Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Of te wijnig vertiming.
Als je heel wijnig vertiming zet zoals bijvoorbeeld 0 op de motor en de regelaar ook op 0 dan word die ook niet warm met dezelfde vertanding als met een vertiming van op de motor 12 en regelaar op 18 bijvoorbeeld.
Wat er nog niet bij staat is, is dat als je wat tegenwoordig veel regelaars kunnen, er op een bepaald moment extra vertiming bij laat komen de motor ook te warm kan worden.
Dit komt doordat deze er dan te vroeg bij komt waardoor je een hele hoge vertiming krijcht terwijl de motor nog niet echt op gang is gekomen.
er staat boven aan Hot motor, cool controller, cool batteries = overgearedDit lijstje is een beetje incompleet. Beter als dit lijstje wordt aangevuld met nog diverse mogelijkheden waarom een bepaalde combinatie te heet wordt. Nu lijkt het dat als de motor te heet wordt je altijd zwaarder moet gaan vertanden. In heel veel RTR applicaties waar iemand zijn standaard motor vervangt voor een snellere moet je juist lichter vertanden. De tweede optie kan ook aangeven dat de motor de zwaar is voor de regelaar en accu.
Hot motor, cool controller, cool batteries = overgeared (Is ook een optie)
Cool motor, hot controller, cool batteries = undergeared (Is ook een optie bij Burshless)
Cool motor, hot controller, hot batteries = Motor te zwaar voor regelaar en accu. Of op het randje van de Specs
Hot motor, hot controller, hot batteries = overgeared (+Motor op randje specs regelaar en accu)
Warm motor, warm controller, cold batteries = happy components (Voornamelijk bij Lipo)
Warm motor, warm controller, warm batteries = happy components (Voornamelijk bij NiMh)
Warm motor, cold controller, cold batteries = happy components
Misschien handig om dit geheel te vertalen naar het Nederlands voor onze jongere gebruikers dat deze ook begrijpen wat er staat. Die zullen het meeste hebben aan dit stukje. Misschien ook handig om er bij te vertellen wat je moet doen als je lager of hoger moet vertanden... Om het Compleet te maken.
geld dit ook voor brushless
dat is gewoon poep die motor ik heb hem ook mist veel kracht zelvs de standaart is beter en 20a is erg weineg ik heb een 60a regelaar en daar bij staat 17 t dus wat het nou echt is ?????
maar de motor trekt maar 13a dus piek zou ongv 20a zijn en en remmen op trekken en weer remmen en zo maar door ja dan is het niet gek
het is maar een gokje
dat is gewoon poep die motor ik heb hem ook mist veel kracht zelvs de standaart is beter en 20a is erg weineg ik heb een 60a regelaar en daar bij staat 17 t dus wat het nou echt is ?????
maar de motor trekt maar 13a dus piek zou ongv 20a zijn en en remmen op trekken en weer remmen en zo maar door ja dan is het niet gek
het is maar een gokje
Nee, je kunt beter wat lager gearen want persoonlijk vind ik beide temps redelijk aan de hoge kant. Persoonlijk vind ik een fan niet nodig, als je namelijk een fan nodig hebt ben je fout aan het gearen of is er iets anders mis.