Hong-Nor SCRT10 TOPIC

Ziet er leuk uit, maar heb nog niet een draagarm gebroken , en ik vindt de huidige schokbreker toren voldoende flex hebben.
Ik had wel gedacht dat er sneller iets zou afbreken , maar integendeel, zeker met de nylon bumper versteviging geen probleem, zowel bij jumps als flink bashen...;)

Ik zelf heb er 2 gebroken, door ongelukkig parkeren tegen een paal en een boom... Het voordeel van de towers zie ik eerlijk gezegd ook niet zo 1,2,3.

Zal bij mij ook wel eens keer gebeuren dat er iets afbreekt, maar dan neem ik wel de stock delen .
Igg kan hij stock meer hebben als een slash :mrgreen:

Na een kleine anderhalf jaar met de Traxxas Slash 4x4 heb ik nu toch een Hong Nor erbij gekocht.
Ik kon een mooi 2e handsje voor een schoon prijsje niet weerstaan en heb dr maar meteen m`n Novak ballistic 4.5T motor met GTB2 regelaar ingezet :D

Ik ga het topic nog eens goed doorlezen welke upgrades er nog komen maar voorlopig blijft hij nog even stock.

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
En andere wielen/banden natuurlijk, maar die van een Slash 4x4 passen ook!
Aan die delrin onderdelen (waar je fotos van hebt) zou ik niet beginnen die schijnen te breken (vooral de shocktowers).

Delrin onderdelen??? zegt me niets....

Die bumber die gaat dr dan ook komen Slashbasher :D en de banden die gaan inderdaad gewoon over van de slash naar de HN (caliber m3)

Fun ga ik er zeker mee hebben ben echt reuze benieuwd hoe hij het op het cirquit doet maar nu ik toch aan het vragen ben... Welke dikte shockoil zouden jullie aanraden?

HUH??
Als je op jouw foto klikt krijg je 6 plaatjes, 2 van jouw auto en 4 andere, die zijn van een bepaald merk delrin onderdelen voor de SCRT10.
Weet je daar niks van, vreemd, rare dingen die computers.

Nou zie ik het!
Als ik op de foto klik zie ik de fotos van post #719 (van Mystikal) ook.
Zie hieronder!
Die onderdelen bedoel ik dus!
Niet kopen!!, het schijnt rommel te zijn.

Helemaal af , ik heb alleen maar 1 hardheid in veren (=te hard) dus die moet ik nog bijbestellen.
Alleen nog bijna niet getest, dus ik hoop dat er niks kapot gaat de 18e.

even een t-bone bumper erop zetten en het ding is geweldig,geniet ervan zou ik zeggen:)

Dat zijn mooie producten, echter wegens tijdnood had ik er 1 gemaakt van ikea teflon, en die zit er nu nog steeds , werkt ook prima.Tis alleen wit ipv zwart .Maar de functionaliteit is er niet minder om .;)

Helemaal af , ik heb alleen maar 1 hardheid in veren (=te hard) dus die moet ik nog bijbestellen.
Alleen nog bijna niet getest, dus ik hoop dat er niks kapot gaat de 18e.

Ik heb zojuist de veren die ik voor m`n slash had aangeschaft op de HN gemonteerd (silveren losi`s) en voor zover ik kan zien gaat dit helemaal goed komen... de diameter van de veren zijn ietsepietsie grote dus hoop niet dat ze over de "cups" heen schieten...

Voor de rest heb ik de setup van Chad ... (ben ff achternaam kwijt) schaamteloos gekopieerd en ga vanuit deze basis de auto naar mijn smaak verder afstellen.

Op een paar rondjes op een pleintje na heb ik er verder nog niet mee gereden dus een echte vergelijking met de Slash kan ik (nog) niet geven.

Ik heb zo een gevoel dat ik veel plezier aan deze auto ga beleven :D

Alternatief voor de T-bone bumper zijn de stock SC10 en de RPM SC10 voorbumper. Er zijn wel een paar mods nodig om deze op de auto te krijgen, maar de SC10 bumpers zien er IMO beter uit als de T-bone. Neemt niet weg dat de T-bone bijna onverwoestbaar is.

Verders kan je de stock bumper ook nog modden, doorboren en lange schroeven er door, locknuts bovenop. Zelf heb ik ook die mod gedaan, en ook nog een stukje PE toegevoegd als extra versteviging onder de locknuts. Is nog net te zien op onderstaande foto's (helemaal rechts).

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb gisteren de voorbumper 20 min gekookt het schijnt dan dat het plastic meer flex krijgt.
onder het mom van baat het niet dan schaadt het niet!

Na zondag m`n eerste (halve) race te hebben gereden in Rosmalen met m`n scrt10 ben ik redelijk tevreden over de auto.
Nu was de ligging na wat zoeken in orde maar ik had erg weinig stuur.

De banden die ik reed (calibers) hielpen daar ook niet echt aan mee maar toch kwam ik veel stuur te kort.
Nu lees ik (us forum) dat als je je swaybar voor eraf haalt mee stuur krijgt... heeft iemand hier ervaring mee???

Misschien nog andere tips om meer stuur te krijgen zijn natuurlijk altijd welkom

Back