Nou Paul bij deze dan.
We zijn zonder ook maar met de auto op een baan als Elmpt te hebben gereden , uitgegaan van de standaard afstelling zo uit de doos.
Ik moet zeggen dat we natuurlijk wel de auto voor die tijd weer helemaal hebben gedemonteerd en zelf volgens eigen gevoel hebben opgebouwd , dwz alle boutjes voorzien van locktite . De diffs hebben we geheel uit elkaar gehaald en opnieuw gemonteerd.Verder heb ik de tip van Paul Coleman die terug is te vinden op de site van nitrohouse , om de steering ballends te vervangen door de ballends van de pcr h7 gezien deze sterker zijn.
De veren hebben we ook aangepast ,voor hebben we 14 mm gaatjes en achter 14 en 16mm gaatjes .( opgeboort)
De auto reed in het begin niet erg lekker en dat hebben we opgevangen door de stand van de shocks te veranderen en de auto iets hoger te zetten ivm de kuilen . Het resultaat wat een stuk beter.De auto was voorzien van de Ninja motor met de hyper 2059 uitlaat , dit zorgde voor lekker veel power onder in en toch nog veel topspeed op het rechte stuk.
Een zeer fijne motor , en wat ons betreft een blijvertje. Koppeling standaard met zwarte mugen schoentjes en mugen 1.0 veertjes en een 13 t klok.
verder :
voor shocks mugen oil 300cps
veren op shocktower onder en helemaal naar binnen, en op de arm naar binnen
Blaauwe standaard veren 13mm spacer
diff 3000 mugen
Middendiff 5000 mugen
achter:
schockoil 350 mugen cps
blauwe standaard veren 7 mm spacer
op tower boven en geheel naar binnen , op arm naar buiten
diff 1000 mugen
alle 3 standaart gewone diffs
Wel de dogbones zowel voor als achter uitvullen met brandstofslang
Ik moet zeggen we hadden niet verwacht dat de auto zo goed zou rijden , en we hebben daarom ook wel een gok genomen door de auto direct in te zetten in de laatste en beslissende DBC wedstrijd. Achteraf gezien een verstandige keuze geweest . Jordy eindigde als tweede achter Jeffrey en werd dan ook uiteindelijk de eerste DBC cup winnaar overall.
GR Michel