Hpi Trophy truggy 4.6

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Ramsho, 7 okt 2010.

  1. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    De motor past er misschien wel op, maar ik bedoel meer of de gaten van de steun overeen komen met die van de bodemplaat..
    En de Savage gebruikt TVP´s, iets heel anders dan een `gewone ` chassis plaat.
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    De motorsteun is inweze de "interface" tussen motor en chassis. De meeste motoren van 3.5cc en groter tot de huidige HPI 5.6cc hebben een dezelfde montage voor de motor dus is het logisch dat ze voor een motor een hele lijst aan modellen mee geven.
     
  3. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Nee, dat past niet... Echt niet!
     
  4. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Nee idd, een motorsteun is eigen aan de wagen (kan eventueel wel dat verschillende modellen 1 en dezelfde motorsteun hebben).

    Het doel vand eze motorsteun is net om elke motor te laten passen op elk chassis (binnen zijn grenzen) omdat de gaten van de motoren wel hetzelfde zijn.

    BV mijn buggy en truggy van 1 merk hebben elk hun eigen motorsteun terwijl op beide wel hetzelfde model van motor staat.
    De motorsteun is enkel de tussenlaag tussen motor en chassis.
     
  5. Afiso

    Afiso

    Lid geworden:
    19 nov 2012
    Berichten:
    534
    Locatie:
    Amsterdam
    Hmmm vraag me af of hij valt aan te passen dat ie toch past. Schroefgaten onderaan boren. Iemand een link voor een motorsteun die naar voor en achter kan worden geschoven? Op google vind je meer voor de hpi savage en andere merken.
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Met de juiste steunen en de goede koppeling zou het voldoende moeten zijn. Maar inderdaad is veel aan te passen zodat het past.
     
  7. jaapTilburg

    jaapTilburg

    Lid geworden:
    17 mei 2013
    Berichten:
    85
    Locatie:
    Tilburg
    ik kijk denk ik zo ontzettend scheel waar kan ik een post maken?
     
  8. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Dat heb je net gedaan...
    Een nieuwe post maak je door op de Post reply knop te drukken.
    Deze staat links boven in de pagina boven alle posts, en links onderin de pagina onder de posts.
    Om een nieuw topic aan te maken klik je op de New Thread knop in de boven en onder de lijst met topics.


    Hopelijk is het duidelijk!

    Ruud
     
  9. Afiso

    Afiso

    Lid geworden:
    19 nov 2012
    Berichten:
    534
    Locatie:
    Amsterdam
  10. Hangover

    Hangover

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    406
    Locatie:
    Zeewolde
    Het antwoord op je vraag staat in je link.
     
  11. Afiso

    Afiso

    Lid geworden:
    19 nov 2012
    Berichten:
    534
    Locatie:
    Amsterdam
    De Trophy truggy staat niet tussen de auto's waarop ie past, maar je hebt vaak dat bepaalde hpi onderdelen toch wel passen op auto's van hpi die niet in de lijst voorkomen bij een onderdeel.
     
  12. dustyrick

    dustyrick Guest

    Waarom wil je dit tandwiel eigenlijk? Je kan toch ook een grotere of kleinere koppelingsklok kopen, zal een stuk goedkoper zijn.
     
  13. Afiso

    Afiso

    Lid geworden:
    19 nov 2012
    Berichten:
    534
    Locatie:
    Amsterdam
    Heb een 17t hpi racing clutch bell op zitten en wil het combineren met deze spur gear als het past.
    Combinatie is mogelijk maar wil weten of ie past, je hem kan bevestigen op de truggy.
    hpi savage tuning menu
     
  14. nitrotrippertje

    nitrotrippertje

    Lid geworden:
    5 apr 2010
    Berichten:
    247
    Locatie:
    Amersfoort
    Een truggy is geen savage toch????
    En een savage heeft een versnellingsbak truggy heeft dat ook niet.
    De trophy is berekend op de verhouding 13/50.
    Antwoord op je vraag, nee dat past niet en die combinatie kan ook niet.
    Als je nu al de 17t erop hebt zitten trekt hij zeker niet meer ofwel??
    Dus met een nog kleinere spur trekt hij nog slechter.
    Kijk ook eens naar de verschillen met de spurrs.
    http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=101188

    http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=77127
     
  15. Afiso

    Afiso

    Lid geworden:
    19 nov 2012
    Berichten:
    534
    Locatie:
    Amsterdam
    De truggy komt uit de fabriek 15/50. Nou met de 17t nu erop trekt hij nog steeds maar ietje minder hard zoals in het begin wat normaal is maar hij gaat er als een speer. Met die 47t wou ik een balans tussen optrekken en top snelheid van maken. Maar is de conclusie dat je vast zit aan de 50t spur gear? Wat stom!
     
  16. nitrotrippertje

    nitrotrippertje

    Lid geworden:
    5 apr 2010
    Berichten:
    247
    Locatie:
    Amersfoort
  17. Afiso

    Afiso

    Lid geworden:
    19 nov 2012
    Berichten:
    534
    Locatie:
    Amsterdam
    46t ga ik snelheid verliezen.
     
  18. nitrotrippertje

    nitrotrippertje

    Lid geworden:
    5 apr 2010
    Berichten:
    247
    Locatie:
    Amersfoort
    Daar ga je juist snelheid mee winnen en trekkracht verliezen.
     
  19. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Pinion groter --> Snelheid groter
    Spur groter --> Snelheid verliezen ;)
     
  20. Afiso

    Afiso

    Lid geworden:
    19 nov 2012
    Berichten:
    534
    Locatie:
    Amsterdam
    Ik heb de JVD 4 schoen koppeling, maar bij gas geven pakt ie de clutch bell niet meteen.
    Dus als je gas geeft hoor je de motor maar de banden draaien niet gelijk. Ligt het aan de standaard veren die in de koppeling zitten? Welke combinatie veren zouden werken dat bij gas geven de banden gelijk gaan spinnen.
    JVD-RC
     

Deel Deze Pagina