HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

Zlef heb ik geen ervaring met de standaard set, maar volgens mij ben je niet heel veel duurder uit met bijv een Xerun 150a met een 2200kv motor. Die set is wel krachtiger als de orginele set en geeft de optie om ook op 5 of 6S te rijden. Wat ook geen echt probleem zou moeten zijn omdat de aandrijflijn niet echt verschild van bijv de Vorza. Zelf heb ik de Xerun met 2200Kv en bevalt echt top!
 
Naar de Xerun set heb ik ook gekeken, maar die kost €250. Dan kan ik beter nog €10 meer uitgeven en dan voor €260 de Flux Tork set uit de Vorza kopen.

Maar wat ik me dus afvraag, is of het nodig is om een sterkere set te kopen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een collega van mij heeft de originele Set en dit beviel goed, wel heeft hij zijn motor nu kapot maar dit is denk ik eerder aan hemzelf te danken (hij let niet op de Temp)

Toen ik met de originele set van hem heb gereden vond ik dat die redelijk goed presteerde (boven mijn verwachting) maar toen ik later met hem reed en mijn eigen trophy met de xerun set (beide op 4S) bleef die van hem in trekkracht en eindsnelheid toch wel achter. we hadden op dat moment beide dezelfde gearing.

All in all heb ik wel een positieve gedachte over de originele set, maar meer in de vorm van als je de originele hebt zou ik hem pas vervangen als die kapot is of je perse 5 a 6s wil. heb je nog geen zou ik persoonlijk niet de originele kopen.

een Xerun 150a esc scoor je op ebay voor +/- 120 euro en dan komt hij uit de EU (geen douane kosten) en de mamba 2200kv motor bijv komt op marktplaats en hier in de koopjeshoek ook vaak voorbij voor en kun je voor 100 euro of lager ook scoren dan zit je op rond de 220 of lager. de 150a xerun doet echt niet onder voor de mamba monster esc (meningen verschillen maar op internet zijn er zat te vinden die hem zelfs beter vinden) de xerun 2200kv motor die ik zelf heb vind ik niet top deze zou ik iig niet nogmaals kopen (presteert goed hoor maar word echt flink heet, waarbij mijn collega nu de xerun met castle 2200kv heeft en die word niet zo heet)

Het is dus ook een beetje afhankelijk van wat je zelf wil, ik heb graag veel power en wil ook graag op 6s rijden (zo voor de fun af en toe is)

Ik zie trouwens dat je uit Born komt, misschien leuk om is samen te rijden. Ik kom regelmatig in brunssum bij mijn schoonfamilie en ga dan met mijn schoonvader rijden (die heeft een savage)
 
Toen ik met de originele set van hem heb gereden vond ik dat die redelijk goed presteerde (boven mijn verwachting) maar toen ik later met hem reed en mijn eigen trophy met de xerun set (beide op 4S) bleef die van hem in trekkracht en eindsnelheid toch wel achter. we hadden op dat moment beide dezelfde gearing.
hoeveel kV de motoren en diameter banden? , welke lipo's en laadtoestand ?.

de xerun 2200kv motor die ik zelf heb vind ik niet top deze zou ik iig niet nogmaals kopen (presteert goed hoor maar word echt flink heet, waarbij mijn collega nu de xerun met castle 2200kv heeft en die word niet zo heet)


De motor bepaalt de "stroomopname" , can size wil nog wel eens bepalend zijn voor de warmte ontwikkeling , als mede het maximale voltage per motor (cellen ), limiet rijden is warmte creëren ....
 
Hmm... In dat geval ga ik gewoon voor de Flux Tork set, aangezien dat gewoon de Castle Creations Mamba Monster is.

Ik heb 5 jaar in Brunssum gewoond, maar ik ben afgelopen zomer naar Born verhuist. Samen rijden lijkt me wel leuk :)

Ik rij nu met 2 andere jongens met beide een Trophy buggy 3.5, en ik ken nog iemand uit Amstenrade (naast Brunssum) met een Rustler.

EDIT:

Deze set:

http://m.ebay.nl/itm/361246236748?_mwBanner=1
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hoeveel kV de motoren en diameter banden? , welke lipo's en laadtoestand ?.




De motor bepaalt de "stroomopname" , can size wil nog wel eens bepalend zijn voor de warmte ontwikkeling , als mede het maximale voltage per motor (cellen ), limiet rijden is warmte creëren ....
Beide orginele wielen (in mijn optiek hoort dit bij gearing, verander je de diameter van de wielen is je gearing eigenlijk veranderd) Lipo,s natuurlijk vol. beide geen A merk lipo,s maar wel genoeg power (hij heeft 5000mah 40C, ik heb 5000Mah 35C) De KV van de orginele motor is 1980kv geloof ik, de xerun is 2200Kv


Oke, mij hebben ze geleerd dat de Ampere de warmte creerd, dus op 5s rijden met een goede gearing levert minder warmte als op 4s, daar er dan meer amps worden getrokken.
 
Hmm... In dat geval ga ik gewoon voor de Flux Tork set, aangezien dat gewoon de Castle Creations Mamba Monster is.

Ik heb 5 jaar in Brunssum gewoond, maar ik ben afgelopen zomer naar Born verhuist. Samen rijden lijkt me wel leuk :)

Ik rij nu met 2 andere jongens met beide een Trophy buggy 3.5, en ik ken nog iemand uit Amstenrade (naast Brunssum) met een Rustler.

EDIT:

Deze set:

http://m.ebay.nl/itm/361246236748?_mwBanner=1

Dit is een set wat ik zelf zou kiezen boven de orginele set maar uiteindelijk is het natuurlijk je eigen keus :-) met deze set heb je sowieso geen miskoop :-)

Als ik weer naar brunssum ga om te rijden laat ik je dat is weten, zou leuk zijn. Word wel pas na de wintertijd. Zit nu op onderdelen te wachten en in de winter tijden is niet mijn ding.. alles breekt zo snel met die kou
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De KV van de orginele motor is 1980kv geloof ik, de xerun is 2200Kv
;);)
... later met hem reed en mijn eigen trophy met de xerun set (beide op 4S) bleef die van hem in trekkracht en eindsnelheid toch wel achter. we hadden op dat moment beide dezelfde gearing.


op 5s rijden met een goede gearing levert minder warmte als op 4s, daar er dan meer amps worden getrokken.
:rolleyes: jep

Nog beter : overstappen naar een lagere Kv's bij omhoog gaan van aantal cellen.....
 
Laatst bewerkt:
@rsremco

Welke 5 en 6s lipo's gebruik je eigenlijk? Ik heb 4 5200mah 2s lipo's waarvan ik er netjes 2 naast elkaar erin krijg, maar ik vind nergens passende 5 en 6s (of 2x3s) lipo's.

(Ik kijk vooral bij HK, maar ik ben ook bereid iets anders te proberen :))
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welke 5 en 6s lipo's gebruik je eigenlijk? Ik heb 4 5200mah 2s lipo's waarvan ik er netjes 2 naast elkaar erin krijg, maar ik vind nergens passende 5 en 6s (of 2x3s) lipo's.
(Ik kijk vooral bij HK, maar ik ben ook bereid iets anders te proberen :))

hoe moeilijk is het ? , je kan bij HK gewoon de afmetingen invoeren en dan "hit" zoeken ,......
 
@rsremco

Welke 5 en 6s lipo's gebruik je eigenlijk? Ik heb 4 5200mah 2s lipo's waarvan ik er netjes 2 naast elkaar erin krijg, maar ik vind nergens passende 5 en 6s (of 2x3s) lipo's.

(Ik kijk vooral bij HK, maar ik ben ook bereid iets anders te proberen :))

Ik gebruik Yellow RC lipo,s 2x 3S hardcase. Passen perfect als je de rubbertjes uit de accubak haalt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@rsremco

Welke 5 en 6s lipo's gebruik je eigenlijk? Ik heb 4 5200mah 2s lipo's waarvan ik er netjes 2 naast elkaar erin krijg, maar ik vind nergens passende 5 en 6s (of 2x3s) lipo's.

(Ik kijk vooral bij HK, maar ik ben ook bereid iets anders te proberen :))


Ik denk dat hobbyking zowat het grootste assortiment bij elkaar heeft qua formaten,MaH,aantal cellen enz...Alles wat je in de modelbouwwinkel of ergens anders vindt,heeft hobbyking zeker minstens 2 of 3 varianten van.Zou niet verder zoeken ergens anders,maar gewoon bij hobbyking "iets beter" zoeken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, sowieso toen ik zag hoeveel HK Lipo's ik kan kopen van het geld dat die YellowRC Lipo's kosten.

EDIT:

Ik ga dadelijk de accu bakken zo ver mogelijk uit elkaar schuiven en opmeten wat er uiterlijk in past. Dan ga ik eens met de laptop goed ervoor zitten en op HK zoeken om er zoveel mogelijk Ah in te krijgen :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had die YellowRC lipo,s goedkoop :-) anders haalde ik gewoon turnigy's. heb ik tot nu toe altijd gehad en bevallen prima. Niks mis mee in mijn optiek
 
Gisteren mijn nieuw project gaan ophalen in Westerlo :

klrgo.jpg


258untg.jpg


2mhwq2t.jpg


2ql4iu0.jpg


25i8xnb.jpg


29nzfdf.jpg


iemq8w.jpg


2rww8s3.jpg


De motor en esc werken maar de auto rijd niet.
Volgens wat ik kon zien is de Center Diff vernield.

VEEEEEEEEL werk aan de winkel !

En die ProLine Bulldog kap, die zal niet meer te redden zijn vrees ik.
Ze is op verschillende punten gebarsten.

Allé, aan de slag !
 
Ziet er goed uit onder het zand :)
Zijn mooie banden die 3.8 Badlands. Ik heb de 2.8 versie op mijn Rustler gehad. Op mijn Trophy komen ook ooit de 3.8 :)

Ik zie steeds dat iedereen gewoon de Deans connectoren erop laat. Heeft niemand daar problemen mee?
Ik had in mijn Rustler een 120A set op 2s lipo (3 en 4s was wat te...) en de Deans connectors verkoolden meteen. Ze lieten dan helemaal geen stroom meer door.
Ik heb er toen XT-90 op gezet, die ga ik ook op de Trophy gebruiken.

Ik heb trouwens nog een reserve middendiff uit een Trophy buggy liggen. Die is volgens mij gewoon hetzelfde toch?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De font assembly is er al af :

2laeloo.jpg


En meteen ook de eerste breuk ontdenkt :

33bcyt0.jpg


En dit krijg je als de "center diff", volgiet met epoxy :

ir3syo.jpg


2h3wtol.jpg


Zou dit werken ? ;-)
De tandwielen heb ik er uit gekregen maar ze zijn voor de vuilbak.

En even later was alles er af en had ik mooie basis voor de werderopbouw :

2llya6v.jpg


Nu verse olie in de front diff en alles weer in elkaar steken.
Alle schroeven worden vervangen door Inox versies van RcScrewz.

To be continued !
 
ik heb ook deans, op 3S nu. Is me aangeraden? Nog geen problemen mee gehad? Nu, de epoxy in je middendiff lockt dat, maar verklaart toch niet waarom hij niet meer zou rijden? Gebroken onderdeel: heb al voor verschillende merken alu versie gemaakt. Wat boren, vijlen, zagen.
 
Back
Top