HobbyKing Graphene Lipo test!

  • Topicstarter Topicstarter DutchRC
  • Startdatum Startdatum
Ghehe :D nou nee.. 19C zal in Ieder geval bij het wegrijden een puffu lipo opleveren ;) 4,5Kg weegt de auto ongeveer met lipo's..
 
Eigenlijk een verwachtte ik ook nauwelijks verschil in topsnelheid.
Zo als eerder opgemerkt is de stroom het laagste op topsnelheid.
Interessant is echter wat de piekstroom tijdens accelereren was bij de verschillende lipos.
Dat is het enige wat nog het verschil kan maken tijdens een race afgezien van een iets langere rijtijd of het gewicht.
De topsnelheid is alleen afhankelijk van de resterende accuspanning op topsnelheid.
Een langere levensduur bij zware gebruiksomstandigheden zou dan het grootste voordeel kunnen zijn van deze technische"vernieuwing"
Maar dat is niet zomaar in een test aan te tonen dus dat zal over langere tijd pas blijken.;)
 
Ik volg die "discussie" vanaf het begin en zo langzamerhand wordt het hard tegen hard. Feiten, fictie en meningen spatten in het rond: "Fifty shades of graphene":rofl:

De test die in dit topic hier gedaan wordt, is helaas nietszeggend. Maar misschien komt er nog een prima vervolg.
 
Meer power meerdere keren laden geweldig , alleen PAS OP ze zijn echt een slag groter dan de ''gewone'' lipo's bij mij passen ze lang niet allemaal
in de toestellen , dus ben toch genoodzaakt om de ''oude'' toe te passen , maar verder SUPER
laatste metingen gingen met normale lipo's van 30000 toeren naar 34950 toeren Top snelheid met gps meter nu 373KM oude lipo's rond de 350km
 
Meer power meerdere keren laden geweldig , alleen PAS OP ze zijn echt een slag groter dan de ''gewone'' lipo's bij mij passen ze lang niet allemaal

dat heb ik al met die blauwe turnigy lipo's van HK, dezelfde capaciteit e.d. maar alleen de ene is 20C en de andere is 40C, de laatste is 50% dikker als die van 20C. Dus de graphene van 65C is zeker een stuk dikker.

Hans
 
Ik zit nu op het punt om 2x 4s 3000 mah lipo's te kopen voor mijn fms edge 540. Ik kan minimaal 3 turnigy's 3000 4s 40c kopen voor de prijs van 2x 3000 4s graphene lipo's. Wat zou voor normaal vliegen een beteren keuze zijn???
 
Voor normaal vliegen heeft een Graphene Wel voordelen, maar dan vooral voor de vliegtijd en THEORETISCH voor de levensduur van de lipo's..
Je zult wel wat meer power hebben ook, maar of je dat Echt zult merken....

Als ik bv met m'n Durafly Tundra vlieg, kan ik em makkelijker hoveren met een Graphene, dan een 2200mah 3S 35-70C..
 
Ik heb maar eens 2 graphene 3000 4s 65c besteld.Nu heeft 1 van de 2 pakketten een voltageverschil van 0.039v tussen cel 1 en 4. Is dit een probleem wat ik moet melden???
 
ik heb de lipo net even opgeladen en 3 cellen komen tot 4.2 volt en 1 cel blijft steken op 4.17 volt. Deze moet toch ook volgeladen kunnen worden??
 
Je hebt het over een verschil van een drie-honderdste deel van een Volt.
Totaal niet relevant.
 
Een spanningsverschil van 0.039V is geen ramp, maar voor een lipo niet weinig, dat hoort eerder in de buurt van de 0.01V oftewel 10mV te liggen. Dat mag je zeker van een nieuwe lipo verwachten (bij een oude lipo met heel veel ontlaadcycli gaan cellen soms uit de pas lopen door veroudering)

Echter als je een goede lader hebt met balanceraansluiting dan zal deze de 'achterlopende cel' vanzelf naar 4.20V laden (actief balancercircuit in de lader voorkomt overladen van de andere 3 cellen).

Je kunt een foto maken van de individuele celspanningen en contact opnemen met de shop (alhoewel ik van van HK niet heel veel verwacht ...)

Bas
 
Lader instellen op 0.3A en gebalanceerd laden, de meeste laders kunnen tot 300mA om de volle cellen heen leiden.

Het kan wel even duren... :)
 
HK heeft mij wel een nieuwe gestuurd......die overigens ook weer een verschil van 0.034 volt aangaf.
Dit moet met balanceren ook wel weer goed te krijgen zijn.
 
Netjes van hk, maar nu weer een verschil, en ook weer dezelfde cel? Hoe meet je die celspanningen? Er zijn namelijk van die lipo cellen checkers die aanzienlijk afwijkende celspanningen geven....
Je zou ook mbv een multimeter de spanning per cel kunnen meten als je meer zekerheid wilt....
 
Ging het hier niet over Graphene lipo's?
Vandaag door Gerd Giese geplaatst:
Turnigy Graphene in 45C und 65C vom Hobby King im Hochlasttest, unter Akku Test einsehbar auf
www.elektromodellflug.de
HK-Graphene-Testlipos-45C-65C_thumb.png
 
Back
Top