volgens mij, als een motor wordt tegengehouden, zal de esc toch doorlopen..
als de motor een beetje piept en verder niets doet, staat de timing niet goed.
blijf je dan proberen, zie je vanzelf een hele dikke steekvlam uit de esc komen. dit heb ik ooit eens gehad in mn leerperiode met mn eerste brushless motor..
zal vast met koeling en kwaliteit van de componenten te maken hebben..
Toch denk ik niet dat de gemiddelde esc een soort afslag heeft voor dit type doeleinden..
Bij vliegtuigmotoren zou deze niet eens op kunnen toeren als je een tijdje in zonder motor hebt rondgevlogen..
immers, een heli heeft alleen zijn aandrijflijn om op gang te brengen, de bladen staan nog op 0 pitch. Een vliegtuig heeft dat dus niet, die motor/regelaar moet gewoon meteen vermogen leveren.
en ik ben tot nu toe nog geen afslagstromen tegengekomen voor tijdens het opstarten.
ik dacht dat je bij sommige regelaars afslagen in kunt stellen voor topvermogen. maar dus niet voor alleen opstarten