HPI Bullet

Weer een probleempje met de Bullet gehad vandaag.

Link van men linkerachterwiel is de schroef kwijt gespeeld, plots wiel los en dogbone zoek.... daar ging men testrun met de nieuwe Gm pro 6.5t starwound.

Is weeral gemaakt.. maar... pffff..... veel vijzen weinig rijden begint men indruk te worden

Update Bullet Mt

De gm genius heeft gisteren de geest gegeven bij een testrun voor een nieuwe setup.

reed met een dr speed 9t met 8t pinion op de 54t spur. alles ging goed, tot ie plots helemaal stil veel.... geen rook, geen vuur, geen vonken, geen rare geluidjes.... gewoon... dood... alleen lichtje van de ESC brand nog, ontvanger niet.... vandaag naar de modelshop geweest. En het algemene gedacht is, upgraden. Ik laat 7.4v liggen voor wat het is, zat blijkbaar aan het plafond van performance op 7.4v en dus hier de bestelde nieuwe onderdelen.

Leopard-Ground 150a was het plan, maar deze is dus de EZrun van hobbywing van 150A (129€)
Leopard 3650 2.5d 5400kv (gratis bij inruil van gm dr speed 9t... danku Luc :) )

voor de 3s lipo's denk ik aan Orion carbon's... maar hier ben ik nog niet zeker van.... graag jullie mening.

groeten

Heb vandaag eindelijk een hpi bullet brushless st gevonden en gekocht.
Kon wel wachten op de nieuwe versie maar die wordt me te duur. Ben nu
accutje aan het opladen. Kan niet wachten!!!!!!!!

gr. vinny

Onderdeelnummers

Hallo,

Weet iemand de onderdeelnummer(s) van de zilveren dogbones van de bullet, die zwarte gaan krom en als ik nieuwe bestel dan krijg ik weer die zwarte. Heb ook al de cvd asjes geprobeerd maar die breken gewoon af.

Mark

het is hetzelfde onderdeel nr. je moet gewoon zeggen dat je enkel de zilverkleurige wil hebben, de zwarte is oude voorraad. Die verkopen ze maar aan iemand met een nitro bullet die hebben daar geen last van. Ik heb mijn zilveren destijds bij PKracing gehaald

Weet er iemand of er wat belangrijke hop-ups van de nitro MT2 ss ongeveer dezelfde afmetingen hebben als de Bullet mt? De achterste aandrijfas (tussen spur en achterdiff) heb ik kunnen vervangen door die van de Nitro.... mits wat aanpassingswerken... heb de difcups moeten uitslijpen voor de dikkere pinnetjes van die dogbones van de MT2 ss en heb van de bones zelf de bolletjes moeten kleiner slijpen voor in de cups te passen.... ben dit nu ook van plan voor de voorste aandrijfas.... maar zoals hierboven al besproken... de dogbones van de wielen zijn idd een zwak punt van de bullet. Heb niet veel ervaring met de zilveren exemplaren... heb er zo nog maar 2 kunnen bemachtigen.... en hebben nog maar 1 bashrondje meegemaakt.... en dit was voor de upgrade naar een Leopard 3650 (1300 watt) met een LRP 4300mAh 40c 11.1v op een 12t pinion. Power met hopen... maar bij de eerste test 2 van de zwarte dogbones tegelijk gebroken.... Iemand goede ideetjes? altijd welkom :)

De nieuwe bullets 2,4 hebben standaard al de zilveren asjes,zijn ook een paar mm langer

Mark

De nieuwe bullets 2,4 hebben standaard al de zilveren asjes,zijn ook een paar mm langer

Mark

Misschien dat ze van de 2,4Ghz versie langer zijn, maar de zilveren asjes die je al een tijdje kan krijgen zijn niks langer als de orginele zwarte. Ze zijn wel ietsje dikker 0. nog wat mm

Zou wel willen weten wat de maten zijn van het accu bakje, die van de normale bullet is net 2 a 3 mm te klein voor mijn lipo's. Als die van de waterproof bullet iets hoger is wil ik die wel hebben, kunnen mijn lipo's tenminste waterproof daar in :-D

Misschien dat ze van de 2,4Ghz versie langer zijn, maar de zilveren asjes die je al een tijdje kan krijgen zijn niks langer als de orginele zwarte. Ze zijn wel ietsje dikker 0. nog wat mm

Zou wel willen weten wat de maten zijn van het accu bakje, die van de normale bullet is net 2 a 3 mm te klein voor mijn lipo's. Als die van de waterproof bullet iets hoger is wil ik die wel hebben, kunnen mijn lipo's tenminste waterproof daar in :-D

Met welke lipo's rij jij dan?? ik rij met 11.1v LRP hardcase en die passen perfect

Met welke lipo's rij jij dan?? ik rij met 11.1v LRP hardcase en die passen perfect

Ik rij met Turnigy 2S 5800mAh en 3S 5000mAh, ze zijn net iets te hoog, met een klein sleufje maken kan ik de pinnetjes er wel in krijgen en zit het bakje dicht. Maar als ik ditzelfde bij het waterdichte bakje moet doen is ie niet erg waterdicht meer :p

Heb jij nog de standaard vertanding?

Mark

Ik heb niet veel standaard meer aan men bullet.... heb er dan ook een lege gekocht (wauw, heb ik al veel keer moeten zeggen.. mss topic eens doorlezen? :) ) De spur is nog standaard, Pinion is nu 15t (beetje zwaar voor men robitronic 7.4v 5400mAh 50c batts maar perfect voor de LRP Competition 11.1v 4300mAh 40c batt) men Esc is nog altijd de Gm Genius 90A ( EZrun 150A on the way :p ) en de motor is een Leopard 3650 (1300watt) Vandaag een testrun gedaan op de parking van een supermarkt..... gokken zo op een kleine 80km/h.... bij ongeveer half gas ff vol gas gegeven... en men bullet sprong zo recht... koppel genoeg dus :)

Hier effe snel een filmpje..

[media=youtube]RzFRGO8XGGo[/media]

Ik rij met Turnigy 2S 5800mAh en 3S 5000mAh, ze zijn net iets te hoog, met een klein sleufje maken kan ik de pinnetjes er wel in krijgen en zit het bakje dicht. Maar als ik ditzelfde bij het waterdichte bakje moet doen is ie niet erg waterdicht meer :p

wsl zijn die 5000mAh 3S packs wat dikker dan mijn LRP... die batterij is dan ook speciaal gemaakt voor in 7.4v battbays te passen. :)

Laatst bewerkt door een moderator:

Mark

Heb eindelijk de 4 zilveren asjes binnen,zijn inderdaad dezelfde lengte , kan ik mijn bestelde turnigy 3s lipo gaan gebruiken.
Accu zou in stock zijn bij Hobbyking maar nog niks ontvangen,iemand ervaring bij Hobbyking en dan bedoel ik de levertijd?

Mark

hallo allen,

ik heb een hpi bullet mt flux aangeschaft het oude model, rijd perfect alleen trekt hij bij het wegrijden niet zo hard hebben jullie hier ook last van?

en ik vind de overbrenging ook een beetje lawaai maken, nu heb ik gelezen dat de savage flux hier ook last van heeft maar hebben jullie dit ook?

gr ernst

hallo allen,

ik heb een bullet mt flux oud model aangeschaft, maar hij trekt niet zo hard als je wegrijd het lijkt wel of hij een keer hapert ofzo, hebben jullie hier ook last van?

en de overbrenging maakt best wel wat geluid, is dit normaal?

gr ernst

hallo allen,

ik heb een bullet mt flux oud model aangeschaft, maar hij trekt niet zo hard als je wegrijd het lijkt wel of hij een keer hapert ofzo, hebben jullie hier ook last van?

en de overbrenging maakt best wel wat geluid, is dit normaal?

gr ernst

- Rij je op Lipo ?
- al eens de regelaar opnieuw ingesteld voor de gas/rem positie ?
- Staat de pinion goed afgesteld ten opzichte van de spur ?

Mvg
Vipe

@ viper gts,

ja rij op 2cel lipo van turnigy 2s1p 5000mah 30c.
regelaar heb ik ingesteld voo lipo(low voltage detection), en voor de zender(gm racing 40mhz computergestuurd).
pinion en spur zijn goed afgesteld vloeitje erdoor en geen scheuren dus moet goed zijn.

gr ernst

Back