Hout vs schuim

Yep, Novarossi bestaat nog steeds.
Ze maken ook motoren voor andere merken, jaren geleden de Serpent Mega en RB motoren, nu onder andere de Victosport VS engines, dus dit blijft wel even bestaan, zolang er nog met nitro gewerkt mag worden.

GJ

• Like
Reactions: Cnn
Ik zal het straks even opzoeken. Sprak 2 jaar geleden iemand die zei dat alle machines verkocht waren. Toen ik nog snel wat drijfstangen voor een buggy motor kocht. Moesten nog pallets vol met onderdelen liggen die opgebruikt werden bij novarossi.

De fabriek in Italië is gesloten wat ik hoorde. De mallen zijn verkocht. Evenals de machines.

Laatst bewerkt:
Yep, Novarossi bestaat nog steeds.
Ze maken ook motoren voor andere merken, jaren geleden de Serpent Mega en RB motoren, nu onder andere de Victosport VS engines, dus dit blijft wel even bestaan, zolang er nog met nitro gewerkt mag worden.

GJ

RB bestaat al jaren niet meer.. waren inderdaad ook Nova based motoren. Zo zijn er velen inderdaad. Letterlijk bij elkaar geraapt. Had destijds een R&B WS7 II. Heb nog een UR( Ultimate Racing) liggen. Zijn ook allemaal novarossi nummers. Staat zelfs op de cilinder en drijfstang. Die hebben ze geleend van een novarossi R21 plus 8.
20200406_145321.jpg
20200404_180537.jpg

Screenshot_20210420-111609_Gallery.jpg

Laatst bewerkt:
Als NovaRossi er mee opgehouden zou zijn, dan is dat nieuw voor mij, heb ik op geen enkel forum eerder wat over gelezen.

Ja dat klopt. Erg jammer..

Mallen zullen wel gebruikt worden voor rtr spul.

Ik ga binnenkort even mijn auto motoren demonteren. En kijken wat er nog moet komen qua onderdelen.

Dan misschien maar gewoon wegzetten. Nitro percentage mag nu ook nog maar 16% zijn. Terwijl ze( auto verhaal) op 25a30% moeten draaien. Begin van het einde. Dat was het al. Of beter gezegd: Het einde is in zicht..

Laatst bewerkt:
Het toestel vloog goed ondanks de storm.

Waaide 1x om tijdens het taxien. Richtingsroer is wat ingedeukt.. Kut foam

Dus bij thuiskomst aan mijn Sebart Sukhoi begonnen. Hout was immers niet zo lelijk ingedeukt, Zit een opnieuw gewikkelde strecker motor op. En een 5000mah ipv 3700 mah lipo( moet nieuwe bestellen. Maar even kijken of het ook lukt met 5000 mah). Moest even het zwaartepunt checken. Ik weet hoe fragiel dit toestel is. Dus deed het op ons bed. Extreem voorzichtig.

Met het demonteren van de vleugels moest ik de servo kabels uit de romp manoeuvreren. Ik deed nog heel voorzichtig, maar hoorde de 1mm balsa beplanking al los knappen van 2 spanten. Kon daarna even in de weer met dunne CA. Kut hout

Laatst bewerkt:
Met het demonteren van de vleugels moest ik de servo kabels uit de romp manoeuvreren. Ik deed nog heel voorzichtig, maar hoorde de 1mm balsa beplanking al los knappen van 2 spanten.
Gek... daar heb ik nou nooit last van...

Back