homebrew dlg , HELIOS src

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door kristof 1, 21 dec 2010.

  1. kristof 1

    kristof 1

    Lid geworden:
    7 nov 2009
    Berichten:
    847
    rick,

    ik gebruik ook motip

    ik heb hiervoor contact opgenomen met iemand van motip, die vertelde me dat aangzien het een 1 comp. lak is dat epoxy erop zou inwerken en dus een goeie hechting geeft , maar hij rade me natuurlijk aan dit te testen.

    ik wacht nooit lang alvorens te lamineren (minder dan 1 uur ) zo is de lak wel droog maar vermoedelijk nog niet volledig uitgehard...


    het weefsel is inderdaad niet makkelijk om mee te werken , ik leg het in een droge mal , zo kan ik voorzichtig het weefsel terug goed leggen(de carbon en dus ook het glas durft wel in kronkels te gaan liggen)
    daarna voorzichtig inrollen met epoxy...

    ik denk dat sommigen een stuk papier of plastic van een nevel spuitlijm voorzien en dan op het ongesneden weefsel kleven om het in positie te houden maar hier heb ik geen ervaring mee.

    -kristof-

    succes

     
  2. kristof 1

    kristof 1

    Lid geworden:
    7 nov 2009
    Berichten:
    847
    hi,

    net een vleugel ,uit de mal gehaald die alleen een disser huid heeft , hij zit op 116.5 gram en heeft geen carbon torque tube in de rollen maar zowel de rollen als de kant van de vleugel ligt een laag glas omheen .

    gewicht en stijfheid zijn goed , hoop dat de rollen zelf ook stijf genoeg zijn.


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  3. fireforx309

    fireforx309 Guest

    dus als ik het goed heb spaar je maar 4 gram uit op eenzelfde vleugel MET Dbox en disser? (zie vorige post over vleugel)

    is het nog wel de moeite om ze zonder Dbox te bouwen?
     
  4. kristof 1

    kristof 1

    Lid geworden:
    7 nov 2009
    Berichten:
    847

    6 gram , ik had verwacht dat er nog 3 gram ging afgaan met de kanten bij te werken maar dit was slechts een goeie gram ...

    -kristof-
     
  5. fireforx309

    fireforx309 Guest


    dan nog is 6gram niets.... ik heb liever 6gram meer, en dat ik bij een mid air mijn vleugel nog in 1 geheel terug krijg....(cru gezegd)
     
  6. kristof 1

    kristof 1

    Lid geworden:
    7 nov 2009
    Berichten:
    847
    didier, ik verwacht dat de schade bij een mid-air ong. gelijk zal zijn ...een superdun laagje koolstof (wat het spread-tow is) vangt niet zoveel op hoor!

    -kristof-
     
  7. Rick NL

    Rick NL The First Aviators

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    3.601
    Locatie:
    Gouda
    Mooi man!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  8. OswaldO

    OswaldO

    Lid geworden:
    24 mei 2010
    Berichten:
    382
    Locatie:
    Deventer - Overijssel - Netherlands
    Super mooi en zeker de beste in sterkte en stijfheid!
     
  9. kristof 1

    kristof 1

    Lid geworden:
    7 nov 2009
    Berichten:
    847

    neen , de ander vleugels zijn ietsje stijver , de full carbon vleugels zijn nog stijver, deze is wel het lichtst.

    -kristof-
     
  10. Kristof, ge moogt niet vergeten dat dit forum vergeven is van de grapjurken.
    Oswald is of een grapjurk of een iemand die onder een alibi non-zeggende dingen aapt.
    Dit over sterkte en stijfte is kletskoek, gewoon negeren.

    BvdB
     
  11. Herr Barend,

    Es gibt hier am Forum nur ein grapjurk... der Oswald ist echt
    Zuss

    Herr Zimmermann
     
  12. OswaldO

    OswaldO

    Lid geworden:
    24 mei 2010
    Berichten:
    382
    Locatie:
    Deventer - Overijssel - Netherlands
    Laten we één en twee eens bij elkaar optellen.. Herr Zimmerman en Barend van der B zijn beide grapjurken. Ik niet hoor. Ben eerlijk en technisch en tropisch. Maar aangezien deze topic hier erg van af wijkt kunnen weer beter On Topic verder gaan.
     

  13. Ik blijf zeggen:

    Dit over sterkte en stijfte is kletskoek, waar is het op gebaseerd?, de bouwer zelf beweert al anders.
    Dat zou ik wel eens willen weten.

    BvdB
     
  14. fireforx309

    fireforx309 Guest

    wie iets van bouwen kent , weet dat , zodra je er carbon in duwt, het geheel stijver wordt dan iets wat alleen uit glasvezel bestaat....
    dat is ook 1+1!
     
  15. kristof 1

    kristof 1

    Lid geworden:
    7 nov 2009
    Berichten:
    847
    net de disser vleugel gaan proefvliegen en ben er zeer tevreden over , de ietsje mindere torsiestijfheid is niet merkbaar .
    (het was bijna donker en absoluut geen wind )

    kon er constante tijden van 2.35min mee vliegen wat toch wel een kleine halve minuut langer is dan met men ander toestel .

    de lanceerhoogte was zeker niet minder !

    heb gevlogen zonder lood in de neus (zw op zo'n 78mm) en met 10 gr lood in de neus (zw op 70mm) beide vluchttijden waen identiek , ik gooide naar mijn mening net ietsje hoger met het lood in de neus.

    gewicht zit op 237 gram , met lood dus op 247gr.

    ik heb de staartbuis korter gemaakt en het kielvlak zo 4cm meer naar voren geplaatst , door de lichte batterij(15gr) dempt het nog steeds goed na lanceren , merk absoluut geen slingerbeweging.

    zeker een aanwinst voor rustige dagen!

    -kristof-


    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  16. OswaldO

    OswaldO

    Lid geworden:
    24 mei 2010
    Berichten:
    382
    Locatie:
    Deventer - Overijssel - Netherlands
    M.O.O.I!
     
  17. OswaldO

    OswaldO

    Lid geworden:
    24 mei 2010
    Berichten:
    382
    Locatie:
    Deventer - Overijssel - Netherlands
    Maarrr... kun je in het midden van de vleugel geen glasdoek gebuiken i.p.v. dat zwarte carbon? Glasdoek lijkt me nog mooier..
     
  18. fireforx309

    fireforx309 Guest

    dan is de pret over na 2x gooien :) zelfs voor een beginner vrees ik.
     
  19. kristof 1

    kristof 1

    Lid geworden:
    7 nov 2009
    Berichten:
    847
    oswald,

    de servo's zitten daar en het schuim is daar dus verazwakt , de carbon maakt vangt dit op...

    -kristof-
     
  20. kristof 1

    kristof 1

    Lid geworden:
    7 nov 2009
    Berichten:
    847
    helios op 1 in het bk?

    hi,

    vandaag de laatste en suuupeeer spannende wedstrijd van het bk gevlogen , de opdracht voor mij bestond erin om te peeter peeters met meer dan 0.2% achter me te houden en peter cuypers en johan met meer dan 2a3% achter me te houden.

    toen de loting van de groepen bekend gemaakt werd had ik onmiddelijk gemerkt dat ik heel veel onderlinge duels met johan (5 taken) en met peter cuyper's (4) had. peter peeters had slechts 1 duel met mij en 1 met johan geloof ik.

    lastige opdracht dus !

    na 3 ronden tegen de toppers gevlogen te hebben ( belgische topper's) had ik johan en peter cuypers het al knap lastig gemaakt voor de titel door 3x 1000 te vliegen , peter peeters had in zijn groepen ondertussen ook een bijna perfecte score gevlogen .

    de 4de taak had ik wat punten laten liggen , niet veel maar het kon erop aan komen.

    de 5de taak was het onderlinge duel met peter peeters (all up last down) waar ik de betere keuzes had gemaakt en peter op wat punten achter had gezet .

    de volgende taken heeft peter peeters ergens 3 seconden laten liggen en heb ik door verder 1000'den te vliegen de wedstrijd gewonnen .

    de berekening voor het bk moet nog gemaakt worden maar ik stond op 99.8% achter peter en deze wedstrijd stond peter op 99.6% van mij , ik denk dat ik belgisch kampioen 2011 ben en dat peter peeters op 99.9..... van mij geindigd is , verdere bereking na de komma moet nog gebeuren.

    spannender dan dit kan niet niet denk ik!


    de lichte helios heeft me vandaag zowel als gisteren super van dienst geweest , vandaag net als gisteren 1 buitenlanding gemaakt maar die heeft me in tegenstelling tot gisteren geen hoop punten gekost.

    enkele niet titel kandidaten hebben peeter peeters het knap lastig gemaakt vandaag waardoor de ogenschijnlijke betere loting misschien toch niet zo was ....

    het kwam erop neer dat we beide niks mochten laten liggen en ik heb dan het tikkeltje meer geluk gehad....

    -kristof-
     

Deel Deze Pagina