HPI, rovan, KingMotor, Shenq

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door YS Buggy, 4 mei 2011.

?

HPI, Rovan, KingMotor, Shenq

  1. HPI

    70,4%
  2. Rovan

    17,4%
  3. KingMotor

    7,0%
  4. Shenq

    5,2%
  1. fastrockets

    fastrockets

    Lid geworden:
    28 okt 2011
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    <(^^,)>
    Hmm Ik heb zo'n mijn twijfels omdat,

    De hobbyking baja kost 400 euro

    stuur servo 30 a 40 euro van hobbyking
    gas servo 30 euro van savox
    Het blok is redelijk goed.. Kan je veel plezier van hebben.. als ie vast loopt merkt je dat vanzelf.

    Zender heb ik al, Dus ik koop er een ontvanger erbij..

    Kom ik dus op ongeveer 500 RTR uit..

    Koppelingsklok alu 35 euro
    Mooie dikke noppen banden 40 euro
    alu diff ombouw 40 euro
    alu spur 40 euro

    etc.. Dus ik denk dat je beter uit bent met een rovan, Omdat hpi heeft standaard ook geen alu diff, Geen alu koppelingsklok houder.. Geen alu spur, en geen mooie dikken noppen banden
     
  2. RCstylzz

    RCstylzz

    Lid geworden:
    8 jun 2012
    Berichten:
    250
    Locatie:
    Belgie; Oost-Vlaanderen; Aalst
    Waarom heb je een alu spur nodig ?
    Ik rij nu (nog altijd) met m'n plastic spur, en er is nog altijd geen slijtage aan te zien :D
    Dus daar kan ook al 40 euro vanaf.
    En de ss versie komt wel met een alu diff behuizing :D
     
  3. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Dus je loopt erover te denken om een Rovan te kopen? Als dat zo is, waarom zeg je dat dan niet gewoon, in plaats van zo'n vaag hypothetisch vraagstukje neer te zetten?
     
  4. fastrockets

    fastrockets

    Lid geworden:
    28 okt 2011
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    <(^^,)>
    Was gewoon bedoeld wat anderen er over denken.. ;)
     
  5. chris1144

    chris1144

    Lid geworden:
    22 mei 2013
    Berichten:
    322
    Locatie:
    Almelo
    HPI baja is gewoon noch steeds het beste zij zijn de scheppers van dat beest en rovan kan het kopiëren ze kunnen niet zelf een goede auto bedenken/ontwerpen rij zelf ook met een hpi baja sc 29cc zenoah met redrace onsteking dominator uitlaat en een team chase cage maar is niet kapot te krijgen dat ding
     
  6. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    Herstel, de bedenker van de Baja is Rovan, echter deze kon het niet bekostigen.
    Hierdoor is het concept bij HPI gekomen.....

    Btw, met HPI ging het niet zo goed meer, ze zijn overgenomen door een ander bedrijf....
     
  7. chris1144

    chris1144

    Lid geworden:
    22 mei 2013
    Berichten:
    322
    Locatie:
    Almelo
    hoezo is het dan nu weer bedacht door rovan heb alle 246 voorgaande berichten gelezen en volgens mij waren de heren d'r noch niet uit of er nou iemand van rovan naar HPI gegaan is of wel heb ik dan toch wat gemist?
     
  8. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    Sommige van deze heren geloven het niet eens als je het laat zien.... Maar goed.

    iig, HPI was failliet en ze zijn overgenomen...
     
  9. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Dat is pas dit jaar gebeurd Fuzzy..
    De Baja is volgens mij al 5 jaar oid op de markt, dus dat heeft volgens mij niets met het faillissement te maken?
     
  10. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    HPI Bestaat al iets langer, en heeft idd niet veel ermee te maken, echter is het misschien wel een signaal dat ze te duur zijn... zeker voor de geleverde wagens / onderdelen.. een HPI Baja van ong.. 1000 euro is niet veel kwaliteit voor dat geld.

    Maar goed, daar zijn eerdere discussies over geweest... ;)


    John.
     
  11. chris1144

    chris1144

    Lid geworden:
    22 mei 2013
    Berichten:
    322
    Locatie:
    Almelo
    helemaal mee eens ze kosten een paar centen maar heb zelf inmiddels al een paar clones gehad zoals meerdere eerst versie xrc echt bagger die dingen en niet vooruit te branden en heb een FS king kong geen slecht auto maar weinig hop ups verkrijgbaar vandaar dat ik toch voor de HPI ben gegaan omdat ik zelf een paar kleine HPItjes heb gehad en was over het algemeen wel te spreken over de service en onderdelen zijn zeer goed verkrijbaar. en dan vind ik weer je koopt een auto bijvoorbeeld een nepper en dan koop je onderdelen van een ander merk want het origineel is niet goed genoeg koop dan gelijk het het andere merk
     
  12. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    Ik zie het heel simpel;

    als een wagen goed is, goed geprijsd, zie je ze origineel vaak rijden.
    Een Baja zie je alleen origineel als hij uit de doos is... ;)

    Ik wil niet zeggen c suggereren dat HPI slecht is, maar de prijs / kwaliteit ligt niet op 1 lijn... en ik vermoed (samen met een wereldwijde crisis) dat ze dat de kop hebben gekost.

    Klonen zijn niet de beste, maar gezien de prijs, kan je het het ook niet echt verwachten.
     
  13. fast wil

    fast wil

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    288

    Hahahahaha, wat een onzin. Ik vind het niks gek dat de meeste hier met een big smile naar kijken.
    Ze verzinnen hier de verhalen waar je bij staat. sprookjes!

    Enne, dat ze het overgenomen hebben van Rovan....
    Stel dat het waar zou zijn, wat jij ook niet weet,
    Dan is het nog veel erger, je verkoopt een ontwerp, ontwikkeling. Je ontvangt daar geld voor......en vervolgens maak je het met rommel toch nog na??
    Wat een oplichters die rovan jongens, met hun neprommel.
    Dus HPI lichten ze op en de klanten niet?? Beetje naïef.

    Ik zie het anders, en ook veel realistischer:
    Hpi komt door middel van onkosten met een bigscale op de proppen, ze verbeteren daar in de loop van een paar jaar wat aan, brengen een Truck versie uit. Allemaal door HPI betaald.
    Maar wat gebeurd er....er komen neppers op de markt, auto's die er identiek uitzien, alleen andere materialen gebruikt. 1 op 1 gekopieerd. Ze maken zelfs gebruik van de verkoop succes en campagne van HPI. Met....namaak rommel, niet van HPI!
    Na verloop van tijd krijgt HPI de onkosten niet meer gedekt omdat de verkoop van baja's en de winst daaruit niet opweegt tegen de onkosten die het moet maken om het te ontwikkelen en in de winkels te krijgen. Zeker als er neppers komen die exact namaken wat HPI maakt maar dan met goedkope rommel, die een deel van deze markt afsnoepen.
    Dusssss....geen verdere activiteiten meer HPI voor de baja's.
    Wat jammer is, want de nieuwe door HPI ontwikkelde versie van de HPI baja zou al in de winkels hebben moeten liggen. Er zijn 2 jaar geleden 5 heren van het team nederland 1 van de baja challenge naar USA af gereisd om daar deel te nemen aan de october dune's race's. Die ook deze door HPI ontwikkelde nieuwe baja hebben mogen aanschouwen, en die erg onder de indruk waren.
    Een auto die dus niet op de markt komt omdat deze hoogst waarschijnlijk weer, net zoals de vorige keer nagemaakt word met rommel door derden. Jammer.

    Dat de heren die toch een neppert aanschaffen zichzelf en anderen ervan willen overtuigen dat ze een goede aankoop hebben gedaan, en hun niks te verwijten valt door onzin verhalen op te hangen vindt ik ronduit jammer. Temeer omdat je daardoor de ontwikkeling van nieuwe auto's niet bevordert maar eerder de nek omdraait.
    Eerst een neppert kopen en dan ook nog het origineel afkatten, nee zo hoort het niet.

    Ik weet niet of HPI failliet is gegaan of overgenomen is of dit gewoon verzinsels zijn. Net zoals alle anderen hier.
    Ik weet wel dat er nu veel HPI verkocht word, ook dat het een paar jaar geleden Hot Body's overgenomen heeft en daar goede zaken mee doet. Ze willen daarmee de echte racers binnenhalen, wat erg goed lukt.
    Ik kijk regelmatig RCracing tv, gesponsord door HPI en daar doet Hot body's in iedere tak van rc racen vooraan mee.
    Ik krijg de indruk dat menigeen hier denkt dat HPI alleen maar into de baja's is maar daar vergissen deze heren zich in. Ze brengen meer als 50 verschillende auto's op de markt. Dus het voortbestaan van HPI hangt echt niet af van de verkoop van de baja's. Wel de doorontwikkeling van deze HPI baja. Jammer!!
    http://www.hpiracing.com
    http://rcracingtv.net
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2013
  14. fastrockets

    fastrockets

    Lid geworden:
    28 okt 2011
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    <(^^,)>
    De rest een beetje vaag overheen gelezen maar dit lijkt me vrij logisch misschien moeten er is mensen echt achteraan gaan wat het nou echt is.
     
  15. dahoe

    dahoe

    Lid geworden:
    9 aug 2008
    Berichten:
    203
    hot bodies is de racetak van hpi ,maar dat wisje al toch fast will?
     
  16. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    HPI is failiet...

    Zal wel zijn dat iedereen ECHTE onderdelen heeft net al Wil.. Of heb je niet alles origineel Wil... want anders lijd HPI verlies.. en erger, je hebt nepspul op je Echte HPI...

    Mocht je andere onderdelen dan Genuine HPI hebben Wil, slaat je gehele verhaal nergens meer op... Want als jij niet de originele tandwielen, schokbrekers, koppeling, banden, kappen etc van HPI koopt, doe je HPI ook te kort door imitatie / niet Genuine onderdelen te kopen...

    En of je nou niet originele onderdelen koopt of een niet geheel origineel HPI maakt niet uit.. beide is net zo goed of erg.

    Maar nogmaals.. laat iemand zijn hobby doen, wel of niet van een bekend merk, wees blij voor iemand die kan en mag rijden...
     
  17. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Lol.....

    Een discussie die telkens weer nergens op slaat...

    Uiteindelijk komen ALLE modellen van ALLE fabrikanten maar uit een paar fabrieken...

    Merken als HPI doen niets anders als een model kopen van fabrikant X die ze maakt in fabriek Y waar vroeg of laat sterk gelijkende modellen van de lijn rollen met hooguit een wijziging in materiaal...

    Echte zelfstandige fabrikanten zijn zeldzaam , MCD , Hormann en vergelijkbaar ja.. Die zijn zelfstandig.

    HPI koopt gewoon in ......
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  18. fast wil

    fast wil

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    288
    Als jij denkt dat het zo gaat, prima, maar waar haal jij die wijsheid vandaan?
    Dusss. jij denkt dat MCD zijn onderdelen in eigen fabriek maakt? Of bedoel je dat niet met zelfstandig zijn? Zelfstandig zijn is een ruim begrip. Ook Hörmann koopt onderdelen in. Misschien koopt MCD wel onderdelen van Hörmann, helemaal niet zo'n gek idee. De wielcups van Hörmann zitten in vele modellen. Of laat Hörmann ze ook ergens in China maken? Wie zal het zeggen.

    Enne, dat van die sterk gelijkende modellen, daar sta jij wel achter?
    Want dat is waar deze discussie over gaat, niet wat waar gemaakt, of gefabriceerd word. Het gaat hier over ideeën stelen, waardoor je iets goedkoop kunt namaken. Erger nog, doelbewust gebruik maken van de reclame van HPI.
    Je kunt ook een idee kopen, dan steel je het niet, en heb je 'recht' op je gekochte model. Maar jah, dat kost geld, en moet je nog reclame maken om je product aan de man te brengen. Als HPI het al gekocht heeft, zoals gesuggereerd word, en niet zelf bedacht en ontwikkeld heeft.
     
  19. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Van MCD weet ik het zeker ja..... Aandrijfassen , diff spullen , plastic wordt allemaal in eigen beheer/fabriek gemaakt. Dingen als schroefjes , moertjes en ringetjes zullen ze vast gewoon in bulk inkopen zoals elke fabrikant.

    Maar de productie van daadwerkelijke onderdelen is allemaal in eigen beheer , wat ook wel een beetje terug te zien is in de hogere aanschafprijs van zo'n auto en het feit dat er welgeteld 1 kopie is van een ouder chassis type namelijk de FS racing/Reely carbon fighter en in het verre verleden Graupner MT6.

    Mocht je eraan twijfelen zou ik eens een beetje leeswerk/onderzoek doen naar MCD ;-)
    Ik ben al lang bekend met het verhaal achter Sinan Sunali en MCD.

    Kijkje in de keuken :
    http://mcdracing.com/history.php

    http://mcdracing.com/facilities.php
     
  20. fast wil

    fast wil

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    288
    Ik strijd niet over MCD of waar het gemaakt word. Als jij daar wat van denk, vind of zeker weet, prima. Daar gaat deze discussie niet over. Ik stelde je een andere vraag.

     

Deel Deze Pagina