Hpi Mt2 18ss

• Topicstarter Topicstarter StefanMT2
  • Startdatum Startdatum
Mooi man,leuk dat het nog een populair model is,is wel wat anders dan de Baja op tafel he?..en waar is je orginele motor dan??

Ik heb een Kit van de MT2 gekocht zonder motor...was een voordelige aanbieding.;)
De Baja op tafel is een wereld van verschil! :shock:

k&n laat veel meer fijn stof door dat een gewoon schuimfiltertje...

gebruik maar eens de zoekfunctie op deze site, er is al genoeg over geschreven...

een k&n luchtfilter is sterk af te raden voor nitro of-road...

je neemt beter een spons-achtig luchtfilter zoals er nu bij jou op zit, en dit goed in-oliën

In dit geval ben ik het ook met mikebike eens. Met een gewoon sponsfilter merkte ik dat je deze na zo'n 5 minuten zowat weer kon vervangen voor een 'verse'. Het vermogen ging naar beneden door de slechte luchttoevoer. Vooral als je in een zanderige omgeving rijd (zowat altijd dus).

Dit was m'n filter na 5 minuten rijden:

En dit met m'n K&N na een paar keer rijden zelfs:

De antistatischehoes over het filter voorkomt dat er fijn- en grofstof inkomt. Ideaal dus!

jah je merkt niet dat je vermogen verliest, maar je verkloot zo wel je blokje.
ik zeg dual stage filter of iets wat er oplijkt, zo valt het groffe vuil er af en word het hele fijne (wat een K&N niet tegen houd) tegen gehouden door een 2e filter met olie. ;)

Gr: amateur

;)
jah je merkt niet dat je vermogen verliest, maar je verkloot zo wel je blokje.
ik zeg dual stage filter of iets wat er oplijkt, zo valt het groffe vuil er af en word het hele fijne (wat een K&N niet tegen houd) tegen gehouden door een 2e filter met olie. ;)

B*llsh*t :!::!::!: Als jij je K&N filter ook gewoon netjes in de olie zet werkt deze net zo goed als een schuimfilter :!: Voordeel van een K&N is dat je deze goed uit kan spoelen en opnieuw gebruiken , met een "schuimpie" lukt dat je nooit goed ... Je werkt het vuil alleen maar verder het filter in en dus dichter naar de motor

Na een aantal jaar met zowel een Marder als diverse nitro's met een K&N filter heb ik er de nodige ervaring mee .....

Die onzin verhalen die hier op het forum in de rondte gaan over de K&N's kloppen niet .......

Haha,eindelijk iemand die ook niet negatief toz van K&N staat...Amateur,ik reed al met K&N,toen jij nog vloeibaar was,dus ik weet wel wat die dingen filteren(iets andere schaalverhouding,maargoed)..

Haha,eindelijk iemand die ook niet negatief toz van K&N staat...Amateur,ik reed al met K&N,toen jij nog vloeibaar was,dus ik weet wel wat die dingen filteren(iets andere schaalverhouding,maargoed)..

Pure ervaring is niet te vervangen voor een beetje lezen op een forum ;)

Hou me al de nodige jaartjes met de hobby bezig en heb al het nodige geprobeert ......

De meeste mensen die hier klagen hebben zelf geen ervaring met het onderwerp maar hebben het ergens gelezen of gehoord...... Diegene die het wel gebruikt hebben en klagen hebben het meestal verkeerd gebruikt ;)

:confused: ik snap er nu echt nix meer van, heb ik een K&N word hij van alle kanten afgeraden.
en nu blijkt hij super goed te zijn :rolleyes: en nu heb ik me K&N al weg gedaan :-x

nou weer een nieuwe kopen dus:nosmile:

:confused: ik snap er nu echt nix meer van, heb ik een K&N word hij van alle kanten afgeraden.
en nu blijkt hij super goed te zijn :rolleyes: en nu heb ik me K&N al weg gedaan :-x

nou weer een nieuwe kopen dus:nosmile:

Als de K&N's nou echt zo slecht waren ... denk je dat ze dan om maar ff wat te noemen op van die Amerikaanse Monstertrucks (de 1:1's) zaten :?:

Denk niet dat die jongens een motor van tienduizenden :!::!: euro's op het spel gaan zetten .... ofwel :?: :rolleyes:

hmm, het zal wel discutabel zijn.

Ik heb ook wel gehoord dat op de supermotard races (on en offroad) ook wel vaak gegrepen word naar een twin air schuimfilter. Omdat K&N achtige types wat minder goed zouden filteren.

Voor de wanna-be K&N filters kan dit volgens mij wel goed kloppen. Maar K&N en andere goede merken van zulke filters gebruiken een of ander speciaal materiaal in meerdere lagen voor hun filter. Geen laagje of 2 katoen oid wat bij de namaak wel eens voorkomt.

hmm, het zal wel discutabel zijn.

Ik heb ook wel gehoord dat op de supermotard races (on en offroad) ook wel vaak gegrepen word naar een twin air schuimfilter. Omdat K&N achtige types wat minder goed zouden filteren.

Voor de wanna-be K&N filters kan dit volgens mij wel goed kloppen. Maar K&N en andere goede merken van zulke filters gebruiken een of ander speciaal materiaal in meerdere lagen voor hun filter. Geen laagje of 2 katoen oid wat bij de namaak wel eens voorkomt.

Voor zover ik weet is het meer het verhaal van de hoeveelheid lucht die door gelaten wordt ;) Door het grotere filter oppervlak van zo'n Twin-Air kan zo'n motor meer lucht aanvoeren naar mate het filter vuiler wordt.

Aangezien de vraag naar lucht bij een 2,5~3,5 cc "ietsje" lager ligt als bij een 250cc of meer 2of 4 takt crosser is het verschil in oppervlak bij ons verwaarloosbaar ;)

Wat de werking van de filters betreft komt het gewoon op hetzelfde neer , ze pikken allebei de schadelijke delen uit de lucht ;)

dus jullie adviseren een K&N, omdat je bij een K&N het vuil er beter af kan halen?
waardoor het niet in je motor beland.

dus jullie adviseren een K&N, omdat je bij een K&N het vuil er beter af kan halen?
waardoor het niet in je motor beland.

Nee dat is niet de rede .... De goede filtering is een rede ;)

Als je net zoals bij een schuimpie een pré-filter gebruikt (zoals de anti-statische hoes eerder) werkt een K&N net zo goed als een schuimpie.

Het voordeel van een K&N is dat je hem weer goed shoon kan maken , dat lukt je met een schuimpie niet.

Zodra je een schuimpie probeert te wassen werk je het vuil er alleen maar dieper in en dus dichter naar je motor ...

Een K&N gooi je in een schaaltje met de originele reiniger of iets van een ontvetter voor de keuken ( netjes de tuit naar boven zodat er niks ik kan komen) , na een paar uur weken haal je hem eruit en sluit hem aan op een kraan en spoelt hem uit.

Als je dat op die manier doet spoel je het vuil dus naar buiten en eruit.

Drogen , opnieuw in oliën en je hebt weer een filter dat als nieuw is ;)

14881.jpg

Is dit een bruikbaar reinigingsmiddel voor de K&N filters?(afbeelding rechts =Blue Wonder)

Geen idee ... Weet niet wat voor spul het is ;)

Ik gebruik op het moment de oranje W5 multi-ontvetter fles van de Lidl , werkt perfect :thumbsup: en kost geen drol :rolling:

Werkt ook prima voor de auto zelf i.c.m. een compressor , beetje op de auto spuiten , ff in laten trekken en je blaast zo alle zooi en vettigheid eraf :lol:

Ik denk dat de naam K&N de vernieling is gegaan door die zogenaamde imitatie filters..een stukkie grijs doek,waar geen olie opzit/blijft zitten,van een paar cent,lijkt op de katoenen K&N,maar is wezelijk anders!!(veel op die scooters zitten die ondingen,die zuigen wel alles naar binnen,honden&kleine kinderen binnen houden,als je met zo`n imitatie filter gaat rijden..)

Zo na ff wat gesleutel is de auto weer voor z'n 95% klaar. Eventjes wachten op de nieuwe stuurinrichting en dan zijn we klaar voor een nieuw seizoen!

Tada, echt mooi! (Zoals m'n zoontje van 2 zei, ...:cool:)

zoek de verschillen..

De tafel? ;) Ze lijken inderdaad verdacht veel op elkaar. Maar als je goed kijkt dan moet je een verschil kunnen vinden... Van het weekend misschien nog ff een nieuwe kap halen en dan is hij helemaal af.

Ben trouwens nog opzoek naar deze koelkop. Iemand een idee waar deze te koop is? Ben hem nog nergens tegen gekomen na een zoektocht op internet.

Ik doelde meer op onze modellen,had de verkeerde foto eerst geplaatst...en die koelkop is toch het oude model ss motor??,kom je denk ik op een imitatiekoelkop met kleurtje.Heb je alles nog geloktide?,en evt. met welke(kleur)

Back