HPI APACHE C1 4WD-Buggy/SC

Zoals ik dacht is de ESC niet water bestendig :-( dus de laatste keer dat ik met de wagen in het nat ga rijden!(zie mijn eerdere reactie)

Kijk even naar deze film en je wordt weer wat wijzer!
[URL="
Apache C1 Flux RTR scale desert racing buggy review - YouTube[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
Zoals ik dacht is de ESC niet water bestendig :-(
Ik kan nergens op de HPI site vinden dat zijn claimen dat de esc (Q-base) ook waterbestendig is ...

Check je manual maar eens op pag. 20 :wink:

De esc in een bakje met rijst leggen ,wil nog wel eens helpen om vocht eruit te krijgen ...

Laatst bewerkt:
Bij PK Racing geven ze het volgende uitleg :-(

hpi APACHE C1 FLUX hpi107105

De Q-Base 120A elektronische regelaar voor borstelloze motoren is waterdicht en heeft een speciale lipo mode welke voorkomt dat een lipo accu te ver leeggereden kan worden.

Wat is het nou??? Wel waterproof! of nou niet????

en Rob over Check je manual maar eens op pag. 20 :wink:
DO NOT RUN IN WATER OR SAND ;-)
wat heb ik dan aan een woestijn buggy LoL

Laatst bewerkt:
Ik zou dan,als de esc defect is,kontakt opnemen met PK. Hoewel er geen rechten kunnen worden ontleent aan de site ,kan je wel aangeven dat de esc mogelijk defekt is geraakt door vocht ,waar volgens hun info wel de esc tegen zou moeten kunnen .

Ik zou de fabrikant eerder geloven ,ook in je manual wordt er niet gesproken over waterbestendigheid van de esc .

Op de hpi europe site ,bij de specs van de Q base esc :

The Flux Q-Base Brushless ESC is one-half of the Flux Brushless system that is fitted as standard equipment in the Apache SC, forming an unstoppable power force for amazing off-road power!

Note: the Q-Base speed controller is not waterproof, so please take care in wet conditions.

Laatst bewerkt:
full

Vandaag mijn QBase ESC achter de lipo bak geplaatst.
Was effe meer werk dat ik dacht, de kabels van mijn verlichting achter zat erbij
dus alles even weer los moet gooien J
wel zag ik dat de kabels al wat hadden geleden van het loskoppelen en heb voor de zekerheid even een isolatietape erom gedraaid om verdere verslijting te voorkomen.
Het enige wat ik heb gedaan is de batterij bakje een 5 mm naar voren geschoven om alles netjes achterin te krijgen. De aansluitkabel ESC heb ik onder de batterij bak geplaatst.
Alleen het on/off kabeltje is zo kort dat ik deze daaronder ook geplaatst heb met een plaatje!!
Met het rijden geen probleem gehad van de warmte/koeling.

full

Prima ,ik zou wel even naar alle lagers kijken als ik zo de roestige schroeven zie !
Lijkt erop dat ik toch meer ruimte heb op de bodemplaat ,zal eens kijken vanavond.

Lagers zijn van de week allemaal vervangen :-) toen er achter eentje was uitgelopen heb ik meteen professionele dichte lagers besteld. en deze zijn zelfs goedkoper dan de orginele met rubben afdichtings rand van HPI.
idd water en nat heeft wel veel schade aangericht ZELFS DIE KUNNEN NIET TEGEN WATER!!!
dus voortaan alleen in zand en met droog weer.

Verdomme wat voor KUT wagen heb ik toch!!!! GGgggrrrrrrrrrrrrr.
vanavond is kleine van mij aan het rijden en rijdt GVD 5km/h begint de motor een hoop herrie te maken en rammelen en meteen gestopt natuurlijk........ maar ik denk dat het over is??
kijk maar op de foto wat ik tegenkom!
Morgen effe contact opnemen met Toemen en als dit NIET onder de garantie valt stop ik ermee en flikker ik hem persoonlijk bij HPI naar binnen.
wat een ellende ????

full

Balen Raymond, maar als ik naar dit plaatje kijk dan kan ik niet helpen om te denken dat 1. deze Apache het flink te verduren krijgt en 2. het onderhoud niet echt een prioriteit is.

Tja, maandagmorgen modellen zijn een feit, maar we kunnen het lot wel een handje helpen :rolleyes:

Verdomme wat voor KUT wagen heb ik toch!!!! GGgggrrrrrrrrrrrrr.
kleine van mij is aan het rijden en rijdt GVD 5km/h begint de motor een hoop herrie te maken en rammelen en meteen gestopt natuurlijk maar ik denk dat het over is??
kijk maar op de foto wat ik tegenkom!
als dit NIET onder de garantie valt stop ik ermee en flikker ik hem persoonlijk bij HPI naar binnen.
dit wou ik effe kwijt, KUT bak!!!!!!

Weet trouwens iemand hoe ik de motor kabels uit de ESC moet halen????
gewoon eruit trekken ????

full

Kabels kan je er idd gewoon uittrekken.

Ik denk dat je de garantie op je buik kan schrijven als HPI die vorige foto ziet...

Balen Raymond, maar als ik naar dit plaatje kijk dan kan ik niet helpen om te denken dat 1. deze Apache het flink te verduren krijgt en 2. het onderhoud niet echt een prioriteit is.

Tja, maandagmorgen modellen zijn een feit, maar we kunnen het lot wel een handje helpen :rolleyes:

Hey Ruy, Sorry.... mijn zoon rijdt met deze wagen en die rijdt misschien 60% van wat hij kan.
en op de foto ziet hij er vuil uit idd....................
die moeren zijn wat veroest van de afgelopen waterplasje.....
deze auto heeft het echt maar dan ook echt niks geleden.
ik heb een Tamiya Baja truck gehad en ja die had het zwaar maar deze wagen moet toch wat kunnen hebben.............
anders als dit niet meer kan dan is de wagen niks waard.
hoe ziet jouw auto er dan uit als je gereden hebt of rij je op een droog asfalt baantje.................

Aii.. vervelend van je motorlager.. als ik het zo zie.. Maar ouchh wat doet die auto pijn aan mijn ogen... :cool:

Ik ben wellicht wellicht weer het andere uiterste, mijn auto's mogen goed vies worden en daarna maak ik ze van top tot teen weer schoon.

Ook al zijn er tegenwoordig waterdichte regelaars etc.. dan nog zal ik hem behoorlijk uit elkaar halen als ik ermee door water heb gereden..

Denk aan lagers die gaan roesten, maar ook aan bepaalde onderdelen die vast gaan zitten. BIjvoorbeeld de hingepins in de draagarmen en overal blijft zand plakken.

Zand, vocht en weinig onderhoud.. tja ik wil niet zeggen dat dat motorlager daardoor kapot is gegaan, maar het zal de auto niet goed doen..

Ook als je maar op 60% van de snelheid rijd, heeft een auto gewoon onderhoud nodig , op zijn minst even afstoffen met een kwast en tandenborstel na elke offroadrit.

%255BUNSET%255D

%255BUNSET%255D

bling bling ;-)
photo.jpeg

318917_317207978386283_2132365314_n.jpeg

Ik maak mijn auto's direct schoon na een rit.
Als het alleen een beetje stof is gaat er een kwast overheen, maar als hij goed vies is haal ik hem gedeeltelijk uit elkaar om klein of groot onderhoud te plegen.

Ook gebruik ik een soort siliconen spray om onderdelen te beschermen.

full

Onderhoud na rijden in regen, sneeuw ect is een must , inspuiten na het onderhoud met bv siliconen spray voorkomt ook evt roestvorming .
:idea: koop een paar spuitbussen siliconen spray bij de action en een paar pakken babydoekjes ..

ada8a6e5.jpg

Sorry jongens, toevallig hou ik mijn wagen ook goed bij en haal elke week de wielen eraf om alles zuiver te maken!! ook met een compressor blaas ik meestal het grote stof eraf. met siliconen spray de wagen helemaal inspuiten doe ik niet maar
toevallig dat ik er een foto op zet dat hij helemaal vuil is rak ik meteen de wagen helemaal af volgens jullie.......
gisterenavond toen de ik motor er uit gehaald had even de moeren eruit gehaald en zuiver gemaakt. de roest vorming zoals jullie noemen kon ik er zo afvegen dus......................

Back