Holiday 280 en aandrijving

• Topicstarter Topicstarter FredF
  • Startdatum Startdatum
bedoelde hij niet de accu's niek?

dat is waar ik nl op aan het wachten ben :?

men holiday is ondertussen voorzien van 10 gram verf...

lijkt mij niet te veel. en het resultaat is super..

foto komt later

mvg
Rico.

tigermoth zei:
bedoelde hij niet de accu's niek?
dat is waar ik nl op aan het wachten ben :?

Ok, verkeerd begrepen.
Maar er waren ook een aantal andere berichten die stelden dat de Holliday (cq IMA tuigen) niet meer verkrijgbaar zouden zijn. Vandaar mijn reactie.

Zeg euh, mottig (luizig?) roofdier, ik wil je met alle plezier voorlopig een 7x720 Twicell pakket met bijpassende snellader en een sp280 lenen hoor!
Daarmee kun je dan bijv as zondag al die Holliday vliegen zoals ie oorspronkelijk ontworpen is, en er rustig aan wennen.
[En ik heb zondag dienst, dus vlieg m met veel plezier voor je in, zie maar dat je de zender terug krijgt! :P ]

Als straks dan die Kokams weer verkrijgbaar zijn kun je lichter gaan en voor iets minder stroom met de sp300 7.2V.

Ik zit zelf een beetje te denken aan 3 kokam's... VRRRROEEM!!

Maak je maar geen zorgen over die 10 gr... Goed eruitzien en vooral onderscheid boven-onder is ook belangrijk. Kistje vliegt goed bij 190 gr, ook bij 220. Daarboven wordt het wel gauw minder.

IMA holiday manual zei:
Benodigde hardware:

-speed 280 motor met Gunther propeller

-2 x 6 (of 9) gram servo

-micro regelaar (bv. Schulze slim 8 of Slim 10)

-micro ontvanger (ca. 8 g)

-7 cell AAA battery (bij voorkeur Sanyo Twicell 700)

Het wordt afgeraden om zwaardere motoren en/of accu's te gebruiken, de Holiday 280 is hier niet voor ontworpen.

vroem niek? ;)

all pleasure!!

owja. wat zei je ookweer over epoxy inruilen voor secondelijm?

bij het vastzetten van de servo (hoogteroer) bijna een holiday overleden!!!

begon een beetje te smelten!!.. gelukkig was ik er snel bij, en is de schade zeer beperkt gebleven.. tis er niet door heen, en opgevuld met een stukje piep, waar nu met .. epoxy.. het servotje aan vast zit..

8O was wel even schrikken!!!

anyway.. even half off topic: videokaart is toch te leveren.. en komt over... enkle uren bij mij :D

maar dan moet er ook afgerekend worden :|..

volgende week doet de baas zijn maandelijkse plicht weer, dus kan ik een motor kopen..

weekje w8ten niek? of heb je een middagje doordeweeks? altijd leuk :P

groeten!

Ric.

tigermoth zei:
owja. wat zei je ookweer over epoxy inruilen voor secondelijm?

bij het vastzetten van de servo (hoogteroer) bijna een holiday overleden!!!

Uiteraard wel de juiste secondenlijm nemen.... geen gewone....

Eigen schuld, je bent zonder mijn bezielde leiding en zonder mijn geweldige aanwijzigen en begeleiding geheel zelf die holiday aan het maken???!?!? 8O

STYRO secondenlijm dus, zoals nu te koop is bij 2 Br van Graupner of Jamara of zap... Niet goed begrepen, of luister jij net zoals ik ook slecht? :P

En voor de duidelijkheid: Ik heb zoals hierboven gesteld, behalve het regelaartje, de rest vd motorisering zo voor je te leen, dus incl motortje.

Als jij vanvond, morgenavond of zaterdag morgen even langs komt met jouw regelaartje en vliegtuig hebben we de motoriserering er zo in zitten... Kun je as zondag al vliegen.
(desnoods dan zondag met 1 van mijn regelaartjes, die ik eerst zaterdag zelf nodig heb)

Waar blijven de foto's?

Joost, en, hoever ben jij (al?)

hierbij foto's van een Belgische holiday :) een prachtige kit van IMA

afb916.jpg

afb918.jpg

afb919.jpg

graag foto's van andere trotse holiday eigenaars

ik vraag me af of er al iemand van jullie een holiday voor een speed 400 heeft :?:

sid zei:
hierbij foto's van een Belgische holiday :) een prachtige kit van IMA

ik vraag me af of er al iemand van jullie een holiday voor een speed 400 heeft :?:

D'as veel verf!

Willem (IMA) is daar al mee bezig geweest.
Maar er zijn al heeeel veel sportkistjes in de sp400 klasse.
(Note: holliday is geen pylon racertje!)

een Holiday met een SP400 uitvoeren haalt de ´gein´ uit het kistje...wordt snel 100gram zwaarder, motor accu´s en verstevigingen mischien zwaardere servo´s....dat is 50% meer gewicht. :!: ..overpoweren mag als het maar niet ten koste van het gewicht gaat (Astro 010 Brushless met 3S1P Kokam 1020 of ETech 1200 LiPo´s...maakt vleugels eigenlijk overbodig...maar blijft wel netjes onder de 200 grammetjes :!: :!:

dirk ,

wat is het verschil in snelheid tussen speed 280 en astro 010 :?: :?:

@Sid in absolute waardes zou ik het niet weten....

Maar met een "echte=6V" SP280 en 7x 700Mah NiMh Sanyo TwiCell's...heb je buiten de stand volgas..weinig regelbereik om hem/haar vliegend te houden...met Astro en 3x LiPo...is halfgas nog steeds vliegen....dus 2x zo hard :?: :?:...

sid zei:
graag foto's van andere trotse holiday eigenaars

Bij deze dan maar mijn holiday+holiday 400 (is op de vleugel na nog niet af)

MVC-011Fh.JPG

afb924.JPG

En dit is de sp 400/ 7.2 volt verzie:
MVC-020F.JPG

De holiday 400/7.2 volt wordt helemaal hetzelfde alleen dan in balsa :D .
De vleugel wordt dus even groot.

Ik weet niet hoe hard dit gaat of of het uberhaupt vliegt, maar dat zien we dan wel.

@Harmy35, waarom een 7.2V en geen 6V SP400, 6V SP400 met 7xAR500 is maar eh 60 tot 80 gram meergewicht...en leuk als je van Pylon-racen houdt, maar het is géén Holiday 'fun' (wel Graupner CamProp 4,7x4,7 gebruiken, lekker voor je vingers :wink: ......) ...

Die cam prop heb ik idd al thuis liggen.

Toen ik de romp bouwde had ik alleen maar een 7.2 volt thuis liggen, misschien dat ik deze nog ga vervangen voor een 6 volt verzie.

Eerst maar eens de vleugel bouwen.

Ik heb Decor Fin Universal gebruikt en zover verdund dat het nog net dekt. Gewicht is hiermee met zo'n 5 gram verhoogd (totaal nu 185 g).

Harmpy35 zei:
Die cam prop heb ik idd al thuis liggen.

Toen ik de romp bouwde had ik alleen maar een 7.2 volt thuis liggen, misschien dat ik deze nog ga vervangen voor een 6 volt verzie.
...

Op 7 cellen (met een gunter) trekt een 6V sp400 9A. een 7.2V slechts 6A.
Vermogen met 6V dus 1.5 keer zoveel. Maakt aardig uit.

Speed 400 pylons zijn ongeveer zo groot als de holliday. Moet dus lukken. Waarschijnlijk 400-450g haalbaar.

Back