HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

Als het goed is krijg ik morgen 3 setjes geharde diff gears binnen (ga ze meteen maar alle drie vervangen) en diff olie.
Ik ga 10K voor, 20K center en 7K achter proberen.
Ben benieuwd hoe ik het er van af breng!

Vanavond het voor en achterdifferentieel uit elkaar gehaald en voorzien van nieuwe geharde tandwielen en verse olie. Tot zover alles goed gegaan!
Morgen nog even het middendiff en dan (als het een beetje droog wordt)rijden maar weer! :D

Middendiff ook klaar, even een voorzichtig testritje gemaakt en alles lijkt oke.
Ik merk wel dat het insturen veel directer gaat, acceleratie lijkt ook wat sneller :)

Als je dat op google op zoekt dan weet je meteen wat diffs zijn en hoe ze werken. Voor het smeren gebruik altijd lithium vet. Heb zelf BREGA EP (lithium vet) was rond de 25 euro voor 1kg vet. Werkt top en je hoeft voorlopig geen vet te kopen.

Ok gisteren met een vriend de snelheid van trophy truggy flux gemeten op asfalt. Met 6s, alles stock ging die 101km/h en met robitronic razor x8 2400kv moter ook op 6s 112km/h! Wow echt een beest is ie op 6s (4s ook)! Nu ga ik voor MM 2200kv met ESC sparen want die robitronic is niet van mij.

Trouwens heeft iemand een idee hoe ik led lampjes in die soort van reflectors bij de bumper kan plaatsen?

Laatst bewerkt:
Trophy truggy kan niet eens op 6S lol.... Als je 6S op de stock esc aan sluit zegt ie poeffff... De motor is ook voor 4S use only, zou me nog voor kunnen stellen dat de motor het misschien aan kan, goed is anders...

Ok gisteren met een vriend de snelheid van trophy truggy flux gemeten op asfalt. Met 6s, alles stock ging die 101km/h en met robitronic razor x8 2400kv moter ook op 6s 112km/h! Wow echt een beest is ie op 6s (4s ook)! Nu ga ik voor MM 2200kv met ESC sparen want die robitronic is niet van mij.

Trouwens heeft iemand een idee hoe ik led lampjes in die soort van reflectors bij de bumper kan plaatsen?

Gemeten op de fiets er naast :eek:?

Ja ik weet dat ie niet echt 6s aan kan maar dat was maar voor een minuut of twee voor de speedtest.

Maakt niet uit of de 6s er 1 minuut of 1 seconde in zit. De elektronica is er gewoon niet op berekend(ze zeggen ook niet voor niets 2-4S lipo). Het moet gewoon een andere set zijn geweest die in de flux zat.

Op de fiets er naast, serious? Dus niet hij heeft zo'n apparaat dat je op de auto plakt (soort gps) en daarmee hebben we het gemeten. Met die 6s was het gewoon 2x 3s en hij deed het gewoon, en sorry dat ik het was vergeten te zeggen maar de ESC was niet stock hij had er een van castle creations. Moter was wel stock daarmee ging die 101km/h en met robitronic moter 112km/h. Zo ik hoop dat alles duidelijk is.

Ik had vorige week een speedtest gedaan. Speeds (app) op de iphone geinstalleerd.
Deze app meet over een bepaalde afstand de gereden tijd, snelheid, gemiddelde en max snelheid via gps.

Iphone op de truggy gebonden en gaan! Zie hier het resultaat na een paar runs.
Gereden met een 17t pinion, verder standaard. (2x2s 5000mah 30c)

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag een setje mud guards van DE Racing gemonteerd. Deze zijn eigenlijk voor een D8T maar met een kleine aanpassing passen ze prima op de truggy! Wel even een extra gaatje geboord.

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Die heb ik ook klaar liggen maar nog niet aan toe gekomen. Echt een aanrader overigens, op mijn Vorza zitten ze al. Je kan ze ook zelf maken van plastic melkflessen of dergelijke zaken.

Back