Hoe bouw ik zelf een trainer als beginner.

Ja , maar er is ook een tijdje een andere houtsoort gebruikt (populieren geloof ik) .
De fabrikant dacht dat dat ook wel ging . :bad-words:

Mvg Johan

Een foto maakt alles duidelijk.
Staat ook een bar code op.
Zo'n 3 maanden terug gekocht bij de Gamma.
timmerplaatgamma.jpg

Succes
Ton

Sorry, die plaat wordt geleverd zonder latjes die heb ik er zelf op gelijmd als lijst.
Het etiket zit toevallig op die plek.
Dus ook geschikt voor andere doeleinden!!
Ik dacht €5 .
Ton

Moet kunnen, de smiley was me niet opgevallen.
Overigens die sticker krijg je er niet netjes af.
Het lijkt wel een tendens om overal sticker te gebuiken waar je een flesje sticker verwijderaar voor nodig heb.
(ook verkrijgbaar bij de Gamma)
Succes
Ton

Ik doe dit gewoon met mijn folieijzer, warmte lost dit soort lijmen vaak op. Deed dit vroeger al met LP's (zie Langspeelplaat - Wikipedia) vaak zaten er allerlei plakkers op zo'n hoes en die moesten eraf, wel even de LP eruit anders hoorde je het tijdens de gehele plaat.

trainer 1600

Ik ben begonnen aan een trainer 1600, door omstandigheden is hij een tijdje blijven liggen, Er staan nu geen foto's meer bij op het forum zodat ik hem niet kan afmaken. Is er iemand die alles heeft opgeslagen en dus de foto's met beschrijving bezit. Zodat ik hem alsnog kan afmaken.
Met alleen de beschrijving kom ik er niet uit.

Beide mannen geholpen met een digitale kopie van Johan zijn draadje met foto's.
Als er nog meer zijn dan hoor ik het wel.

Arak48

Maak af en toe een foto om hier in je draadje te laten zien hoe ver je gevorderd bent met je trainer 1600 , die van mijn vrouw vliegt echt geweldig en voorspelbaar.

Dankzij de handleiding die ik gekregen heb ben ik aardig op weg met de vleugels:
full

Maar nu vroeg ik mij af waarom ik de neuslijst moet afschuren en er dan overheen moet beplanken. Kan ik niet gewoon ertegenaan lijmen
Zo dus:
full

Dat zou een hoop schuurwerk schelen. Of is dat niet stevig genoeg ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat zou een hoop schuurwerk schelen. Of is dat niet stevig genoeg ?

De beplanking op de vleugel blijft dan aan de voorkant alleen vastzitten op de ribben en ik denk dat deze dan niet mooi in profiel komt. Het lijkt me zeker niet sterk (al zijn er genoeg kisten die helemaal geen neus beplanking hebben).

Overigens is het helemaal niet veel schuurwerk. Een paar keer met de schuurplank er overheen en het is gebeurt. Ook onderschat je de therapeutische werking van schuren! Als het bloed, zweet en tranen gekost heeft, vliegt het ook beter...

Succes,

Overigens gaat mijn trainer 1600 in de verkoop, omdat ik er heerlijk mee heb leren vliegen, maar inmiddels de trotse eigenaar ben van een Venture 60!

grt,
Arthur

plotterwelt banned

Oh ja, Ik begreep van forumlid Student dat plotterwelt van het forum is afgeknikkerd, dus daar zal geen antwoord van komen,... helaas, want ik heb nuttig gebruik kunnen maken van zijn mooie bouwdraadje en bouwkunsten en adviezen.

Ach ach, de volgende weer. hij kon af en toe lekker stevig uit de hoek komen, maar weer een ban, jammer hoor. Was een grote bron aan info en hulp.

Mijn mening,

Freek

Back