Hpi Trophy truggy 4.6

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Ramsho, 7 okt 2010.

  1. Afiso

    Afiso

    Lid geworden:
    19 nov 2012
    Berichten:
    534
    Locatie:
    Amsterdam
    PSR, Power Save Racing. Zie voor het eerst dit merk nitro. Via google vind je ook niet veel info over.

    Heb maar Tornado 25% gekocht. Starte in 1 keer. Nauwelijks hoeven af te stellen.

    Merlin wordt in Spanje gemaakt las ik ergens.
    Ze mogen verdomme meer gaan maken om hun economie wat op te krikken!
     
  2. snoezzle

    snoezzle

    Lid geworden:
    11 dec 2012
    Berichten:
    92
    Locatie:
    noord-antwerpen
    zit er nu echt zoveel verschil in brandstoffen?

    als je zorgt dat je competitie spul gebruikt zit je toch altijd goed?

    zelf rijd ik meestal met nitro die ik ergens goedkoop kan vinden, dit seizoen is het Racing Experience geworden en dit loopt zoals PSR of Merlin even goed.
     
  3. Afiso

    Afiso

    Lid geworden:
    19 nov 2012
    Berichten:
    534
    Locatie:
    Amsterdam
    Hallo heren en nu ff een ander vraagje.

    Ik ben opzoek naar een compressor om me auto schoon te maken na het rijden.
    Vanaf hoeveel bar zal een compressor geschikt om het schoon te spuiten.
    Is deze misschien een goede of kan het goedkoper ?
    Powerplus POWX1705 - Compressorcenter.nl

    P.S. Het moet niet te veel lawaai maken.
     
  4. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Persoonlijk zou ik voor een compressor gaan met een tank eronder.
    Die hebben we hier ook staan, en zelfs die verliest nog wel eens druk als je lang spuit..
    Er gaat echt heel wat lucht doorheen, daar heb ik mij eerst ook op verkeken.

    Nadeel is wel dat die vaak iets meer herrie maken..
     
  5. Afiso

    Afiso

    Lid geworden:
    19 nov 2012
    Berichten:
    534
    Locatie:
    Amsterdam
    Max spuit je niet langer dan 5 min toch? Verliest ie dan al druk?
    Trouwens wat zit er in die tank?
    Maar vanaf hoeveel bar is een goede om stoffig zand weg te blazen.
     
  6. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Ja, bij 10-15 seconden op 8 bar slaat hij bij mij al aan..
    In die tank zit niets anders dan lucht ( misschien een heel klein beetje water )
    Maar als je 10 seconden spuit, is de druk in de tank minder dan 8 bar, en moet hij dat weer aanvullen..
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    8 bar is flink voor een tankloze want met tank is het niet veel meer dus betwijfel ik ook de waarheid van dit ding. Als je even zoekt heb je voor dat geld ook 1 met een tank.

    Even de aanbiedingen van de Lidl en Aldi afwachten, met grote regelmaat hebben ze een betaalbare compressor. En anders bij de bouwmarkt even kijken, voor 99 euro hebben ze er vaak 1 staan en als je dan nog eens kortingsacties hebt ben je nog goedkoop uit.
     
  8. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Ik bedoel ook zo'n compressor met een 20 liter tank eronder..
     
  9. CasGas

    CasGas

    Lid geworden:
    23 aug 2014
    Berichten:
    51
    Laat ik dit topic eens omhoog halen vanwege wat problemen met mijn 4.6 truggy..

    Maand of 2 geleden gekocht, hpi starterskit erbij en 16% hpi nitro erbij..

    Breakin gedaan volgens het boekje/website, dus eerst een tankje stationair etc. etc. Totaal 4 tankjes voordat ik volgas ging..
    Tijdens 3/4 tankje LSN en HSN afgesteld en dat ging prima. Na een totaal van 8 tankjes liep de motor nog goed, maar na (bijvoorbeeld) 3 kwart tank als de motor warm was ging die vanzelf uit.. niet veel aandacht aan besteed maar daarna weinig tijd meer om te rijden, maar wel wat upgrades gekocht (zoals nieuwe servo's, savox 1256 en 1258 en een rotostart). Dus sturing en gasgeven was wat directer. Daarna wat afstellingsproblemen, de idle aangepast en hij liep weer, maar toch weer na warm worden ging die uit.

    Toen ben ik overgestapt naar 20% nitro, maar daar heeft die eigenlijk nog steeds niet op gelopen. Dus ik alles weer terug gezet naar default settings van LSN en HSN, maar starten zit er niet meer in. Glowplug is nog steeds goed (pas 8 tankjes gereden dus dat kan het niet zijn dacht ik zo). Als ik het luchtfilter eraf haal zie ik wel dat daar ook al nitro te zien is maar ik had daar nog niet eerder gekeken, dus weet niet of het goed was of niet. Daarna een half uur proberen te starten maar nog steeds geen sjoegen. Toen maar het een en ander gedemonteerd, ik kwam zelfs nitro uit de uitlaat gutsen, dus ik had hem volgens mij goed verzopen. Ook zag ik dat er wat nitro lekte achter het vliegwiel, maar op internet lees ik dat dit redelijk normaal is zolang je geen draaiende motor hebt, dan dicht die dus niet goed af?

    Daarna heb ik de LSN nog minder rijk gezet, omdat ik denk dat die te rijk stond, maar nog steeds krijg ik de motor niet gestart. De idle staat netjes op 1 a 1.5mm..

    Standaard zit er ook een R5 plug in, maar ik heb een vermoeden dat dit te koud is voor dit type? Overal wat gesproken over 3, 4 en 5.. en 4 zou meer geschikt zijn voor mijn motor? (van de HPI types)

    Wat is hier nu niet goed gegaan? Heb ik mijn motor kapot gemaakt door met 16% te rijden, is die te heet geworden? Ik heb echt geen idee meer wat ik hier nu fout aan heb gedaan, hopelijk kan iemand mij wat raad geven wat hier precies fout gaat..
     
  10. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Nieuwe plug. Gloeiplug ook vol ??
    Plug kan al na 1 tank stuk zijn.

    Heb je geen tempratuurmeter ?? Dus je weet niet hoe warm je auto word ??

    checked by my phone
     
  11. Ramsho

    Ramsho

    Lid geworden:
    1 apr 2010
    Berichten:
    223
    Locatie:
    Alkmaar
    Ik vermoed ook de gloeiplug, ff in de driver zetten buiten de motor en ff checken of hij goed gloeit

    Ik zou hem sowieso ff vervangen om te testen, het zijn de kosten ook niet

    En inderdaad ff goed je gloeiplug driver opladen
     
  12. CasGas

    CasGas

    Lid geworden:
    23 aug 2014
    Berichten:
    51
    Als ik de gloeiplug eruit haal en buiten de auto om erin doe dan gloeit die helemaal op, de hele spiraal. Temperatuur meter heb ik op het moment niks aan, aangezien de motor niet loop weet ik niet hoe warm die word..
     
  13. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    maar je weet dus ook niet hoe warm de motor is geweest toen die wel liep.......
     
  14. CasGas

    CasGas

    Lid geworden:
    23 aug 2014
    Berichten:
    51
    Nope, dat is niet bekend..
     
  15. CasGas

    CasGas

    Lid geworden:
    23 aug 2014
    Berichten:
    51
    Vanavond maar weer eens geprobeerd. Ik heb de LSN en HSN helemaal dichtgedraaid en daarna beide voor 3 halve slagen geopend. Toen na wat proberen starte die nog steeds niet. Daarna leek het alsof die verzopen was, dus gloeiplug eruit, draaien en drogen.. toen probeerde ik weer te starten en hij deed het meteen, maar voor een seconde of 2.. daarna kreeg ik hem ook niet meer aan de praat.. Iemand misschien een idee of dit misschien iets betekend?
     
  16. DutchFlippo

    DutchFlippo

    Lid geworden:
    2 mrt 2011
    Berichten:
    102
    Locatie:
    Voorschoten
    Heb ik ook weleens gehad met mijn Hobao hyper st truggy, alleen bij mij was het de gloeiplug die verdomd strak vanuit de fabriek aangedraaid was.
    Zo te lezen heb je al heel wat geprobeerd, misschien toch maar ff gebruik maken van je garantie?
     

Deel Deze Pagina