hpi baja 5 SC SS

nutteloze upgrade

Nutteloos zijn Hydraulische schijfremmen echt niet dit remt super, ik heb op de voorwielen hydraulische schijfremmen en achter standaard remmen. En dit werkt SUPER, en dit komt toch echt voornamelijk door de voorremmen. Wanneer ik de schijfremmen op volvermogen laat afremmen dan blokkeren de voorwielen, Dit is mij toch nog niet gelukt met de Stock schijfremmen, RCR komt wel dicht in de buurt maar is toch nog iets minder sterk.

Maar ik weet niet wat jij van plan bent om te doen met de baja? Voor grasvelden voldoet de standaard rem op zich wel, wil je dan toch iets meer remvermogen dan kun je inderdaad zoals SandorV al zij bijvoorbeeld RCR remschijven gebruiken zijn ook erg goed. Maar voor op de baan zijn hydraulisch remmen echt super, je kunt vele male later remmen.
 
vorige week eens bij een hpi baja 5sc gekeken ( die bij hobma ) maar wat viel me dat tegen zeg. een partij speling op de wielen en stuur.
is dat normaal bij een (bijna) nieuwe baja ???
 
dat je het wiel in alle richtingen een mm of 5 kunt bewegen.
dus duidelijk speling op lagers ,ophangingsdelen en de stuurkogels.
ik kreeg de indruk dat er een en ander versleten was
 
Mecha techs maken ze. Zijn wel prijzig.
Volgens mij rovan ze ook na en zijn een stuk goedkoper.
4wb is veel beter dan 2wb. Je auto stopt gewoon veel eerder, omdat er veel gewicht op de voorwielen komen tijdens remmen.
 
dat je het wiel in alle richtingen een mm of 5 kunt bewegen.
dus duidelijk speling op lagers of ophangingsdelen

Speling bij een baja is normaal. Zelfs nieuw hebben ze wat, vooral op de voorwielen. Ik had phatdad armen met hostile hubs en innertia pivots en phatdad assen+cups+hinge pins om de speling achter weg te krijgen. Voorkant lukt niet, want rpm armen geven ook speling.

Sorry voor dubbel post...
 
bedankt voor de reacties allemaal

en kan ik gewoon schijfremmen aansluiten op m'n spectrum dx3e ??
of gaat dat niet met deze zender
mvg jeroen
 
en kan ik gewoon schijfremmen aansluiten op m'n spectrum dx3e ??
of gaat dat niet met deze zender
mvg jeroen

Waarom wil je je remmen aan je zender maken ;) Ik heb schijfremmen voorop en ik rij met een DX2S. Normaal kun je remmen eigenlijk zo monteren zonder echt grote ingrepen aan de baja.

Bijvoorbeeld https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&docid=ae85096l7JZjDM&tbnid=6jvpN9uSsP1pYM:&ved=0CAUQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.bigsquidrc.com%2Fcategory%2Flarge-scale-rc%2F&ei=h4D_U_PoKeWR0QW5yoHAAg&bvm=bv.74035653,d.d2k&psig=AFQjCNEWoQXAqp-Qh2jLLuTL3o4XrHd5qg&ust=1409339852422904

als je hydraulische remmen gaat nemen komt de pomp hier te staan. en de remklauwen kun je ook zonder aanpassingen monteren. ik denk alleen dat je problemen krijgt met zo'n pomp als je een 5B hebt omdat je de kap moet aanpassen en het pompje zit dan weer onbeschermd.

https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&docid=AoJOO6HCdz-bRM&tbnid=lCA3aOVh9mqxQM:&ved=0CAUQjRw&url=http%3A%2F%2Fmytoyz.wrong17.com%2F5b_02.html&ei=5YH_U6flN6ia0QX60IGADg&bvm=bv.74035653,d.d2k&psig=AFQjCNHX6k1-K8owm17A9n7T5EhXQ790rg&ust=1409340239447403

mechanische remmen kun je ook zonder enige modificaties monteren
 
vorige week eens bij een hpi baja 5sc gekeken ( die bij hobma ) maar wat viel me dat tegen zeg. een partij speling op de wielen en stuur.
is dat normaal bij een (bijna) nieuwe baja ???

Haha ik was gisteren ook bij Hobma, ook even aan die 5sc daar gevoeld. Voor een gebruikte standaard baja is de speling normaal. Nieuw is het wel iets strakker.
 
eeeen daar zijn we weer,
in de tussentijd 2 nieuwe achterbanden met velg gekocht voor op de baja, want m'n andere waren kapot.
fijn ik gistere weer rijden :)
maar na een half uurtje is weer m'n spurgear kapot...
gelukkig had ik er nog 1 liggen thuis, dus gelijk maar ingebouwd.
vandaag weer even rijden maar na een half uurtje 2e spurgear kapot..
dat is dus nummer 3 al totaal.
ik zit nu te twijfelen tussen een teflon of een stalen spur, want zo zijn de tandwielen niet aan te slepen.
wat lijkt jullie het verstandigst??
het is een fuelie 26 cc met de ss koppeling die op de motor zat.

mvg jeroen
 
Een slipkoppeling ik heb het zelfde probleem alleen veel erger ik kan geen 5min rijden en de spur is weg schiet niks meer van over
 
Ja dat lijkt me de beste optie ;) eens talen spur gaat alles kappot maken de kracht moet ergens naar toe en een teflon was voor mijn baja te zwak mss wel een optie voor jou maar met mijn vrc pro uitlaat gaan die teflons er nog gelijk niks door
 
Neem een hostile spur en een 5000 rpm koppelingsveer ofzo. Zo bespaar je die spur wat langer.
Iedereen die die 8000 veer gebruikt, is leuk om te zien dat je banden veel slippen, maar daardoor ga je spur dus snel op.
 
Back
Top