Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Elke zonnepaneel omvormer die geschikt is om terug te leveren op het net kan hier meer overweg.Weet je wel zeker dat jou omvormer hiermee overweg kan ?
Klopt helemaal.Elke zonnepaneel omvormer die geschikt is om terug te leveren op het net kan hier meer overweg.
De enige 2 voorwaarden die er bij komen is dat je een slimme meter moet hebben en een van homewizard P1 dongel.
En even een beetje wifi en internet.
Die dongel stuurt vervolgens via de wifi de thuis accu aan, aan de hand van de actuele meetgegevens van de kWh meter.
wij zijn erover aan het denken om op de camping 2 zonnepanelen te plaatsen met een dikke accu. we hebben daar een gemiddeld verbruik van 80 KWh, met uitschieters van 140 KWh in de vakantie maanden. in de periode november tot april is er geen verbruik. wij willen niet terug leveren, maar alles direct opslaan en verbruiken.
de buitenverlichting heb ik al helemaal op zonnen energie. vanaf ongeveer maart tot oktober brand dat de gehele nacht door. met wat er overdag door die kleine paneeltjes geladen wordt.
wat draait er binnen, 2 koelkasten (oud, 1tje vanaf april tot november continu en de andere alleen de vakantie periode), een kleine vriezer (oud, en alleen in de vakantie periode), 1 of 2 keer per week een wasmachine en droger indien nodig, en alleen in de vakantie periode. daarnaast soms een radio, en tv en internet gebeuren.
hoe krijg ik het voor elkaar dat ik wel opsla en gebruik, maar niet terug lever. indien de eigen opslag leeg is dan niet uit het net opladen, maar van het net gebruiken. Vooral het niet terug leveren zal denk ik een uitdaging worden.
Er zijn ook slimme groepen met stroom meting, of je zet er zelf een meter tussenDe nieuwe accu van homewizard is erop ingericht om geen stroom terug te leveren aan het net.
En de investering is beperkt maar je hebt wel een hoofdmeter nodig denk ik om de p1 meter op aan te sluiten.
Interessante optie om uit te proberen, hij levert max 800 watt en bij hogere pieken gebruik je dan het bestaande net.