HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door rubenbosman, 9 jun 2011.

  1. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
    Stand-off’s Standaard zijn te kort , dus deze maar verlengt twee metalen buisjes.
     
  2. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
    De truggy op 6s is geweldig wat een beest is dat ding.
     
  3. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
  4. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Mooie locatie daar!
    Gebruik je de standaard motor en ESC op 6S?
     
  5. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
    Het is idd een prachtige omgeving , wandelpade, zwem en surf meer. En deze BMX baan.
    Ik heb gebruik een traxxas vxl6-s esc en een castle creations 2200 kV . Ik dacht een 16t pinion en 48 spur . Dit enkel maar op 1 truggy , op de andere de originele esc en een 2050 kV motor. Beiden vind ik erg fijn rijden op 4s. Als ik een 6s lipo erin duw is het meer een vliegmachine
     
  6. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Een vliegmachine, dat geloof ik graag met 2200Kv op 6S :)
    Ik heb een 1717 1650Kv op 6S en dat is al lomp hard, wel op een andere auto..
     
    safffier vindt dit leuk.
  7. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
    0F55D51F-00A4-45BE-9FA1-7ACD5666308A.jpeg Bekijk bijlage 328022 Voor eerste x body gespoten ! Het spuiten is easy.... zeg maar. Maar wat een geklooi om af te plakken ...
     
    Laatst bewerkt: 20 jul 2019
  8. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
    Esc gefrituurd helaas. Enkel de oorzaak blijft me onbekend . Enige verandering die ik had gedaan was er de spur opgezet van de vorza . Deze is 48t hetzelfde als de originele , enkel de doorsnee was 2/3 mm kleiner. Na 10 rijden grote rood/zwarte wolk
    Iemand enig idee als dir de oorzaak zou kunnen zijn?
     
  9. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
    Inmiddels al nieuwe esc gekocht en na 5 min weer retour moeten zenden. Hij reageerde totaal niet meer op de zender. En deed zijn eigen spastische moves door na links en rechts te sturen . Alsook ging de ventilator steeds langzamer draaien tot hij stopt.
    Het is een vtw 220a beast pro., inmiddels is jij ook al terug naar webshop. Antwoord van hun hierover moet nog konen. Vond toch wel vreemd koste niet niks 129€ maar oké.
    Ben benieuwd wat uitslag gaat zijn.
    Wegens ongeduldigheid ook maar een esc van traxxas gekocht;;; vxl8s ben hier ook wel benieuwd naar, de vxl6s wat ik al heb werkt prima op de truggy!
     
  10. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
    Vxl-8s op de truggy gaat prima! Rijd ofwel op 4-6s . Met een pinion van 15/16/ word deze wel snel warm en gaat in safety modus. Op 8s nog niet geprobeerd, lijkt me beetje overkill.
    Welke upgrades zijn het beste qua schokbrekers ?
     
  11. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
    Vxl\-8s is na veel fun kapot . Reageer nergens meer op, helaas.
    Nu heb ik een hobbywing max6 geïnstalleerd . Mijn vraag is welke hoeveelheid kv de motor het beste is voor op de truggy 1/8 .
    Beschrijving zegt 1500 kv met 6S in een 1/5 -1/6- auto..
    Maakt dit veel uit? En welke vertanding zou beste zijn? Momenteel spur 50/ pinion 17.
     
  12. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
    Blijkbaar is er niemand hier meer die enige interesse heeft in de topic hpi trophy truggy. Ofwel geen verstand of ervaring ermee. beetje jammer aant worden dit gehele RC off-road auto forum waar bijna niemand nog in/ op reageert.
    begin het gevoel te krijgen dat ik de enige ben nog met een hpi trophy...
     
  13. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.350
    Locatie:
    Gavere/België
    Heb er zelf gene, maar lees nog wel eens mee. Maar algemeen is er minder leven hier en wellicht op andere fora ook. Spijtig. Is het een voorbijgestreefd medium? Ik vind het nog wel leuk en informatief
     
  14. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Het is inderdaad erg rustig hier, jammer, het was altijd een gezellig forum met veel kennis.
    Misschien dat er mensen verhuisd zijn naar Facebook oid?
    Ik vind dat niets, ik kan er nooit wat terugvinden.

    Ik heb zelf geen Trophy, dus ik durf er eigenlijk ook geen adviezen over te geven.
    "Vroeger" hadden we een website waar je vertandingen kon berekenen, maar die is helaas offline.
    Ik heb hem nog wel offline op mijn laptop, maar ik weet niet hoe ik hem met u kan delen, misschien via We-transfer oid?

    De Hobbywings schijnen goed te zijn, het Kv is wat laag, maar dat is met grote, zware auto's.
    Ik denk dat dit met 1:8 auto's hoger kan.
    Rijd u op 6S of 4S?
    Op 4S word vaak de Castle 2200 of de Tekin 2250Kv gebruikt, op 6S zou ik denk ik voor zo'n 1700-1800 gaan.
    In mijn Muggy en LST gebruik ik de Castle 1717, met zo'n 1650Kv, dit gaat ook erg hard op 6S.
     
  15. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
    Hé kijk ofwel leesvoer .. fijn dat er nog informatief gereageerd word!
    Nu zit ik precies met een tandwielen dilemma ..
    Na twee dagen shimmen met aantal gebruikte en nieuwe originele spiral bevel gear 43T (34€p.st) en bevel 10T.(30€p.st) monteren en demonteren ..pff ben ik door mijn diff voorraad heen..

    Probleem was als volgt , als ik reed en remde ( alleen bij remmen ) vlogen me ijzer deeltjes om de oren en kreeg een vervelend knarsend geluid te horen . Rechtdoor of optrekken , landen na jump niks aan de hand! Maar zodra ik ook maar iets harder remde krrrrrrkkkkk en weg diff!! Brake forse staat op 75%ingesteld, ABS staat uit.

    Nu heb ik nog twee bevel gears liggen van 43T en 13T .(geen spiral ) wat ik ga installeren nieuwe diff case voor het geval dat enz.? Spur 50. /pinion 18T-6S lipo-center diff gevuld met 500.000-front 100.000-rear 200.000. (Dit beviel wel tegen het stijgeren met half gas en vol gas omflippen en op zijn rug door schuiven ..)
    Hobbywing Max 6/ 2200 kv castle motor. Erop .Nu
    welke berekening laat ik hierop los ? En wat kom ik dan precies te weten uit eindelijk . Kan mijn esc/motor enz dit wel aan of . Wat verandert het aan mijn weg ligging /stabiliteit rijgedrag /acceleratie ?
    En wat kan ik er dan nog aandoen? Voordat hij in de fik vliegt ofzo .
    Geduld is niet mijn beste kant maar je zult wel moeten als je nog hpi wilt rijden , #bijzondereParts#Hpi#loopt achter..
    Nu ook opzoek naar een 1700kv motor zoals Ruud aangeeft , dit betere optie is!

    thx en keep HPI a Live
     
  16. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Dat wou ik inderdaad ook voorstellen, een nieuwe diffcase.
    Wat ook nog kan is met nieuwe tandwielen ietwat aan de strakke kant shimmen met goed vet, misschien slijt het dan nog iets op elkaar in.
    Geen speling op de lagers?

    Wat bedoelt u met berekening?
    2200Kv kan wel, maar dan wat lichter vertanden en, zoals altijd met nieuwe elektronica en warmere buitentemperaturen, de temperaturen van de accu, motor en ESC goed in de gaten houden!
     
  17. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
    Met berekening bedoelde ik eigenlijk soort formule ofzo, zodat je kunt berekenen zodat je tot de maximale prestatie van bijv de toeren van motor of de maximale AMP-volt komt met een bepaalde vertanding in je diff’s of spur/pinion.
    Ik merkte op na het eerste testritje op straat dat de motor behoorlijk warmer werd nu, dan voorheen op 6s. (Precies hoeveel weet ik niet )
    Dit is dan het eerste wat me opviel na de verandering van het bevel gear van 10t naar 13t.
    Zal zoals u zei , zal de pinion verkleinen terug naar 15t of 16T en de diff siliconen omwisselen . bedankt alvast voor het advies!
     
  18. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Het is niet te berekenen, er zijn te veel onbekende factoren dat je de juiste vertanding alleen met het proberen kunt bepalen.
     
    safffier vindt dit leuk.
  19. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Dat kon mooi met The scrypt asylum, maar die is helaas offline.
    Ik heb hem nog wel offline, misschien dat ik hem naar u kan sturen?
    Het is inderdaad niet perfect, maar het kan wel een startpunt geven.
     
  20. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
    Inmiddels de pinion verkleind naar 14t. Word al stuk minder snel warm dan met een 17t pinion. Diff siliconen veranderd naar 300.000 -500.000.-200.000
    Blijft netjes op de weg plakken met 4 wielen, geen vervelende wheelies of backflips meer.
    Op 4S met 2200kv motor rijd hij het fijnste , bij 6s word hij snel uit balance gehaald en krijgt zijn power bijna niet kwijt. Waardoor hij beetje begint te slingeren . Verder gaat deze als een raket en springt verder dan een sprinkhaan op steroïden..
     

Deel Deze Pagina