HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

Hij komt met een servo horn. Waarvoor is zo'n BEC?

BEC zorgt dat de spanning van de accu omlaag wordt gebracht om de ontvanger van spanning te voorzien. Die is niet zo blij met een 4S lipo... Normaal zou je dan een losse ontvanger accu nodig hebben, met een lagere spanning, bijvoorbeeld 4.8 volt, maar door de BEC kan je die accu laten vervallen, vandaar de afkorting, die staat voor "Battery Eliminator Circuit".

In je regelaar zit meestal al een BEC, dus is een losse niet nodig, tenzij je servo's hebt die veel vermogen vragen, zoals Savox, en de interne BEC van de regelaar niet meer zal voldoen. Dan kun je beter een losse BEC gebruiken.

Laatst bewerkt:
Dat laatste schijnt ook weer af te hangen van welke ESC je gebruikt, Indoor.
Maar persoonlijk zou ik, just to be safe, een losse BEC installeren.
Ik heb er een van Castle, die erg fijn is met zijn 10A, en ook qua output voltage instelbaar is.
Maar je kan ook eerst gewoon rijden, en kijken of hij, als je gas geeft en stuurt, niet meer stuurt of gas geeft.
Als dat zo is, dan zul je moeten kijken naar een losse BEC.

Kan er iets gebeuren als ik geen BEC gebruik? Is er een Savox servo die dat niet nodig heeft en dan wel goed is voor trophy?

Nee hoor. Enige is dat het mogelijk kan zijn dat je servo niet goed werkt op de ingebouwde BEC, maar dat merk je snel genoeg. Als het allemaal werkt dan is het goed. Wel je end points goed instellen!!

Ok dat zal ik dan doen.
Maakt het iets uit of ik een hobbywing pinion op een cc gebruik voor hpi of mugen? Die van hobbywing is €8 en de cc versie is €15.

Wel kijken of het de goede module is. Moet een mod1 pinion zijn. Verder is het wel verstandig als de pinion veel versleten is niet op een andere wagen te gebruiken aangezien je de spur om zeep helpt. Verder moet de tandwielverhouding ook gewoon kloppen, niet dat je straks een oververhitte motor heb omdat je een te groot/klein tandwiel erop had geplaatst.

Merk maakt niet zo veel uit geloof ik, gewoon een stalen mod 1 pinion, er vanuitgaande dat dit op de Trophy word gebruikt.
Wat wel handig is, Novak heeft setjes van 3 pinions, waardoor je gelijk wat kan testen.

Even in het park met de truggy aan't scheuren geweest. Als je flink voluit gaat zijn de lipo's wel een keer op, maar dat zijn de honden ook. Die vinden het prachtig er achteraan te stormen. Geweldige auto, beste wat ik tot nu heb gehad!!

gr. vin

Dat is totaal afhankelijk waar u op rijd en wat u doet.
Bashen of racen, of een combi van beide.
Op gras, zand, mul zand, grindpaadjes etc. etc.
Goede merken voor banden zijn in iedergeval Proline Racing, Jconcepts en AKA.
Al is AKA meer gericht om racen.
Ik zou zeggen kijk eens op hun sites, en kijk of er wat staat wat het goed doet op de ondergrond waar u op rijd.
Vooral Proline heeft een duidelijk site vind ik, waar je in categorieën kan kiezen qua ondergrond.

Hopelijk kan u er wat mee!

Ruud

Ik ben op zoek naar goede on-road banden voor de truggy,iemand een idee ?

thanks

Schumacher heeft onroad banden. Voor de offroad zijn deze banden niet meer weg te denken. Misschien zijn die ook wel erg goed voor onroad.

Voor echt goedkope banden moet je bij tourex zijn. Zijn ook erg goed. Zeker voor €30,- gelijmd en al incl goede inserts en ook erg goed gelijmd.

Schumacher minipin kunde echt oprijden en dat duurt idd lang.
Moet wel serieus dremelen eer ze wat zijdelingse grip verliezen :).

Hoe lang bestaat de trophy flux eigenlijk al?
Het kan een verkeerde indruk zijn hoor,maar het lijkt me dat de HPI trophy niet zo geliefd is als men vorige e-savage?deze heeft een eigen website/forum en tot op heden ben ik nog geen website/ forum tegengekomen voor de hpi trophy ?

mvg,
Jan

Dat hoeft toch ook niet perse. Er zijn wel meer soorten zonder forum. En die zijn dan ook behoorlijk geliefd.

@stewie Wondertiger rijd ongedremeld en die rijd toch hele mooie resultaten

Back