Hout vs schuim

nou.. dat weet ik eigenlijk wel zeker..
dat het geen handige kleur is:D

maar met een paar goed zichtbare details (streep, blok, boven onderkant vleugel) kun je nog wel wat herkenningspunten maken

• Like
Reactions: Cnn
Tis maar wat je comfortabel vind. Ik heb mijn calmato een pyamapakje aangetrokken van de onderkant. Dat kan enorm helpen met oriëntatie.

• Like
Zulke polyesterfolie kan je spuiten. Of dubbelen met folie.
Het is ook te matteren met staalwol. Wel met beleid...

Haha... dat is bootjesstrijd en lakken die niet willen CNN... Kost bakken met tijd. Verschrikkelijk... niets is ‘effe fixen’. Rats!

E-Hawk 1500. Vraagt om een goed CG. Dat moet behoorlijk naar achter. Dat op instructie is aangegeven is te ver naar voren? Komt het te snel binnen en kraak je hem.

Het is geen hotliner, verre van. Zweven blinkt ook niet in uit, moet echt behoorlijke thermiek zijn. Met 550 gram gaat die van mij stijl omhoog. Vrij vlot. Zeker niet rap.

Heeft vervelende gewoonte uit te breken bij de landing. Vleugelrofiel niet zuiver genoeg. Rats is ie weer stuk op de vleugelverbinder. Moet goed tegen de wind in. Vreemde wind-sneer op ons veld tarten het kistje behoorlijk.
Ferme tikken pikt het niet. Was met een 2 meter variant en beter profiel een gave kist geweest...

Landen is spoilerons, aileron omhoog, maar niet zover dat je niet meer kunt sturen. Heb er foliescharnieren in gemaakt. Bovenlangs, de ailerons daarvoor aangepast. Geeft een betere flow en konden ze wat hoger geklapt worden.

Staart alleen hoogte. Sturen met aileron. Wrikt op de V-staart sturing.

Vakantievlieger. Gevlogen in de bergen op 2000 meter. Accu’s gingen vanzelf bol. Maar heb ook wat valwinden mee gemaakt. Fors sturen. 3x gecrashed en 3x gefixt...

Leuk maar ook met ondeugden.

Laatst bewerkt:
  • Like
Ben ook lekker aan het bouwen

IMG_20210308_110529.jpg

Heb je mooi beletterd Raymon! Of komt dat zo uit de box.
Jaja.. comming out of de box.. issu ARF, kitje... of zelfbouwplannologie haha...

Damien... je lijkt 'gecharterd'...

E-Hawk op de richtbank... pook afgebroken... mof maken, versterken... 2017
Puzzeltjes bedenken...

IMG_4037.jpg

Uit carbon een mooi mofje vezinnen... zit dan ook niet ver van de grens... dus dat moest lukken...

IMG_4028.jpg

Gr Bas

Laatst bewerkt:
  • Like
Zelf gedaan. Is een paftrainer. Dus word deels gebouwd geleverd.
Alles in de oracover gedaan en toen stickers plakken.

Mooi werk.

Heb je mooi beletterd Raymon! Of komt dat zo uit de box.
Jaja.. comming out of de box.. issu ARF, kitje... of zelfbouwplannologie haha...

Damien... je lijkt 'gecharterd'...

E-Hawk op de richtbank... pook afgebroken... mof maken, versterken... 2017
Puzzeltjes bedenken...

Bekijk bijlage 426823

Uit carbon een mooi mofje vezinnen... zit dan ook niet ver van de grens... dus dat moest lukken...

Bekijk bijlage 426824

Gr Bas

Ja de term 'Hotliner' stond op RCgroups in een draadje over deze kist. Na de maiden werd per direct duidelijk dat dit niet op ging voor deze zwever haha.

CG op 60mm zitten ongeveer. Uitslag van de V-tail ook wat vergroot. Dat was dermate weinig dat ik vreesde weinig tot niks te zeggen te hebben.
Maar dat allemaal wel vrij goed ingeschat.

uitslag op ailerons in de zender verkleind naar 15mm naar boven. 9mm naar beneden. Timmermans oog wel te verstaan. Leek me een tikje enthousiast hoe het origineel zat. Toestel leek me G krachten te schuwen. Alles erg zwak.

niet te verkleinen met de originele linkage. Wel geprobeerd. Had geen zin een nieuwe te maken.

Wat daar ook stond is dat er 2 types zijn. De eerste met glasvezel romp. De tweede met plastic romp.

Met name die laatste variant wilde graag breken. Ook bij de vleugel bevestiging. Er is iemand die complete upgrade rompjes maakt voor dit toestel:

https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?780835-E-Hawk-1500-from-Thunder-Tiger/page81

Screenshot_20210308-134235_Samsung Internet.jpg

De vleugels ogen wat getordeerd. Waaiboom hout.

Is je mof van carbon Bas? Ziet er goed uit!
Mijn carbonnen staartstuk is ook gebroken geweest. Is nu ingebonden met carbon weefsel. Niet juh van het. Maar het werkt.
16152091912454276258624871022133.jpg

De mijne is uitgerust met 2 servo's in de vleugel. Origineel kwam hij met 1 enkele in het midden toch?

Toestel remt ook erg abrupt af met landen. Staat bijna direct stil. Dat zal ook niet meehelpen vrees ik. Zat er aan te denken de onderkant van de romp te voorzien van een waxlaag.

Vond het niet leuk er mee te vliegen. Alhoewel hij goed vloog. Niet geheel mijn ding. Raar wegvallen viel me inderdaad ook op

Leuk ding voor op Vakantie inderdaad.

Laatst bewerkt:
Ja CNN... het stapelt zich vrolijk voort...

De vroege... en na wat mishaps een reserve vleugelset getroffen. Zat zoveel ARF-wharp
in dat er een gerichte ingreep nodig was... niet uit te stomen... altijd wat met die vleugels.
Geen waaiboom hout, het is goed balsa, maar monday-morning-peuk-aan-de-lip, boren in de natte oren en dan ineen mikken...
1 servo voor hoogte, houdertje voor verzonnen. Aangestuurd over lengte met carbon staf.
Ja 60 mm is goed.

Mijn versie is nog de goede epoxy romp... maar die heeft ook zo zijn zwaktes in het ontwerp.
Servo's Dymond D60...

DSCN5277.JPG DSCN5039-LR.jpg DSCN5038-LR.jpg DSCN5034-LR.jpg DSCN5032-LR.jpg

DSCN5027.JPG 133013CB-87F9-4D64-9F19-CFFA8E050F87.jpg IMG_5158.jpg IMG_5167.jpg IMG_5119.jpg

Laatst bewerkt:
Geen halve maatregelen zie ik.

Met name de vleugel lijkt me een hels karwei...

Ik zat ook even met de V tail te stoeien. De vorige eigenaar vloog met mode 4. Ik snap niet hoe het gevlogen kon hebben. Niks zat fatsoenlijk uitgelijnd.

Maar vliegt nu. Niet van plan er meer energie in te stoppen.

Deze maar eens Vliegklaar maken:
20210203_221249.jpg

Klopt, gaat altijd met grote ingrepen, anders blijft het een drama.
V-tail stuurt als een hork bij de e-Hawk. Heb de originele Thundertiger motor er op,
10 x 6 prop, en dat op 3S... ook nog met key-chain cam op de rug gevlogen.
Gaf leuke beelden helemaal in de bergen. Drones waren er nog niet... die zijn wel stukken stabieler bij filmen. Ook bij ijspret gefilm. Hoornse meer. Die beelden publiceer ik niet.
Komt gemopper van. Haha...

Wilde daarom de Hawk nog ombouwen tot T-tail. Koerst strakker.

Zwever... Daar mag voorzichtig een foliebout over.
Begin maar eerst met iets onder de 100 graad de seams eerst te hechten.
Als je direct op 120 graad stookt gebeuren er zaken die je niet wil.
Eerst lage temp voorhechten, daarna fractie heter en kan je de rest weer in het gareel brengen.
Een katoenen cover over de bout tempert iets, en maakt geen krassen.

Dacht dat de reviews goed waren van deze allrounder voor op de helling en thermiek.
Prachtige vogel! Meen schuimkern vleugel. Reichard... was het niet? Proxima?
Lindinger in Oostenrijk verkocht ze een tijd... 10 jaar gelee?
Ook wat op RC-Network over te vinden...

Laatst bewerkt:
  • Like
Dat klopt Bas.

Goed doen. Anders niet.

Ik vond het op het eerste gezicht meevallen. Na afstelling werkte het wel.

Misschien door de kleine Graupner digitale servo's die in mijn zwevertje op de 'V' zitten.

Te kort mee gevlogen om gekke dingen te ontdekken. Constructie ziet en hoort niet deugdelijk. Klappert in de carbonnen staart, klinkt alsof er dingen gaan afbreken zodra je rudder input gebruikt. Eigenlijk alleen uitgetrimd tijdens de vluchten. Paar keer geland. En weer in de auto.

Bas die vleugel mag je wel eens mee kijken als ik zo ver ben mocht je dat willen. Anders laat ik het liever zo. Straks is de vleugel in een hoepel veranderd als ik wat verkeerd doe met het boutje

Het is inderdaad de: Reichard Models Proxima 2.

Inderdaad schuimkern vleugel. Zeer stevig gebouwde kist wat ik zo kan zien.

Er is niet zoveel over te vinden. Maar wat er staat is wel positief.

20210203_221318.jpg
20210203_221346.jpg
20210203_221353.jpg
20210203_221349.jpg
20210203_221328.jpg
20210203_222753.jpg
20210203_222737.jpg
20210203_222746.jpg
20210203_221711.jpg
20210203_221318.jpg
20210203_221346.jpg
20210203_221353.jpg