HPI Super 5SC Flux!

Ik wacht even de reactie van de winkel af, als ik nu zijn naam hier ga plaatsen en hij blij welwillend om het probleem goed op te lossen dan is dat niet handig, omgekeerd kan ik altijd nog klagen dat het een slechte winkel was (en dan gaan we verdere stappen ondernemen).

In mijn ogen is het al een slechte winkel, als je een klant extra moeite laat doen voor een nieuw auto, omdat er spullen missen.
Als ik hier in Nederland de hoofdprijs betaal, dan verwacht ik op zijn minst dat iets gewoon goed wordt geleverd en de klanten service niet al te lang op zich laat wachten.

Fouten kunnen overal voorkomen....
Als jij een foutje maakt ben je toch ook niet direct een fout persoon. ...Als je die fout maar oplost...

Verkoper zegt dat de zak met onderdelen word nagestuurd, dus we hebben tot nu toe goede hoop.

Gisteren na een lange tijd wachten tot het eindelijk droog was en opgedroogd er even mee voor de deur gereden, maar helaas blijkt de straat te klein voor mijn skills. Gelukkig geen stukken gemaakt maar even vol gas geven was er niet bij omdat hij bij half gas al langs racet als een bezetene. Het is goed te merken dat er 4WD op zit!

Het zou beter weer moeten worden, dus ik hoop dat het een avond droog genoeg is om het gras bij het voetbal veld op te gaan waar tenminste plaats is om te oefenen.

Vanavond voor het eerst er echt mee gereden op een groot grasveld. Super vet geweest. Hij gaat echt als de brandweer en we hebben wat gras verplaats met grond en al.
Hij rolt wel snel in een bocht door de vering, dat was goed voor een paar koprollen maar dat had ik toch snel door.

Ik vond wel dat de motor warm werd dus daar moet ik eens naar kijken en er was een grashalm in de ventilator van de esc gekomen dus die deed het niet. Hij stopte ermee en ik weet nu niet of het de lipo cutoff was of de thermal (hij reed wel weer als je gas gaf maar dan stopte hij naar een paar meter weer). Volgens de handleiding is rood en geel knipperen thermal cutoff, maar hij brande geel. Geen idee of dat ook de themperatuur aangeeft, maar ik neem aan dat het warm is.

Lipo's daar en tegen waren nouwelijks merkbaar warm.

Morgen alle gras er maar uitpeuteren, die plakt nu aan alle gesmeerde delen maar het ergste is er al uit.

En kijken voor een IR tempmeter!

Is een plezier om mee te rijden .
Op hoeveel s rijd je , ik hou het voor het ogenblik op 5 s nadat de esc op 6 s in rook opging.
Gaat nog altijd snel genoeg

Heb je die zak met onderdelen nog ontvangen?
Welke delen smeer je dan? Ik kan niet echt bedenken dat er een plek is op de savage die aan de buitenkant gesmeerd moet worden. Smeren op verkeerde plekken kan ook tot schade leiden, want dan plakt zand eraan en heb je schuurpapier daar zitten.
Uuh misschien batterij leeg waardoor die nie meer rijdt?

Ik rij op 6S, maar de ESC heeft wel een temperatuur sensor dus die gaat vanzelf ingrijpen.

Ik heb zelf nog helemaal niets gesmeert, komt zo uit de doos. De gesmeerde onderdelen zijn de kogelgewrichten van de assen en differentieel. En het was volgens mij de ESC die op thermal shutdown zat. De lipo's vanochtend aan de lader gehangen en beide zaten op ongeveer 3.8V per cell. Ik heb nu een temperatuur sensor gehaald (een van Robbe) met LCD en min/max weergave. Helaas geen instelbare limiet met speaker maar nu kan ik tenminste zien hoe warm de motor maximaal is geweest. Want nu moet je eerst de kap eraf halen en tegen die tijd is hij al iets afgekoeld.

WP_20140517_002.jpg

WP_20140517_003.jpg

WP_20140510_16_51_54_Pro.jpg

wat ik al eerder zei. 1/8th scale in de vorm van 1/5th. Die motor en regelaar is bedoelt voor een auto van 5-6 kilo. Nu heb je het in een auto van 9-10 kilo. Is niet zo gek dat het allemaal wat warmer wordt.

Viel wel mee bleek achteraf. Met goed doortrappen werd hij 52 graden, maar door het bos racen gisteren werd hij maar 35. Nog geen reden voor paniek of extra koelingsopties.

35 graden??

Dan klopt er iets niet aan je temp sensor. Die dingen worden meestal een graadje of 60. Ik heb die zelfde set in een losi ten scte van 3-4 kilo. De mijne wordt gewoon rond de 60 graden. (Bijna zelfde verhouding als de stock verstanding)
Kan niet echt kloppen dat het in een 2x zo zware auto bijna 2x zo koel wordt.

Dat gaan we eens proberen, alleen heeft het niet zo veel zin om hem er voor of achter te zetten gezien de warmte in het midden word gegenereerd. Eens kijken of ik hem toch tussen de ribben krijg.

de metalen geleiden warmte, dus de motorcan zal overal even warm worden, behalve op de koelribben, omdat deze gemaakt zijn om te koelen ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Back