HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

Alles opgelost en uitgeprobeerd . Ben door te blijven proberen al verder gekomen . Van je fouten moet je leren zeker als ze telkens 30/60€ kosten.
Nu heb ik wat grotere/ dikkere shocks gehaald maar deze passen weer niet mooi recht erop. Waardoor ze niet goed veren. Iemand hier ervaring mee?
Stand-off’s Standaard zijn te kort , dus deze maar verlengt twee metalen buisjes.
 
103F2EBE-5368-43E6-86DD-06069D6B0349.jpeg
DA926054-B7E8-455A-9BD3-C4DBED110120.jpeg
 
Het is idd een prachtige omgeving , wandelpade, zwem en surf meer. En deze BMX baan.
Ik heb gebruik een traxxas vxl6-s esc en een castle creations 2200 kV . Ik dacht een 16t pinion en 48 spur . Dit enkel maar op 1 truggy , op de andere de originele esc en een 2050 kV motor. Beiden vind ik erg fijn rijden op 4s. Als ik een 6s lipo erin duw is het meer een vliegmachine
 
Een vliegmachine, dat geloof ik graag met 2200Kv op 6S :-)
Ik heb een 1717 1650Kv op 6S en dat is al lomp hard, wel op een andere auto..
 
Esc gefrituurd helaas. Enkel de oorzaak blijft me onbekend . Enige verandering die ik had gedaan was er de spur opgezet van de vorza . Deze is 48t hetzelfde als de originele , enkel de doorsnee was 2/3 mm kleiner. Na 10 rijden grote rood/zwarte wolk
Iemand enig idee als dir de oorzaak zou kunnen zijn?
 
Inmiddels al nieuwe esc gekocht en na 5 min weer retour moeten zenden. Hij reageerde totaal niet meer op de zender. En deed zijn eigen spastische moves door na links en rechts te sturen . Alsook ging de ventilator steeds langzamer draaien tot hij stopt.
Het is een vtw 220a beast pro., inmiddels is jij ook al terug naar webshop. Antwoord van hun hierover moet nog konen. Vond toch wel vreemd koste niet niks 129€ maar oké.
Ben benieuwd wat uitslag gaat zijn.
Wegens ongeduldigheid ook maar een esc van traxxas gekocht;;; vxl8s ben hier ook wel benieuwd naar, de vxl6s wat ik al heb werkt prima op de truggy!
 
Vxl-8s op de truggy gaat prima! Rijd ofwel op 4-6s . Met een pinion van 15/16/ word deze wel snel warm en gaat in safety modus. Op 8s nog niet geprobeerd, lijkt me beetje overkill.
Welke upgrades zijn het beste qua schokbrekers ?
 
Vxl\-8s is na veel fun kapot . Reageer nergens meer op, helaas.
Nu heb ik een hobbywing max6 geïnstalleerd . Mijn vraag is welke hoeveelheid kv de motor het beste is voor op de truggy 1/8 .
Beschrijving zegt 1500 kv met 6S in een 1/5 -1/6- auto..
Maakt dit veel uit? En welke vertanding zou beste zijn? Momenteel spur 50/ pinion 17.
 
Blijkbaar is er niemand hier meer die enige interesse heeft in de topic hpi trophy truggy. Ofwel geen verstand of ervaring ermee. beetje jammer aant worden dit gehele RC off-road auto forum waar bijna niemand nog in/ op reageert.
begin het gevoel te krijgen dat ik de enige ben nog met een hpi trophy...
 
Heb er zelf gene, maar lees nog wel eens mee. Maar algemeen is er minder leven hier en wellicht op andere fora ook. Spijtig. Is het een voorbijgestreefd medium? Ik vind het nog wel leuk en informatief
 
Het is inderdaad erg rustig hier, jammer, het was altijd een gezellig forum met veel kennis.
Misschien dat er mensen verhuisd zijn naar Facebook oid?
Ik vind dat niets, ik kan er nooit wat terugvinden.

Ik heb zelf geen Trophy, dus ik durf er eigenlijk ook geen adviezen over te geven.
"Vroeger" hadden we een website waar je vertandingen kon berekenen, maar die is helaas offline.
Ik heb hem nog wel offline op mijn laptop, maar ik weet niet hoe ik hem met u kan delen, misschien via We-transfer oid?

De Hobbywings schijnen goed te zijn, het Kv is wat laag, maar dat is met grote, zware auto's.
Ik denk dat dit met 1:8 auto's hoger kan.
Rijd u op 6S of 4S?
Op 4S word vaak de Castle 2200 of de Tekin 2250Kv gebruikt, op 6S zou ik denk ik voor zo'n 1700-1800 gaan.
In mijn Muggy en LST gebruik ik de Castle 1717, met zo'n 1650Kv, dit gaat ook erg hard op 6S.
 
Hé kijk ofwel leesvoer .. fijn dat er nog informatief gereageerd word!
Nu zit ik precies met een tandwielen dilemma ..
Na twee dagen shimmen met aantal gebruikte en nieuwe originele spiral bevel gear 43T (34€p.st) en bevel 10T.(30€p.st) monteren en demonteren ..pff ben ik door mijn diff voorraad heen..

Probleem was als volgt , als ik reed en remde ( alleen bij remmen ) vlogen me ijzer deeltjes om de oren en kreeg een vervelend knarsend geluid te horen . Rechtdoor of optrekken , landen na jump niks aan de hand! Maar zodra ik ook maar iets harder remde krrrrrrkkkkk en weg diff!! Brake forse staat op 75%ingesteld, ABS staat uit.

Nu heb ik nog twee bevel gears liggen van 43T en 13T .(geen spiral ) wat ik ga installeren nieuwe diff case voor het geval dat enz.? Spur 50. /pinion 18T-6S lipo-center diff gevuld met 500.000-front 100.000-rear 200.000. (Dit beviel wel tegen het stijgeren met half gas en vol gas omflippen en op zijn rug door schuiven ..)
Hobbywing Max 6/ 2200 kv castle motor. Erop .Nu
welke berekening laat ik hierop los ? En wat kom ik dan precies te weten uit eindelijk . Kan mijn esc/motor enz dit wel aan of . Wat verandert het aan mijn weg ligging /stabiliteit rijgedrag /acceleratie ?
En wat kan ik er dan nog aandoen? Voordat hij in de fik vliegt ofzo .
Geduld is niet mijn beste kant maar je zult wel moeten als je nog hpi wilt rijden , #bijzondereParts#Hpi#loopt achter..
Nu ook opzoek naar een 1700kv motor zoals Ruud aangeeft , dit betere optie is!

thx en keep HPI a Live
 
Nu heb ik nog twee bevel gears liggen van 43T en 13T .(geen spiral ) wat ik ga installeren nieuwe diff case voor het geval dat enz.?

Dat wou ik inderdaad ook voorstellen, een nieuwe diffcase.
Wat ook nog kan is met nieuwe tandwielen ietwat aan de strakke kant shimmen met goed vet, misschien slijt het dan nog iets op elkaar in.
Geen speling op de lagers?

welke berekening laat ik hierop los ? En wat kom ik dan precies te weten uit eindelijk . Kan mijn esc/motor enz dit wel aan of . Wat verandert het aan mijn weg ligging /stabiliteit rijgedrag /acceleratie ?
En wat kan ik er dan nog aandoen? Voordat hij in de fik vliegt ofzo .

Wat bedoelt u met berekening?
2200Kv kan wel, maar dan wat lichter vertanden en, zoals altijd met nieuwe elektronica en warmere buitentemperaturen, de temperaturen van de accu, motor en ESC goed in de gaten houden!
 
Dat wou ik inderdaad ook voorstellen, een nieuwe diffcase.
Wat ook nog kan is met nieuwe tandwielen ietwat aan de strakke kant shimmen met goed vet, misschien slijt het dan nog iets op elkaar in.
Geen speling op de lagers?

Volledig nieuwe diff geïnstalleerd en natuurlijk goed geshimd .De lagers hadden nog niks geleden.
Het resultaat mocht er zijn qua soepel draaiende tandwielen tijdens het rijden en remmen. Maar goed zijn dan ook allemaal nieuw ..Nu alsnog maakt hij on“gewenst” wel nog backflips , maar dit ga ik nog verhelpen om toch achter diff dikkere siliconen te doen dan voor! Niet dat backflips wilde bereiken eerlijk gezegd . Maar is wel leuk voor een keer als je hem dan ook onder controle hebt .. heb momenteel het anders om geïnstalleerd . Dikkere voor en dunnere achter, deze nog een x omruilen.





Wat bedoelt u met berekening?
2200Kv kan wel, maar dan wat lichter vertanden en, zoals altijd met nieuwe elektronica en warmere buitentemperaturen, de temperaturen van de accu, motor en ESC goed in de gaten houden!

Met berekening bedoelde ik eigenlijk soort formule ofzo, zodat je kunt berekenen zodat je tot de maximale prestatie van bijv de toeren van motor of de maximale AMP-volt komt met een bepaalde vertanding in je diff’s of spur/pinion.
Ik merkte op na het eerste testritje op straat dat de motor behoorlijk warmer werd nu, dan voorheen op 6s. (Precies hoeveel weet ik niet )
Dit is dan het eerste wat me opviel na de verandering van het bevel gear van 10t naar 13t.
Zal zoals u zei , zal de pinion verkleinen terug naar 15t of 16T en de diff siliconen omwisselen . bedankt alvast voor het advies!
 
Het is niet te berekenen, er zijn te veel onbekende factoren dat je de juiste vertanding alleen met het proberen kunt bepalen.
 
Met berekening bedoelde ik eigenlijk soort formule ofzo, zodat je kunt berekenen zodat je tot de maximale prestatie van bijv de toeren van motor of de maximale AMP-volt komt met een bepaalde vertanding in je diff’s of spur/pinion.
Ik merkte op na het eerste testritje op straat dat de motor behoorlijk warmer werd nu, dan voorheen op 6s. (Precies hoeveel weet ik niet )
Dit is dan het eerste wat me opviel na de verandering van het bevel gear van 10t naar 13t.
Zal zoals u zei , zal de pinion verkleinen terug naar 15t of 16T en de diff siliconen omwisselen . bedankt alvast voor het advies!

Dat kon mooi met The scrypt asylum, maar die is helaas offline.
Ik heb hem nog wel offline, misschien dat ik hem naar u kan sturen?
Het is inderdaad niet perfect, maar het kan wel een startpunt geven.
 
Inmiddels de pinion verkleind naar 14t. Word al stuk minder snel warm dan met een 17t pinion. Diff siliconen veranderd naar 300.000 -500.000.-200.000
Blijft netjes op de weg plakken met 4 wielen, geen vervelende wheelies of backflips meer.
Op 4S met 2200kv motor rijd hij het fijnste , bij 6s word hij snel uit balance gehaald en krijgt zijn power bijna niet kwijt. Waardoor hij beetje begint te slingeren . Verder gaat deze als een raket en springt verder dan een sprinkhaan op steroïden..
 
Back
Top