Hpi Trophy truggy 4.6

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Ramsho, 7 okt 2010.

  1. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    De dunste zullen helpen. Dan grijpt de koppeling eerder aan.
     
  2. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Of de diameter van de koppelingsklok is te groot, waardoor de afstand tussen de klok en de schoentjes (te) groot is...
    Probeer wat Stewie schrijft, de groen/zwarte koppelingsveertjes.
     
  3. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    In principe moeten de standaard veertjes goed werken hoor.
    Gebruik deze altijd!

    Zou mssn eerder liggen zoals Jaap zegt?
     
  4. Afiso

    Afiso

    Lid geworden:
    19 nov 2012
    Berichten:
    534
    Locatie:
    Amsterdam
    Met de standaard veren pakte de koppeling niet gelijk aan, dus de dunste geïnstalleerd, maar pakte hij nog niet gelijk aan. Wel vreemd dat je koppeling te groot kan zijn. Heb de heavy duthy 17t koppeling van hpi.
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Niet het aantal tanden maar de diameter van de klok wordt bedoelt. Normaal valt de klok met een ruimte van 1 tot 2mm over de koppelingschoenen.

    Overigens als je gas geeft tot het moment dat de auto gaat rijden, hoor je dan de toeren langzaam opklimmen? Zo ja, is er dan ook veel rook? Indien zo kan het ook gewoon een te rijke LSN zijn.
     
  6. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Het gaat niet om het aantal tanden maar om de binnendiameter van de klok. Dat deel dat boven de schoentjes hangt.

    Even gemeten, de koppelingsklokken die ik gebruik hebben een binnendiameter van 26mm. Die werken perfect icm de standaard veertjes.
     
  7. Afiso

    Afiso

    Lid geworden:
    19 nov 2012
    Berichten:
    534
    Locatie:
    Amsterdam
    Weet wel dat het om de binnen diameter gaat. Wou alleen laten weten welke koppelingsklok ik heb. ;)

    Te rijke LSN nee.

    Ga het nu FF losgooien en opmeten en kijken hoeveel ruimte tussen de klok en schoenen is.
     
  8. Afiso

    Afiso

    Lid geworden:
    19 nov 2012
    Berichten:
    534
    Locatie:
    Amsterdam
    Vandaag gemaakt, zelfgemaakte mud guard.

    [​IMG]
     
  9. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Ze staan toch aan de juiste kant. Lag nog te slapen lol.
    Ze zijn wel heel dicht, kan weinig vuil langs.
     
  10. Afiso

    Afiso

    Lid geworden:
    19 nov 2012
    Berichten:
    534
    Locatie:
    Amsterdam
    Google het zal je zien dat ze wel goed staan hoor :/
     
  11. Afiso

    Afiso

    Lid geworden:
    19 nov 2012
    Berichten:
    534
    Locatie:
    Amsterdam
    Als je niet goed kijkt lijken ze wel verkeerd te staan. Achter :)
     
  12. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Ja, had eerst niet door dat alles gedemonteerd was :D
     
  13. Afiso

    Afiso

    Lid geworden:
    19 nov 2012
    Berichten:
    534
    Locatie:
    Amsterdam
    En dit is er van overgebleven gisteren na het bashen. Er lagen best veel stenen, dus denk dat eentje het naar de klote heeft geholpen :( Ach ja 10 euro cent naar de klote, maak wel een nieuwe.

    [​IMG]
     
  14. snoezzle

    snoezzle

    Lid geworden:
    11 dec 2012
    Berichten:
    92
    Locatie:
    noord-antwerpen
    ik weet niet van welk materiaal jij ze hebt gemaakt maar ik maak de mijne voor al m'n wagens van een grote fles wasverzachter (silan)

    dit is sterk en toch flexibel en heb er zelf nog geen enkele stuk gereden, ook met bashen enzo.

    enige nadeel is dat de lexan verf er niet op hecht en doe ik ze gewoon beplakken met zwarte "duck-tape"
     
  15. Afiso

    Afiso

    Lid geworden:
    19 nov 2012
    Berichten:
    534
    Locatie:
    Amsterdam
    Heb het van een cd hoes gemaakt. Die zwarte langwerpige cd hoes. Die cd hoes is ook flexibel. Ik ben over losse stenen zo groot als een baksteen gegaan. Heb sommige gemist om weg te halen. Zal je wasverzachter fles idee proberen.
     
  16. snoezzle

    snoezzle

    Lid geworden:
    11 dec 2012
    Berichten:
    92
    Locatie:
    noord-antwerpen
    is zeker het proberen waard, mijn vrouw zweert bij silan en ik ook :D lekker dikke plastic gaat lang mee.

    nu is het zonde want je had die dingen wel mooi gemaakt.
     
  17. Afiso

    Afiso

    Lid geworden:
    19 nov 2012
    Berichten:
    534
    Locatie:
    Amsterdam
    Silan gehaald. Dacht van om het over te schenken maar ik wacht wel ff tot dat het op is. Hoe mooier het weer hoe meer wasjes je draait dus komt goed ;)

    Ik reed op Merlin 25% fuel, maar wil overstappen op Tornado 25%. Mer lin vind ik goede brandstof, maar is alleen vaak niet op voorraad en ik moet het online bestellen en je hebt dat sommige winkels geen brandstof verzenden. Hier in Amsterdam verkoopt Muco wel Tornado, dus makkelijk te halen voor mij. Nu is de vraag, hoe doet de Tornado fuel het. Zijn er trophy truggy rijders die op Tornado rijden?
     
  18. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Merlin is idd slecht verkrijgbaar bij momenten, daarom zijn we overgestapt op PSR.
    PSR laat echt niets achter in een goed afgestelde motor, voor de rest merken we geen verschil met merlin.

    Tornado hoor je gemengde verhalen, dat het een bruine laag achterlaat in de motor ed...
     
  19. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Mijn winkelier kan nog prima aan Merlin komen (Romulco in Hollandscheveld) en in het verleden hebben we ook nog nooit zonder brandstof gezeten.

    M.v.g. Mark
     
  20. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Zal wel eigen stock zijn om gaps te overbruggen.
    De verdeler (merlinsolutions) is voor België en Nederland hetzelfde dus dat 1 winkel Merlin kan vastkrijgen en een andere niet kan niet.

    Andere modelbouwwinkels (de RTR verkopers) hadden ook geen Merlin meer. Eind vorig jaar heb ik zowat alle bussen van 1L overal opgekocht om de laatste wedstrijden te kunnen rijden :).
     

Deel Deze Pagina