HPI, rovan, KingMotor, Shenq

HPI, Rovan, KingMotor, Shenq


  • Total voters
    213
Het gaat hoofdzakelijk om de persoon achter de zender en de afstelling van de motor.
Het aantal CC´s zegt niet zoveel als de afstelling belabberd is.
En wat betreft de persoon achter de zender, deze moet wel in staat staat om een paal te ontwijken anders word het nog niks ;)
 
Hallo ben ik weer ,
Bezit nu enige tijd de rovan en kom er wel achter waar de gebreken zitten . Als eerst plofte de pakking van de motor er tussen weg . En nee ging niet benzine er in en raggen met die hap.Pakking netjes vervangen en motor loopt weer netjes . Kort er na het tweede probleem , Alu diffhuis naar de klote . dusdie maar van hpi zelf bestelt. 3e de koelschief van de rem knapte gewoon in 2 tijdens het rijden. moet ik nog weer bestellen.
Draagarmen die best snel doorbreken .

Kijk dit is voor het eerst dat ik een cloon heb gekocht , en zie nu dat veel van het alu kwalitijd best te wensen overlaat .
En dat geld ook voor de afwerking van veel delen van de wagen .
Zo zaten er gewoon bramen in het diffhuis waardoor die kapot ging .
Heb dus al een aantal dingen vervangen voor hpi delen en moet zeggen dat het alu wat harder en zwaarder aanvoelt.
Dus ja mijn mening is ook wel hpi is kwalitatief beter dan de clonen .

Maar om dat ik de wagen nu naar full alu wil maken voldoet een cloon ook prima. Om dat alles dan toch vervangen gaat worden . en ben ik op deze manier goedkoper uit dan een orgineel kopen waar ik anders ook bijna alles aan zou vervangen .
 
Zo als ik al zei ik wil de wagen naar full alu maken , dus draagarmen ,shock towers ect ect ,
Waarom , gewoon om dat ik dat mooi vind .

zeg maar dit idee ,

baja_f11.jpg
 
dat gaat er netjes uitzien, als je dit met een hpi zou doen blijft er ook wijnig hpi over dus kan je het netzo goed met een clone doen, veel goedkoper.

elk onderdeel wat het bij mij begeeft wordt ook vervangen voor of hpi of alu
 
Ziet er erg goed uit, maar als je zo ver wil gaan kan je ook net zo goed met niets beginnen.
Let wel op dat zo'n compleet alu auto erg zwaar en niet echt bashable is.
 
Maar als je er zoveer geld in steekt om hem volledig alu te maken waarbij je praktisch alles vervangt hoezo is het dan verstandig om te beginnen met een cloon?
Dan heb je straks een loodzware pimp auto met een cloon motor er in..
Denkik al helemaal niet vooruit te branden.. maar dan buig je misschien wel minder snel :p
Heeft wel wat opzich
 
volgens mij had je beter helemaal geen auto moeten kopen maar alle onderdelen los want
als ik het zo hoor zal er weinig onderdelen op komen van je clone.
 
ja en nee

Dit is voor mij de eerste big scale , en wou dus weten hoe het rijd.
Vind het dus wel lekker rijden vandaar dat ik met deze wat meer ga knutselen dan gepland.
Als ik een 2e wagen ga kopen dan haal ik gewoon 1 van hpi zelf of een fg
 
Oke.. Een leuke discussie

Je hebt de keuze tussen :

Een hpi baja 5b 2.0 RTR voor 1000 euro

of...

Een hobbyking rovan baja 5b die je in huis hebt voor 400 inclusief verzendkosten.. Ik doe daar dan 150 bij voor de zender, Gas servo en Stuur servo.. Hoge kwaliteit.. Savox etc

Dan heb je dus 550 bestaald voor een rovan baja met goede servo's en zender..

Dan kan je hem dus voor 450 aanpassen.. Alu koppelingsklokhouder en alu diff bijv.

Wat zou jij doen? ;)
 
Liever een echte dan een neppe,

Sowieso, Zenoah of een CY erin, €200-280.
Spektrum erop, €100-120.
Savox servo's, €40+80.
Dan 400 voor de wagen, 920 euro.

Tuurlijk zit er dan op de HPI dan geen spektrum en geen Savox servo's maar met de HPI spullen kun je (lijkt mij) ook voorlopig goed vooruit.

Bij de Rovan zie ik alleen 14kg en 22kg maar meer niks maar dit zijn fabrieksopgaves en zou me niks verbazen dat je die met flink wat korrels moet nemen.

Die 80 euro gun ik HPI dan wel, voor de hoeveelheid moeite die ze hebben gedaan bij het ontwikkelen.
 
Back
Top