HobbyKing rigger

Ik verwacht dat je het 'hoppen' van achterzijde kan elimineren door in eerste instantie:
- strut-as iets vlakker (maar nooit negatief!) met het water [even checken door op tafelblad te zetten en van zij te kijken]
- CoG ietsje naar achter

Hoeveel mAh heb je bijgeladen?

Ik verwacht dat je de gemiddelde stroom (24A) met een paar simpele maatregelen nog wel flink terug kan brengen naar rond de 20A:
- metal-prop (32mm of 33mm 1,4pitch)
- handling (3sec rechtuit op volgas, dan rechterbocht)

Wat is het totaalgewicht (dus incl LiPo) op dit moment?

In mijn vakantie heb ik nog even aan het HK Rigger bootje geknutseld.
De motor temperatuur was nog te hoog daarom heb ik zelf een waterkoelmantel gemaakt voor het bestaande motortje.

Ook heb ik een nieuwe turnfin gemaakt die een beetje naar binnen gebogen staat (uit een plamuurmes).

Het bootje vaart nu erg stabiel maar voor mijn gevoel is het stroomverbruik nog erg hoog....

Op een 3S2200 Lipo heb ik na 1min en 50sec vol gas varen 1335mAh verbtuikt.

20190819_082926.jpg

20190819_125456.jpg

20190825_103558.jpg
20190825_103628.jpg

De vorige keer met de gegevens die je opgaf (32mm prop 1.4pitch, 800mAh in 2:00min) zat je beduidend lager in stroom. Is de rechterzijde van de turnfin messcherp? En, vaar je met dezelfde prop?

Heb je mogelijkheid om nog 'ns een filmpje te schieten? Met deze motor en relatief kleine prop zou je mss beter af zijn met dun roer en zonder waterkoeling op de motor.

PS Quote: "Het bootje vaart nu erg stabiel [...]"
Als in "vlak op het water"? Dat klinkt wel mooi, maar een "loslopende" rigger is wat je wilt (== laag stroomverbruik bij hoge sneheid).

Laatst bewerkt:
Ja klopt t begin van het einde van mijn hobby met bootjes op naar de volgende bezigheid. Nog 1 mooie hydro afmaken dan die ook compleet in de verkoop.

Sorry ga hier geen linkjes plaatsen van mijn verkoop dit is een topic van "Doesburg" .

Laatst bewerkt:
Back