HPI Bullet MT 3.0 - Mijn Topic

@ErikRC, nee, bedankt. Ik ben niet meer opzoek naar een 2.4GHz zendersysteem. Maar toch bedankt voor het delen!

Ik ben trouwens vandaag gaan rijden maar mijn uprightset schroefje, oftwel waar dat zeskantje zit waarop ik mijn wiel vastdraai, daar is een schroefje weg. Misschien zullen deze foto's jullie een handje helpen:

P1732_20-11-10.JPG

&

P1731_20-11-10.JPG

Welk schroefje moet ik hebben?

Ik heb al op de HPI Site gekeken maar ik kom er niet uit...

Misschien heeft het ook zin om ook eens wat over je camera te leren want die foto's zijn zeer onduidelijk. Ik vrees dat je de macro functie moet inschakelen.

Maar het mooie van een auto is dat je aan de andere kant hetzelfde hebt zitten en je dus een voorbeeld hebt waarmee je langs de winkel of doe-het-zelf kan, vanuit de manual kan ik namelijk alleen goed zien dat veel M3 schroefjes zijn gebruikt die je overal wel kunt kopen.

Probleem kan alleen zijn dat als het schroevje weg is ook het plastic waar die in hoort beschadigd is....

Of bedoel je het wielmoertje?

Misschien heeft het ook zin om ook eens wat over je camera te leren want die foto's zijn zeer onduidelijk. Ik vrees dat je de macro functie moet inschakelen.

Maar het mooie van een auto is dat je aan de andere kant hetzelfde hebt zitten en je dus een voorbeeld hebt waarmee je langs de winkel of doe-het-zelf kan, vanuit de manual kan ik namelijk alleen goed zien dat veel M3 schroefjes zijn gebruikt die je overal wel kunt kopen.

Probleem kan alleen zijn dat als het schroevje weg is ook het plastic waar die in hoort beschadigd is....

Of bedoel je het wielmoertje?

Nee ik bedoel het wielmoertje niet.

Misschien kan dit helpen:

Cap Head Screw M3x8mm (12pcs) - Z542 at HPI Europe

of

Cap Head Screw M3x10mm (6pcs) - Z543 at HPI Europe

Hier laat ik wat duidelijker zien wat het probleem is:

P1733_20-11-10.JPG

Inderdaad zoals Roelof al zegt. Even de andere kant openmaken en dat schroefje meenemen naar de hobbyshop of doe het zelf..

voor zover ik me het kan herinneren, was het gewoon een m3 inbus boutje. Aan de andere kant (onderkant) zat een plaatje met schroefdraad.

Ik moet trouwens ook een stuk of 40 keer trekken totdat ik mijn auto gestart heb. Kan dit aan mijn afstelling liggen? Want bij mijn oom start hij in 5 keertjes trekken.

Oke. De auto van mijn oom ging gister loeihard. Maar als hij wou remmen, ging dat moeizaam. Kan hij zijn remmen bijstellen.

Dan zal hij wel te arm staan ;)
Temperatuur in de gaten gehouden?
Rookpluim in de gaten gehouden?

Meestal als een auto plotseling loeihard gaat moet je jezelf afvragen of ie niet te arm staat.

Dan zal hij wel te arm staan ;)
Temperatuur in de gaten gehouden?
Rookpluim in de gaten gehouden?

Meestal als een auto plotseling loeihard gaat moet je jezelf afvragen of ie niet te arm staat.

Naja, hij heeft hem wel een beetje bijgedraaid. Maar als we zijn auto in de lucht hielden, en hij gaf een paar seconden volgas, werden de banden aardig smal. Hetzelfde was bij mijn auto, alleen als ik zo hard als mijn oom wou gaan, ging dat niet. Als ik hem op de grond zette en ik gaf volgas, huilde hij, en ging hij na een paar sec over naar hogere snelheid en sloeg hij af. Pinty zegt dat ik mijn LSN moet bijdraaien aan de hand van de aantal toeren.

De weersomstandigheden spelen een aardige rol.
Ga er niet vanuit dat als je motor afgesteld is met de weersomstandigheden van bv een maand terug, dat hij nu nog goed zou staan.
Leer te luisteren naar je motor en ga niet onbehouden rijden met de kans dat je je motor in no time verrot hebt.
Als hij bij volgas na een paar seconden huilen(zoals je dat noemt) afslaat, staat hij waarschijnlijk te arm op je hsl.
En dat is dus slopend voor je motor.

Voorals nog vraag ik mij af waarom je auto snoei hard zou moeten gaan.
Stel hem rijk genoeg af en probeer eerst wat stuur ervaring te krijgen en als je die hebt en je auto onder bedwang kunt houden zou je verder kunnen kijken met een wat snellere afstelling.

Dit weer wat er nu is is nu niet ideaal voor een nitro motor en zeker niet voor en onervaren rijder qua afstelling.

Het beste is om je auto schoon te maken en in de afterun zetten en wachten tot na de winter en dan weer ervaring op te doen.
Nu maak je grote kans dat je volgend jaar een nieuwe motor kunt aan gaan schaffen.

Als ik het begrijp heb je je auto nog niet afgesteld?:confused:

Je begrijpt het een beetje verkeerd :eek:

Ik heb mijn auto nog niet goed afgesteld met de weersomstandigheden. Dat moet ik nog onder de knie krijgen. Ik moet ook nog leren om naar mijn motor luisteren en dan af te stellen. Maar waarom moet ik 40 keer trekken en mijn oom 5 keer? Ik kan het niet in de sticky's vinden.

Dat kan zoveel oorzaken hebben : krijgt je motor gelijk brandstof? (zit de brandstof bij / in je carbarateur of zit er nog lucht in je slang?
Is je plug goed?
Is je glowheather vol?
Hoe trek jij aan je trekstarter?
Staat hij redelijk goed afgestelt om te kunnen starten?
Staat je auto op een blok zodat je met je trim iets gas kunt geven?

Heb je wel de goede plug voor dit toch wel koude weer?

Nogmaals, rijden met koud weer is heel anders, je kunt ook gemakkelijk je plastic delen van je auto slopen.

En ik weet niet wat jou budget is als 12 jarige..........................................

Dat kan zoveel oorzaken hebben : krijgt je motor gelijk brandstof? (zit de brandstof bij / in je carbarateur of zit er nog lucht in je slang? - Ja
Is je plug goed? - Weet ik niet, ik heb een andere gloeiplug dan mijn oom.
Is je glowheather vol? - Ja, 100% zeker
Hoe trek jij aan je trekstarter? - Ca. 50 keer
Staat hij redelijk goed afgestelt om te kunnen starten? - Weet ik niet
Staat je auto op een blok zodat je met je trim iets gas kunt geven? - Ja

Heb je wel de goede plug voor dit toch wel koude weer? - Weet ik niet

Nogmaals, rijden met koud weer is heel anders, je kunt ook gemakkelijk je plastic delen van je auto slopen.

En ik weet niet wat jou budget is als 12 jarige..........................................

---

Is het slim om mijn oude (originele gloeiplug die al bij de aankoop in het blokje zat) erin te doen?

Back