neej ik ook nii dus vraag ik het mah eff. >snaren lopen soepeler, met een aandrijf as heb je meer tandwiel >overbrengingen. de snelheid ligt ongeveer het gelijk. >ook is een snaar minder speling gevoelig, een auto met aandrijfstang >heeft meer speling in zijn aandrijving dan een auto met snaar, maar als jij >gewoon op de parkeerplaats rijd dan maakt het helemaal niets uit >Groet Robo maakt het op het circuit wel uit dan.?
Een auto met snaar loopt soepeler en toch gaan ze even hard :?: Ben ik niet met je eens, een auto met cardan zet je in elkaar en daarna kijk je er niet meer na. Een snaar rekt uit vooral als hij nieuw is dus die moet je spannen. Nee, beiden hebben hun voor en nadelen het is allebei even snel. 1 van de snelste auto van de afgelopen 5 jaar is toch wel de TC3 met Cardan.
Dat hoeft ook niet, op een cardan as krijg je immers geen speling. Hij staat niet onder spanning en er wordt niet aan getrokken wat met een snaar wel het geval is. Dat blijkt
Snaar is onderhoudsgevoeliger, punt. Snaaraandrijving heeft veel meer last van steentjes en ellende, dus met name niet zo geschikt voor parkeerplaatsen. heb ervaring met allebei, heb niet echt een duidelijke voorkeur. De producenten blijkbaar wel, want teeds meetr auto's grijgen een cardan-aandrijving.
Een auto met cardan aandrijving loopt juist soepeler. Draai maar eens aan de wielen van een cardan aangedreven auto als er geen motortandwiel op is aangesloten. Ik heb verhalen gehoord dat mensen hun Asso Tc3 19 keer konden laten doordraaien. Dat haal je nooit met een riem aangedreven auto. Cardan aangedreven auto's hebben wel weer last van "torq steer" dit effekt krijg je vooral bij het optrekken.
heb je al eens naar een goedgesmeerde xray evo2 gekeken...?? Moet jij oplette hoe fijn dat loopt :wink:
Het zal best goed lopen, maar ik zie de wielen niet 19 keer ronddraaien, ookal heeft hij de beste lagers.
Door dat je je snaar moet spannen gaat een snaar auto zwaarder lopen. Bij Cardan valt er niks te spannen en blijft ie dus altijd soepel lopen.
Nog even over die accu houders.... deze zijn over het algemeen van kunststof.. Dit heeft de reden dat carbon electrisch geleidend is en vaak nog scherp is ook... dus als deze door de krimpkous slijt heb je kortsluiting.. min of meer groeten Vincent
sinds wanneer maakt een accu cel dan contact met jouwn bodemplaat ?? haal je eerst de hele cel los van zijn plakkers en plastic ofzo :? en een Xray heeft geen snaarspanner die snaren spannen zich zelf tijdens het rijden vraag me niet hoe maar het is zo :?
Een Xray heeft wel degelijk een snaarspanner, die 2 plastic houdertjes die je diff vasthouden in de bulkhead kan je ronddraaien waardoor de snaar losser of strakker komt te staan. Overigens is er voor de voorsnaar ook een losse snaarspanner te krijgen. Snaren rekken uit en als deze de los staan gaan ze slippen dus een spanner is broodnodig.
precies, het is net als bij mijn pro 3 de achterste snaar, je kunt je diff verder naar voren en naar achteren draaien waardoor je je snaar dus verstelt. En dat carbon geleid ben ik achter gekomen :cry: , laatst verwisselde ik mijn accu en kwam met de zijkant van de accu tegen het chassis, gelukkig was de accu leeg, ik zag alleen een klijn vonkje
Hey Herman, naar mijn weten gaat het plastic van de accu's kapot door slijtage en trilling... ik heb genoeg accu's die al een beetje slijten.. aangezien er geen dikke lag plastic om gepushte cellen zit.. zodoende zit de accu met een plastic houder vast. zowel op mijn corally c4.1 als op mijn eerdere hpi pro2.. groeten Vincent