HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

Je heb je auto net nieuw dus hoeft het waarschijnlijk niet... Hoe kan je het zien? Makkelijkste is omdat je nog geen ervaring heb ermee om de dempers te openen. Maar ik zou het lekker laten zitten...Eenmaal open kan er lucht bij komen, en dat moet er ook weer uit natuurlijk.

Ligt eraan hoeveel je rijdt... heb vorig jaar maar 2x mijn olie vervest. Op mijn mt4 zitten shock covers daardoor hoef ik het nu nog minder te verversen. Je merkt het wel aan je rijgedrag van je auto als je shocks leeg zijn. Je auto wordt onrustig en bij het geringste hobbeltje gaat ie al stuiteren

Zou het niet precies weten maar denk als je rond de 600 cps gaat zitten moet het wel ok zijn... nogmaals ik weet het niet 100%zeker

heej ,

ik heb sins kort ook een hpi en ben ook bij dit forum gekomen om mijn ervaringen te delen ;)
en ik heb er zeer goed over te spreken vind allen de servo slecht maar niet onbruikbaar en misschien kunne jullie mij nog wat tips en trucks vertellen want ben nog maar een beginner in de rc wereld

12.jpg

8.jpg

mvg Robin

laatste is een mooie foto :)

Is de auto nog helemaal standaard?
Ik krijg het met die van mij niet voor elkaar om hem op z'n achterwielen met balloonende banden weg te trekken
Hij schiet er namelijk gewoon met alle 4 de wielen op de grond vandoor

wat voor tips en trucs was je naar op zoek?

waar ik op moet letten bij deze dingen en handige tips om zelf ding te maken

heb al een vraagje hoe hebben jullie je regelaar beschermt tegen gras en zand want die zit ook betje op een rare plek ?

en de buggy is niet standaard heb er zelf dikkere kabels op gesoldeerd zodaat de kabels minder weerstand geven ( toen begon die pas auto wielies te maken ) heb er ook een aan/uit schakelaar op gezet van een savace x 4.6 (moest wel originelen is afgebroken ) en heb er een savox 16kg servo in zitten

p.s. kijk eve in mijn album daar staan er nog meer

Weten jullie misschien wat ongeveer de topsnelheid van Trophy Truggy Flux is op twee 2s 5000mAh 25c accu's is?

Standaard gearing : laag , circa 35km/h :)

Edit :in paralel , 35 km/ h(2s) ,in serie (4s), circa 64km / h , gemeten met de bushnell

Laatst bewerkt:
sorry hoor, maar ik rijd met mijn buggy op standaard gearing 2x 2s 5000mah 35c, en dat is echt geen 35km/h, dat is zeker wel harder, kan alleen geen uitspraak doen over de exacte snelheid aangezien ik nog geen meting heb gedaan.
Wat ik wel kan zeggen is dat ik auto's op een 50km weg vrij makkelijk inhaal

Mijn schatting is 60, 65, misschien 70. Ik heb ook nog geen meting gedaan. Moet ik nog eens een keer doen. Voor de baan hard zat iig, op 4S hou ik elke truggy qua snelheid wel bij. Qua stuurmanskunst is wat anders.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hahaha,

Lol
, er staat niet bij in serie of paralel he , dus even mijn " schatting van de bushnell" erbij gezet :p;):D

Ow ja is op verharde ondergrond standaard gearing en met een geijkte lasergun, er zijn heus wel iets hogere snelheden mee te halen op bv asfalt, maar de grip e.d speelt daarbij een faktor, oh ja mijn gemeten snelheden waren met een seat kap , dus de stock kap zal wat minder luchtweerstand geven .......

:mrgreen:

Ik heb een domme vraag. Wat als ik een opgeladen accu aan mij imax b6ac aansluit? Geeft ie dat op een of ander manier aan?

Back