HobbyKing Boot Gekocht, advies gevraagd.

IMG_0222.PNG Heb zelf een wat duurdere graupner, voor tientje meer in duitsland te koop. zie de eerder geplaatste foto. Kan je prima mee voor en achteruit. Hard gaat ook prima met mz ware reddingsboot (4,5 kg). Weet niet hoe die het doet in een licht emmerplastic bootje

Onze vrienden toemen hebben ook af en toe waterdichte brushed regelaars voor weinig, wellicht dat dat ook werkt voor de kortstondige reddingsactie


Me dunkt dat de meeste reddingsboten toch maar kortstondig in gebruik zijn.
 
Even een andere vraag, ik heb nog een zo goed als nieuwe 5S lipo liggen, 5000mah 25C van Zippy.
Zal deze lipo met mijn specs, goed kunnen met de boot?

specificaties:

ESC 180A BEC (burst 1080A)
prop 42 mm, 1.4 pitch
Motor 2200kv, 4-polen, Max stroom 70A, Max watt 1750W

Ik twijfel een beetje aan de 25C waarde. Graag advies vd experts :)
 
Laatst bewerkt:
Twijfel je of de accu wel 25C is, of twijfel je of 25C genoeg is?

In geval van het laatste: ik vaar mijn Blackjack 29 met een 2200 motor op 5s met een 42mm 1.6 prop en 30-40C accu's. Ik verwacht dat je met een 42mm 1.4 prop en 25C wel weg komt. Beter wel de pieken bij het wegvaren voorkomen door niet volgas weg te sprinten.

En die accu ligt er nu toch maar...;)
 
Idd het laatste of 25C wel genoeg is. Thx. Ik vaar sowieso nooit echt volgas weg, zelden. Eerst m'n lijn zien te vinden en dan pas er gas opbouwen.
Maar er komt een moment dat ik vol gas ga, en dan het uiterste van m'n vermogen vraag, toch?!

Klopt lipo ligt hier nu stof te happen. Omdat ik bijna al m'n auto's heb weg gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga straks voor het eerst varen met de 5S 25C lipo. Zal eens kijken of dat gaat, anders komt die in het te koop topic :)
 
Top! :thumbsup:
Gewoon lange banen met bochten rechtsom gaan varen en ook wat meer op het gas door de bocht. Dan gaat het vanzelf sneller en sneller en sneller en....
En een beetje expo doet wonderen bij het sturen.
 
Gewoon lange banen met bochten rechtsom gaan varen en ook wat meer op het gas door de bocht. Dan gaat het vanzelf sneller en sneller en sneller en....
Hallo Rogers,

Niet van die korte stootjes gas en dan gelijk de boot helemaal terug laten zakken, dat vreet stroom; niet van dat benauwde, gewoon gas en lange rechte stukken en in de (zo wijd mogelijke) bochten de boot in plané houden.
Ongeveer zoals ik het doe:

Ik heb nét genoeg roeruitslag naar rechts om de bocht binnen de breedte van de gracht te kunnen halen, de uitslag naar links is minimaal (15°) en alleen geschikt voor kleine correcties tijdens het rechtuit varen, een linker bocht op snelheid kun je wel vergeten, de wielwerking steekt daar een stokje voor.

Bovendien kunnen we met dat gehannes op die korte stukjes (te) dicht bij de camera (lager standpunt kiezen) niet zien hoe los (of niet) de boot vaart.

Groeten, Jan.
 
Na een aantal keer er mee gevaren te hebben en het dolle enthousiasme wat ik erin heb gestoken, ben ik er al een beetje op uit gekeken. Dat is best snel gegaan.....
 
Hallo Rogers,

Samen met een maatje varen rond een paar boeien houdt het een stuk langer interessant dan in je eentje 'strepen trekken'.
Ik heb veel samen met m'n zoon gevaren, altijd leuk en je trekt een boel publiek.
De volgende stap is je aanmelden bij het ESH en meevaren in het wedstrijdgebeuren, dat houdt je aandacht er wel bij...

Groeten, Jan.
 
Helemaal met Jan eens,

Als ik alleen vaar (en woon aan het water dus dan kan dat makkelijk) vaar ik ook meestal alleen kort om af te stellen/testen. Het leuke is juist met meerdere mensen tegelijk varen op een evenement of wedstrijd. Er komen een aantal mensen over de A12 richting de volgende wedstrijden, dus eens mee komen varen/kijken anders? Mocht je nog verder willen testen/bootje wedstrijdklaar willen maken, mag je natuurlijk altijd eens bij mij in Amersfoort langskomen, help je graag.

Groet,

Marcel
 
Maar HOE snel gaat ie nou?;)
2200Kv op 5S geeft iets van 32500 toeren onder last, met een 42 mm prop haal je dan fluitend 65 - 70 km/h.
(Tenminste, als je niet, zoals in de video, na twee seconden al weer van het gas gaat zodat de boot nooit echt op snelheid kan komen...).

Groeten, Jan.
 
2200Kv op 5S geeft iets van 32500 toeren onder last, met een 42 mm prop haal je dan fluitend 65 - 70 km/h.
(Tenminste, als je niet, zoals in de video, na twee seconden al weer van het gas gaat zodat de boot nooit echt op snelheid kan komen...).

Groeten, Jan.

Op 5s ga je met die 2200kv richting de 40.000 toeren onder last Jan ;) En kom je dus een paar kilometer hoger uit.

Als je uitgaat van 4s klopt je rekensommetje wel :D
 
Ik ga uit van 18,5V x 2200 x 0,8(= verliezen), niet van 5 cellen die vers van de lader komen, dan ga je inderdaad richting 40.000 toeren onder last, alleen duurt dat niet zo lang...

Groeten, Jan.
 
Back
Top