Laat ik dit topic eens omhoog halen vanwege wat problemen met mijn 4.6 truggy..
Maand of 2 geleden gekocht, hpi starterskit erbij en 16% hpi nitro erbij..
Breakin gedaan volgens het boekje/website, dus eerst een tankje stationair etc. etc. Totaal 4 tankjes voordat ik volgas ging..
Tijdens 3/4 tankje LSN en HSN afgesteld en dat ging prima. Na een totaal van 8 tankjes liep de motor nog goed, maar na (bijvoorbeeld) 3 kwart tank als de motor warm was ging die vanzelf uit.. niet veel aandacht aan besteed maar daarna weinig tijd meer om te rijden, maar wel wat upgrades gekocht (zoals nieuwe servo's, savox 1256 en 1258 en een rotostart). Dus sturing en gasgeven was wat directer. Daarna wat afstellingsproblemen, de idle aangepast en hij liep weer, maar toch weer na warm worden ging die uit.
Toen ben ik overgestapt naar 20% nitro, maar daar heeft die eigenlijk nog steeds niet op gelopen. Dus ik alles weer terug gezet naar default settings van LSN en HSN, maar starten zit er niet meer in. Glowplug is nog steeds goed (pas 8 tankjes gereden dus dat kan het niet zijn dacht ik zo). Als ik het luchtfilter eraf haal zie ik wel dat daar ook al nitro te zien is maar ik had daar nog niet eerder gekeken, dus weet niet of het goed was of niet. Daarna een half uur proberen te starten maar nog steeds geen sjoegen. Toen maar het een en ander gedemonteerd, ik kwam zelfs nitro uit de uitlaat gutsen, dus ik had hem volgens mij goed verzopen. Ook zag ik dat er wat nitro lekte achter het vliegwiel, maar op internet lees ik dat dit redelijk normaal is zolang je geen draaiende motor hebt, dan dicht die dus niet goed af?
Daarna heb ik de LSN nog minder rijk gezet, omdat ik denk dat die te rijk stond, maar nog steeds krijg ik de motor niet gestart. De idle staat netjes op 1 a 1.5mm..
Standaard zit er ook een R5 plug in, maar ik heb een vermoeden dat dit te koud is voor dit type? Overal wat gesproken over 3, 4 en 5.. en 4 zou meer geschikt zijn voor mijn motor? (van de HPI types)
Wat is hier nu niet goed gegaan? Heb ik mijn motor kapot gemaakt door met 16% te rijden, is die te heet geworden? Ik heb echt geen idee meer wat ik hier nu fout aan heb gedaan, hopelijk kan iemand mij wat raad geven wat hier precies fout gaat..