HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

1016018_10151560840883881_1572134389_o.jpg

Gisteren heb deze mudguards op de Trophy truggy Flux gezet. Dit nadat ik van Zoetermeer meer dan een centimeter dikke koker van opgerold gras van de dogbones moest verwijderen.

Hey ik zie dat jij dogbones hebt in combinatie met de 17mm hubs. Op het rc tech forum zag ik iemand die ook een conversie had gedaan naar de 17mm hubs en die gebruikte ook meteen cvd assen, dus dat was een ombouw van bijna 100 euro totaal.

Maar neem aan dat jouw oplossing een stuk goedkoper is.

kam net een filmpje tegen over de 17mm conversie

Alleen voor heb je maar cvds nodig, achter niet. De 17mm hexes en hubs kan je voor een prikkie bij Hobbyking kopen (heb ze ook op mijn Vorza).

Dus dat scheelt weer.. afijn mijn huidige velgen/banden hebben een 14mm meenemer, dus eerst die maar oprijden..

En zowieso kan ik nog niet rijden.. want moet eerst wat gensace pakketten kopen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je alleen met de 4S LiPo rijd zou ik overgaan naar 1 stekker op de ESC.
Dat scheelt ruimte, maar ook weerstand en het staat strakker :)
Als je nog wel 2x 2S LiPo's gebruikt zou ik kijken naar zoiets als Wesley zegt, of gewoon een Loop.
Ik denk dat een loop wat minder weerstand geeft dan zoiets als Wesley linkt.

Ik heb nu een 1x 4s accu maar, op m'n ESC zitten 2 kabels. Ik wilde zoiets gebruiken.

- Modelsport UK Deans ESC Loop Connector MSC3353X

Maar, ik heb net in een filmpje iets gezien waarbij ik niet moet solderen. Werkt dat ook goed? (3:55 minuut)

- [media=youtube]8ZnoYpzoVQE[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je alleen met de 4S LiPo rijd zou ik overgaan naar 1 stekker op de ESC.
Dat scheelt ruimte, maar ook weerstand en het staat strakker :)
Als je nog wel 2x 2S LiPo's gebruikt zou ik kijken naar zoiets als Wesley zegt, of gewoon een Loop.
Ik denk dat een loop wat minder weerstand geeft dan zoiets als Wesley linkt.

Je hebt gelijk Ruud, ik was nog niet echt wakker toen ik het vorige bericht schreef. Ik dacht dat hij 2x 2s had en dat wilde aansluiten..

als hij enkel 4s gebruikt ja dan is het makkelijk.. gewoon een neiuw stekkertje solderen op de plus en min van de regelaar..

Dat zou ik ook doen ja.
Gewoon 1 stekker als je alleen een 4S LiPo gebruikt.
Als je nog wel 2x 2S gebruikt zou ik voor een loop gaan, zoals in jou link van Modelsport.co.uk.

Hey ik zie dat jij dogbones hebt in combinatie met de 17mm hubs. Op het rc tech forum zag ik iemand die ook een conversie had gedaan naar de 17mm hubs en die gebruikte ook meteen cvd assen, dus dat was een ombouw van bijna 100 euro totaal.

Maar neem aan dat jouw oplossing een stuk goedkoper is.

Hoi,

Inderdaad heb ik aan de achterkant geen CVD's gestoken maar heb de assen vervangen en de originele dogbones gebruikt. Aan de voorkant heb ik wel de CVD's zitten van de buggy en daar de assen van de Truggy aan gezet.

Ik doe het op gevoel, maar die het dan ook al wat jaartjes. Je kan een stukje papier van je manaul gebruiken dat is precies de goede dikte. Doe je tussen je tandwielen en dan schuif je je motor er tegenaan. Tandwielen moeten niet keihard tegen elkaar zitten.

Verstuurd vanaf mijn Galaxy Note White edition

Ziet er al iets beter uit, maar moet het eigenlijk zelf zien :p, strakkers zou ik niet doen. Met dat je motor er schuin opzit, bedoel je dan schuin t.o.v. je motor mount of bedoel je dat je motor een beetje gedraaid zit op je motor mount?

P.s. Anders pak je een a4tje. Knip je een strookje vanaf vouwt deze een keer dubbel. Plaats deze tussen je pinion en spur. Druk je pinion stevig tegen je spur aan en draai je motor vast. Dan moet het ook goed zijn :D.

Back