Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik wil mijn houtenromp gaan behandelen met epoxy en glasvezel mat, ik ben nu de romp aan het strak maken met 2 compenenten plamuur, is dit een probleem? zo niet hoe strak moet de romp zijn en kan ik daarna evt ook nog plamuren
Groeten
Koos
Even een vraagje tussendoor over het lamineren van een romp:
moet ik de glasvezel/weefsel gewoon laten 'hangen' (als de romp omgekeerd staat), en dan later recht afsnijden ter hoogde van het dek,
of is het beter deze om te plooien over de rand?
Misschien een rare vraag hoeveel m2 heb je dan nodig om bijv een romp van 1,68 m bij 36cm breed te bekleden? is daar een sommetje voor?
En hoe zwaar moet het wezen als je al een romp uit hout hebt gemaakt met een wanddikte van ca. 3mm het dient uiteindelijk alleen maar ter bescherming. Is dan 125 g/m2 voldoende of moeten we dan echt dikker?
Beste forum lezers,
Dus als ik het goed begrepen heb is de beste werkwijzen:
De latjes aan beide kanten verlijmen (witte houtlijm) en op de spant natuurlijk.
Schuren naar gewenste vorm en onevenheden dan G4 of G8 gebruiken zowel aan de buiten en binnen zijde.
Dan gaatjes plamuren (polyesterplamuur) en dan verven (spuiten) naar de gewenste kleur! toch?