HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

Ja dat is dus een rare vergelijking. Mugen is gericht op race dus is zo licht mogelijk gemaakt en de trophy truggy is gemaakt voor bashen dus daar is wat minder op gelet. Truggy is wel zwaarder dan een buggy idd maar dat kan je dan beter met de trophy buggy vergelijken

Ja dat is inderdaad een domme vergelijking van mij want een vorza is zwaarder dan trophy truggy maar, ik heb de buggy ook gezien en hij is inderdaad lichter.

Eigenlijk kan je van bijna iedere buggy zeggen dat ze lichter zijn dan truggy's. Toevallig de vorza niet maar voor de rest bijna alle buggy's wel.

Nog een tip (voor safffier): koop meerdere accu's zodat je niet na 1x rijden al weer moet wachten totdat je accu weer geladen is.

Laatst bewerkt:
Misschien kan ik woensdag naar Purmerend. Hoelaat moet ik dan komen?

Ik heb voor het eerst een accu die meer dan 5000mAh heeft en er is mij opgevallen dat er een functie bij de lader is als "capacity cut-off" heeft het nut om het op bijv. 6000mAh in te stellen of gewoon uitzetten?

Laatst bewerkt:
Vandaag m'n oude bullet st ingeruild voor een nieuwe
trophy truggy flux. Ook een paar nieuwe 2s lipo's erbij, nu maar
afwachten tot de accu's geladen zijn. Ken niet wachten!!

gr. vinny

Gewoon uitzetten, als je een goede LiPo lader hebt stopt deze vanzelf.
Wbt. het diff, ik gok op het pennetje onder de gear die aan je diff cup zit, dat die gebroken is, dit heb ik met mijn LST ook gehad, en dat merk je direct.
Of een moeilijk lopend lager, omdat je de power nog wel hebt.

Misschien kan ik woensdag naar Purmerend. Hoelaat moet ik dan komen?

Ik heb voor het eerst een accu die meer dan 5000mAh heeft en er is mij opgevallen dat er een functie bij de lader is als "capacity cut-off" heeft het nut om het op bijv. 6000mAh in te stellen of gewoon uitzetten?

Ik heb het net geckeckt maar het ligt niet aan het pennetje.

Ik vind die philips head schroeven echt irritant! Kan ik ze vervangen door imbus/hex schroeven uit de bouw markt of moet ik speciale voor rc kopen?

Ik heb het net geckeckt maar het ligt niet aan het pennetje.

Ik vind die philips head schroeven echt irritant! Kan ik ze vervangen door imbus/hex schroeven uit de bouw markt of moet ik speciale voor rc kopen?

Ik vind die phillips schroeven ook irritant. Je zou eventueel een schroevenset van de HPI Vorza kunnen kopen, ik heb bij mijn Trophy ook veel imbussen van mijn Vorza schroevenset gebruikt. Immers de Trophy gebruikt ook heel veel Vorza onderdelen.

bijvoorbeeld hier..
Vorza HP Screws and Tools Set Screws Tools Hardware RTR T Wrench HPI 101850 | eBay

Ja maar dat is meteen een dure stainless steel set. Mooi spul maar rete duur je kan al volstaan met die vorza schroevenset stuk goedkoper. En ook goede stevige imbusschroeven.

Verstuurd vanaf mijn Galaxy Note White edition

Oh dacht dat de set duurder was eerder richting 60 euro, dan valt die 30 euro wel mee. Mits het allemaal imbusschroeven zijn.

Verstuurd vanaf mijn Galaxy Note White edition

motor en regelaar

Na een paar maanden te hebben gereden met m'n Truggy vind ik het erg leuk.
Dus heb ik via markt plaats 2Nitro rollers gekocht voor onderdelen maar deze waren nog zo goed dat ik nu een 2e aan het opbouwen ben en 1 in reserve onderdelen heb. Van de nitro Hotboddies chassis naar een elektro, onderdelen zijn reeds besteld. Nu vind ik de keuze van een regelaar en motor erg lastig, graag wil ik wat sneller en meer power dan de standaard Hpi Truggy in bouwen. Heb al op het forum gelezen naar uitleg van de motoren en regelaars maar hier mee word het niet makkelijker. Moet ik maar een 2200Kv gaan of hoger, het is me bekent dat hoe meer toeren het vermogen terug loopt. wie kan me een goed advies geven en waar moet ik op letten??

Kijk eens naar mijn ombouw. Hobbywing - XERUN 150 a regelaar en tenshock sensored 2150 kv motor berg vermogen. Ooit begonnen als een Hotbodies Lightning stadium pro, inmiddels omgebouwd naar brushless.

Heb het gekocht bij Funshobby, samen met een sensored motor van Tenshock. Met een kleine aanpassing past de regelaar zelfs in de standaard regelaarmount van de Trophy.

Ik hoefde maar 20 euro aan duanekosten te betalen, aangezien Funshobby de prijs omlaag gooit (ze gaven aan dat het een sample, non commercial value was haha)

Enige luxeprobleempje is wel, dat je wel krachtige accu's nodig hebt, mijn simpele Turnigy 30c pakketten waren te min. Ik ben op dit moment aan het doorsparen om een stel Gens Ace 4s 45c accus te kopen.

De XERUN kan je natuurlijk ook kopen met de standaard motor van Hobbywing zelf, alleen die Tenshock motoren leek mij betere kwaliteit.. ik heb zelf Hobbywing motor dus kan het niet vergelijken.

20130607_182740.jpg

20130608_153652.jpg

20130608_205237.jpg

Laatst bewerkt:
idd sta je op een budget, gewoon een hobbywing combo kopen met een motor voor een truggy tussen de 2000kv en 2200kv en je kan eraan beginnen :)

Bedankt voor jullie advies, een Hobbywing stond al op het verlang lijstje een Castel vind ik nog al prijzig.
Wachten op de onderdelen en kijken als alles goed past. daarna kijken naar een regelaar en de motor.

Als het goed is dat gewoon een standaard maat servo.
Het enige wat zou kunnen, in dat het aantal tanden op de spline ( het tandwieltje op de servo, waar de servo horn op komt ) anders is, en je een andere servo horn moeten gebruiken, maar deze zit misschien ook al wel bij de servo.
Dat moet je even uitzoeken, het aantal tanden op de spline die je nu hebt, en op de Savox servo.
Als dat gelijk is, kun je hem gewoon normaal installeren, als dat niet zo is moet je even een andere servo horn zoeken, en kun je hem gewoon monteren.

Hopelijk is het duidelijk!

Ruud

Back