Het is zover! De verhuizing is achter de rug en de werkplaats begint vorm te krijgen. Het nieuwe, zelf getekende en in China gefreesde frame is binnen en even vlug een beetje in elkaar gezet. Alles lijkt te passen. Er zullen vast nog kleine aanpassingen aan gemaakt moeten worden, maar op het eerste oog ziet het er prima uit. Dit keer wordt de Heli aangedreven met een Zenoah G290RC, dit zou minder problemen moeten geven dan de DLE 60CC twin uit het vorige project!
Volgende week komen nog wat upgrade onderdelen voor de heli binnen zoals een nieuw landings gestel en nieuwe tail slider. Ook het 16T tandwiel van de Trex 550 om een juiste overbrenging te krijgen. De clutch Bell uit een 1:5 buggy is al vast aangepast, dat werkt prima. Al met al met een beetje pielen met Fusion 360, toch mooi enkele honderden dollars uitgespaard op een conversion kit.
De Zenoah G290 heb ik eerst helemaal uit elkaar gehaald om te kijken in hoeverre alle transfer Ports netjes aansluiten op het carter en of de pakkingen netjes overal tussen zitten en precies passen. Helemaal niet slecht vond ik, daar hoef voorlopig geen Dremel aan te pas te komen. De Krukas wil ik nog “true-en”, eerst nog wachten op m’n meetklok en een balanceer bokje maken. Waarschijnlijk ga ik eerst eens kijken hoe dit blokje presteert voordat er iets aan gedaan wordt.
Ik schat dat ik vrij snel het blokje kan laten inlopen. Komend voorjaar éindelijk weer eens wat vliegen, hopelijk zonder al te veel te hoeven schroeven.
Ik probeer jullie zo veel mogelijk op de hoogte te houden.