Hpi Mt2 18ss

• Topicstarter Topicstarter StefanMT2
  • Startdatum Startdatum
Ja,maar de sterke 590 voor het sturen gebruiken...ism.de humppack levert dit een snelle en sterke combinatie op,en fijn volledig in te stellen met de spektrum(3)!

oover de vertanding maak ik me geen zorgen, ik denk dat je gewoon moet spelen met 15T en hoger.
maar heb je al een idee voor een motor steun?

Gr: amateur

Met zo veel alu heb je toch bijna geen chassis flex meer? =S En zonder een beetje flex heb je toch vrij snel last van gebogen onderdelen..

De flex zit in mijn schokbrekers ;-)...een echte auto/motor/voertuig is toch ook niet van plastiek!,orgineel heeft die ook een alu.onderplaat,en er zit nog steeds wel een beetje flex in hoor.
En gebogen onderdelen??,wat moet er buigen dan?,dat aluminium buig je echt niet om..,maargoed,de tijd zal het leren,voorlopig had/heb ik mooi wat te sleutelen gehad,met dit weer ga ik toch niet buiten rijden(en of een nitro loopt met dit weer??)

Of de flex in de schokbrekers voldoende zijn weet ik niet. Lees voornamelijk bij 1/8 truggies dat er soms bewust gekozen wordt voor composiet ipv alu omdat er anders te weinig flex zou zijn. Je kan trouwens een rc moeilijk vergelijken met een 1:1;)

Wat betreft gebogen onderdelen. Daar zijn veel discussie's over te vinden. Komt er uiteindelijk op neer, bij een verkeerde klap moet de kracht zich ergens in kwijt.

Ja zal ook wel kloppen,maar het oog wel ook wat!,ik rijd haast niet met dit spul,en sleutel liever eraan..
Zal wel kijken hou dit gaat,anders brushless,en anders op Marktplaats ermee..heb ook nog een HPI Baja,die hier staat te verstoffen.(met composieten ophanging,dat spul klappert ook enorm over het zand,en ik kan voorstellen dat een aluminium ophanging niet een upgrade is voor dit model!)

Vandaag heb ik de start gemaakt met het ombouwen van de auto. Gezien het weer was het ook niet een dag om wat anders te gaan doen. Helaas was er nog een onderdeel afgebroken waardoor ik deze opnieuw moet bestellen. Tot zover ben ik vandaag gekomen, de voorwiel ophanging zit er nu nog voor de "sier" op:

De auto:

Het opnieuw te bestellen onderdeel:

Later kom ik met een totaal verslag van de ombouw.

Heeee..mijn auto,eergisteren ;-)
Body post past ook niet lekker,let maar op straks!!,en gebruik je de kunstoffen radioplaat ook,ipv.de alu?..
Stuurinrichting afgebroken? hoe kan dat dan?
groetjess

Heeee..mijn auto,eergisteren ;-)
Body post past ook niet lekker,let maar op straks!!,en gebruik je de kunstoffen radioplaat ook,ipv.de alu?..
Stuurinrichting afgebroken? hoe kan dat dan?
groetjess

De body post is inderdaad te lang, beetje bijwerken en dan moeten ze wel passen. Ik gebruik ook de kunststof radioplaat, aangezien hier ook m'n failsafe inzit. De open radioplaat is inderdaad niks. Om de "oude plastic" plaat te monteren moet je wel gebruik maken van wat extra plastic onderdelen. Deze wil ik ook maken in alu! Één van de "kogels" is afgebroken, liep niet echt zwaar tijdens het monteren maar was denk ik net een "productiefout" ofzo.... Even wachten op de nieuwe en dan snel weer verder met de bouw...

Ik heb vandaag ook aan mijn MT2 KIT gebouwd...

Kon helaas niet lekker achter elkaar doorwerken omdat ik continu met mijn werk werd geconfronteerd( telefoon,fax,e-mail,mensen die spontaan aan de deur aan bellen)

Maar goed...toch een heel eind gekomen.
Wel erg "ienie-mienie" wat afmetingen van de onderdelen betreft...vooral de E-clipjes zijn echt miniscuul :???: ;)

Wel weer perfecte pasvorm en deugdelijke constructies.
Tot nu is het erg leuk om aan de MT2 te bouwen. :D

IMG_0243.jpg

IMG_0242(1).jpg

De velgen,banden verlijmen en besturing aansluiten en afregelen, brandstofslang en brandstoffilter aanbrengen, de body spuiten en stickeren...dan kan er gereden worden!

IMG_0244.jpg

De boutjes van de uitlaat,worden vervangen door wat kortere exemplaren.

Binnenkort maar een hand vol reserve onderdelen bestellen en en Outerwear pre- filter voor het luchtfilter...zit er trouwens ook aan te denken om er een K&N of R&N luchtfilter op te monteren.

De bouten kan je ook laten zitten en er een borgmoertje als extra opdraaien , de boutjes willen nog weleens loslopen ;)

Het stukje wat dan nog uitsteekt ff met de Dremel te lijf gaan ...

De bouten kan je ook laten zitten en er een borgmoertje als extra opdraaien , de boutjes willen nog weleens loslopen ;)

Het stukje wat dan nog uitsteekt ff met de Dremel te lijf gaan ...

Goed idee.;)
Op die manier zorg je ervoor dat je uitlaat blijft zitten waar ie hoort en je kan niet in je spruitstuk "Dremelen". :cool:

Mooi man,leuk dat het nog een populair model is,is wel wat anders dan de Baja op tafel he?..en waar is je orginele motor dan??

een k&n luchtfilter is sterk af te raden voor nitro of-road...

je neemt beter een spons-achtig luchtfilter zoals er nu bij jou op zit, en dit goed in-oliën

Ja,want bij een K&N ontploft je motor als je meer dan half gas geeft!!!wat een flauwe kul allemaal,heeft er iemand een foto ofzo van schade,door een K&N??,rijd er zelf ook mee op mijn modellen,geen problemen,en makkelijker schoonmaken dan spongebob.

k&n laat veel meer fijn stof door dat een gewoon schuimfiltertje...

gebruik maar eens de zoekfunctie op deze site, er is al genoeg over geschreven...

Back