HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

Een savage flux is natuurlijk een monstertruck en geen truggy.
Die vergelijking is qua rijeigenschappen en wegligging uiteraard in het voordeel van de truggy.

Ken eigenlijk geen andere brushless rtr truggy's, dus een vergelijking maken is moeilijk :cool:.

@ janschip
ik zou een truggy zelf opbouwen
is echt een stuk sterker en als je dan toch voor een rtr gaat zou ik als je ook races doet een lrp s8 txe nemen
misschien is hij duurder dan de hpi maar die is ook wat meer op het racen gericht

@ stewie
ik ken wel een rtr truggy: lrp s8 txe dus:rolling:

Laatst bewerkt:
@ stewie
ik ken wel een rtr truggy: lrp s8 bxe dus:rolling:

lrp s8 txe dus 8).

Heb wel gehoord dat de gebruikte elektronica van LRP niet al te best is...

Een truggy zelf bouwen is toch een kostelijke onderneming , ik ga het doen met een MBX6T van mugen...

Snel geteld een totaalprijs van 930€, dit is zonder banden, lipo's en zender/ontvanger.
Je praat toch over een heel ander budget en alles komt dan al vanuit Duitsland... In België/Nederland zou het nog duurder zijn...

ja
ik ga voor de ishima omdat ik sowieso wil gaan bouwen maar ik wil niet boven de 1000 euro uitkomen (of er net onder dus 900 euro ofzo) en ik vond dit wel een goede oplossing omdat je geen goedkopere kits hebt.
je bent gemiddeld voor de ishima rave e1.0r 700 euro kwijt dus is nog te doen

p.s. Ik weet wat ze over ishima zeggen maar ik ken een paar mensen die goede ervaringen hebben met deze auto

Blijf van ishima weg.... Geef mij liever een HPI trophy flux dan ;).

Heb er ene gehad en ken er nog en dat is gewoon geen goed merk.

Mag het een buggy zijn...

Voor een 750euro heb je een Mugen ECO + Hype setje + ACE servo :)

Check! :p
Voor 10e meer met een Mamba monster max erin...
Maar de hype is zeer goed.
De MBX6 eco is een topper en kan totaal niet vergeleken worden met een ishima.

Laatst bewerkt:
@ruud
nee bedankt voor t aanbod maar ik ga wel voor een buggy
en @ alle anderen die de mugen aanboden
ik zou wel een mugen willen maar ben standaard klant bij de minicars in zaandam
en heb nog steeds geen baantje dus ik denk dat 700 echt het max is ( die 50 euro kan dus al 'fataal' zijn)
maar alles kan bij draaien dus de hoop is nog zeker niet op voor een mugen seiki

p.s. misschien een domme vraag maar waar kan je mugen's kopen want heb al op internet gezocht (misschien wat over het hoofd gezien) maar kon geen mugen's vinden die in nederland en/of belgië, duitsland verkocht worden

Laatst bewerkt:
heb zelf ook een trophy flux truggy, zeer stevig en gaat heel hard. weet er iemand hoe snel die eigelijk gaat standaard uit de doos op het asfalt, ik gebruik 2x 2s lipo?

Ze geven het niet aan hoe hard hij gaat. Dit zal niet 'zo hard' zijn, een 50km/h ofzo.
De vorza gaat uit de doos ook niet veel harder op 4S.

Wat betreft de ishima vs mugen. Die 50€ is het verschil tussen een auto die breekt als ge er boos naar kijkt of een top buggy.
Ja, zo groot is het verschil...

Geef geen 700€ uit aan een ishima, dat ga je je beklagen volgens mij.
Iedereen die ik ken die er ene gehad heeft (zijn er nogal wat :p) hebben hem verkocht.

Dat je niet zomaar 750€ te spenderen hebt snap ik, maar kijk dan rond voor een vorza of deze throphy flux. Volgens mij zijn deze van betere kwaliteit dan een ishima.

maar bij die 750 moeten ook nog bandjes of niet?
want dan zit je wel rond de 800 euro.
en over die prijs zou ik dan nog ff moeten nadenken

Dus over een budget van 700euro ga je twijfelen omdat er een set banden bij moeten komen? Voor 32euro heb je een volledige set banden...

We kunnen je alleen maar tips geven, ik heb ook beiden gehad en Ishima is in geen 1000jaar te vergelijken in kwaliteit met mugen/losi/AE/...

Ik vind ook als je 700€ uitgeeft dat je best iets goeds koopt.
Als dat goeds 100€ meer kost kan je beter een beetje doorsparen.

Het verschil in kwaliteit is onzagwekkend groot.

Tuurlijk ga je blij zijn met een ishima, totdat je enkele armen en wat diffs kapot hebt gereden. Je betaald die 100€ minder dubbel en dik terug in onderhoud...

Soms komen hier leuke 2dehands wagens voorbij. Mss is dat een goede optie.

Maar het is uiteraard jou keuze.

maar het ligt hier ook aan:
ik ben vaste klant bij minicars in zaandam en die verkoopt geen mugen.
als ik een mugen zou kopen is et zo dat hij dus ook niets zou kunnen maken voor me en ik voel me een beetje schuldig omdat hij alles voor me doet qua onderdelen gratis geven etc.

Back