HMS Victory Mantua -Panart 1/78 (Henk)

• Topicstarter Topicstarter Flying Scotsman
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Afschuwelijk, dat multiplex ezelshoofd :) (hopelijk neem je me dit niet kwalijk, als het geschilderd wordt zal dit nog amper zichtbaar zijn.)

maar heel mooi in elkaar gestoken hoor, netjes !

PS ik heb nog een paar baleinen van een parasol waar je voor een schip of 100 ezelshoofden en knieën uit kan maken. :rofl:
Dank je wel , nog een schip of 100 zit er niet in. Heb wel een hout kacheltje voor je

Dat was ook mijn eerste reactie, jammer, maar voor de rest gaat het de goede kant op Henk :thumbsup::thumbsup:
Dank je wel, dat ezelshoofd is wat jij en Herman/Herby terecht opmerken is inderdaad geen gezicht. Maar een lik verf doet wonderen:rolleyes:

Ik heb voor de Caroline waar de ezelshoofden ook van triplex waren mooi notenhout besteld bij Kolderstok, 5 x 10 mm en 4 x 8 mm waar ik al de ezelshoofden van heb gemaakt. De Engelse schepen hebben mooie rechte ezelshoofden, die je vrij makkelijk kan maken voor een paar centen heb je dan mooi hout in de maat die je wilt. (t'is maar een ideetje...)

Nieuwe update
Fore mast verder opgebouwd “Topgaland” Dry-fit geplaatst en wat aanpassingen die niet op tekening van de bd staan maar wel in Anatomy Nelson, uitvoering is schaal 1 op oog;)

trosje wat er onder hangt zijn de inmiddels gemaakte blokken voor de mars;)

A2B3DF5C-6F42-411A-9527-0CF8BC6073D9.jpeg

Update “ Fore Mast”
Dankzij de hulp van Jan Zwart ( Jan nogmaals dank) kon ik vanavond nog wat details aan brengen die op de bestaande tekening ontbreken. In de vorige post had ik al vermeld dat dit schaal,1 op oog zou zijn maar volgens andere tekeningen klopt het op 1,5mm na. Dus vind ik acceptabel.

FB860A42-96A8-4E85-88A4-9B73B351B6A6.jpeg

Ook ik moest ff zoeken waar mijn verslag stond en ff afstoffen .:rolleyes:
De werkzaamheden tot nu uitgevoerd zijn Masten -ra’s stampstok en relingen van de marsen.

Het was een flinke klus, de masten volgens tekeningen van Caldercraft samengesteld en de tekeningen van Mantua zijdelings gebruikt(hier worden geen details van en rondom de marsen niet aangegeven).
61DDA645-1FBC-43F5-A6A5-2D8CCC7F18A4.jpeg

Ik had op eigen initiatief de dragers van de reling op de marsen van hout gemaakt, deze zijn aangepast naar messing staanders.

5D2E0FE4-CC61-4A52-B74C-6E4DD449E38B.jpeg

Verder heb ik een nieuwe stampstok gemaakt deze was gesneuveld tijdens werkzaamheden aan de boegspriet
9F6B26FB-EA34-4EFA-A928-D0D24B5C2072.jpeg

Volgende klus was het beginnen met de bouw van de ra’s. (Door materiaal te kort in de bouwdoos) wel materiaal voor de Fore Mast en deze dus gemaakt. Ook hier de tekeningen van Calder gebruikt i.v.m. details.

71AAEBB9-7074-49DF-95A5-45E3D13CBBBF.jpeg

Tussen door ook nog bezig geweest met het maken van een Ropewalk machine met behulp van 3D time beld en tand wieltjes, dit was geen succes en deze is in de container beland:confused:.

DC409673-8D6D-4B79-8FED-D500D202BE7D.jpeg

nu is het wachten op nalevering van het ontbrekende rondhout voor we weer verder kunnen gaan met de overige ra’s :rolleyes:

Wat werkte niet bij de serving tool? ik heb de mijne op hetzelfde principe gebouwd. En die doet het eigenlijk best goed. Je moet wel zorgen dat de asjes heel soepel draaien en in lijn staan. Ik had daar in het begin een probleem mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back