 2020
    Berichten:
    245
    Locatie:
    Bemmel
    Hallo allemaal! Inmiddels ben ik met horten en stoten weer verder gegaan met de Peregrine. Tot mijn verbazing zie ik dat er al 3 (DRIE) jaar voorbij zijn gegaan! God, wat vliegt die tijd! :eek:. Ik heb wel een beetje meegekeken hier en zag jullie weer prachtige schepen bouwen. Hierbij een verslagje van mijn gepruts:

    Plankjes buigen:
    20230817_160207.jpg

    Helaas kwam ik onderaan niet uit. Ik had achteraf eerst de zandplaat moeten plaatsen, maar ja. Dat is dan voor de volgende keer. Het was wel mijn idee om bovenaan te beginnen, zodat als ik niet uitkwam dit aan de onderzijde zit:
    20230816_200604.jpg

    Geschuurd en kiel et. cetera bijgewerkt:
    20231027_133055.jpg

    In de Deense olie:
    20231027_154932.jpg

    2e beplanking buitenzijde:
    20230827_194510.jpg

    2e beplanking binnenzijde:
    20231110_190444.jpg

    Zo staat de Peregrine er thans bij, zien jullie welke stomme fout ik gemaakt heb? :
    20231123_100207.jpg

    Juist, ik ben de geschutspoorten vergeten in te voegen! Aangezien de metalen die bijgeleverd waren in de kit, schots en scheef en onbruikbaar zijn, wilde ik deze van hout maken. Dit ben ik dus vergeten! Ik had dus de poorten in de openingen moeten zetten en dan de huidplanken tot daar laten doorlopen... oeps! Nu zijn de poorten veel te groot. Ik heb geen zin om alles weer af te slopen, dus ik ga toch maar rood geschilderde poorten plaatsen, zoals op dit contemporaine model van St. Albans (1687), wiens kleurenschema ik ook volg.:
    f5857_003.jpg
    Er komen ook nog deze ronde versieringen rondom de geschutspoorten, dus ik hoop dat mijn fout straks niet heel erg opvalt:
    20231123_100615.jpg

    Mochten jullie een betere oplossing hebben, dan hoor ik dat graag. Zoals ik 3 jaar geleden al schreef, dit is de eerste keer dat ik zoiets bouw en het doel was leren. En ja leren doe ik denk ik wel nu! haha. Iemand schreef ooit eens en ik citeer:

    "jij lijkt altijd alles te weten." "Nee, hoor. Ik heb gewoon veel meer fouten gemaakt dan jij." Dat blijf ik een mooie uitspraak vinden. Groeten, Peter :bye:
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2023

Deel Deze Pagina