Hpi Trophy truggy 4.6

De Trophy is een recent model en om die reden rijden er nog niet zo heel erg veel rond, maar het is en blijft HPI dus goed leverbaar en de onderdelen zullen ook nog een paar jaar leverbaar blijven.

Het is beter een recent model te kopen dan een overjarig model wat onderdelen betreft!
 
kijk, dat zijn wel dingen die goed zijn om te weten :) zit nog steeds beetje rond te zoeken en zit ook te kijken naar zon robotronic mantis(is een stuk ouder) maar echt verschillen tussen die autos behalve de prijs is lastig te vinden.

Las overigens ook ergens dat de trophy 4.6 niks anders is dan een rebranded lightning stadium pro maar de vraag is in hoe ver dit erg is.
 
Slechte remmen.

Ik heb ook sinds enige tijd een thropy truggy en ik moet zeggen hij gaat als een speer, alleen de remmen willen niet al te best werken, zijn er hier meer die dit probleem hebben?? Kan dit aan de servo liggen want de gene die er op zitten zijn niet de allerbeste en sterkste, of ligt het aan het rem systeem dit op deze auto zit?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De remvoeringen slijten en moet je regelmatig de stangetjes naar de servo iets korter afstellen, maar inderdaad kan een sterkere servo ook hulp bieden.
 
goedemiddag,

mijn truggy remt ook ronduit bagger, heb de stangetjes bij de Servo al opnieuw vastgezet zodat hij net niet remt bij stationair, maar remmen gaat met horten en stoten, ik ga mijn zender en ontvanger veranderen naar 2,4 ghz, ik heb continu storingen als ik rijd!

Remmend en gas gaat haperend, ik laat het afstellen nu ook even voor wat het is want dat is lastig als de auto een eigen willetje heeft :D
 
Gister gereden met Tornado 20%, hij had wat kuren. Maar had een mooie temp (110c).
De koppeling begint (zoals bij velen) kuren te vertonen. Ook een achter veer kapot gereden dus die staat ook in bestelling.
 
Ik heb afgelopen zaterdag gereden met mijn Trophy 4.6. Hij werd alleen erg warm. Vaak boven de 120 graden gemeten op de plug met de HPI thermometer. Hij staat qua afstelling op de fabrieksinstelling wat inhoud dat hij erg rijk staat afgesteld. Toch meet ik deze hoge temperaturen.

Ik rijd op Merlin 25% en heb de standaard gloeiplug van HPI (R5). Ook heb ik een Rossi gloeiplug geprobeerd (R3) maar met deze plug viel de auto uit als ik flink gas gaf.

Op het moment van rijden was hij aan zijn 5e tank bezig. Hij is netjes ingereden.

Zou dit aan de thermometer kunnen liggen? Hij geeft aan dat de batterijen nog vol zijn. Ook heb ik eerder de thermometer gebruikt bij vorige ritten en toen bleef de temperatuur wel mooi op de 100 tot 110 graden.
 
Als je aan de 5e tank bezig bent is 120 graden teveel, zorg dat hij op de 90 graden blijft.
Pas na 1 liter is je motor ingereden en kan je gaan afstellen en richting de 110 graden gaan.
 
Je kan ook je temp meter even testen met een pannetje kokend water, zal tegen de 100 graden moeten zijn. Weet je gelijk of er een afwijking in zit.

Volgens de HPI handleiding zou hij inderdaad ingereden moeten zijn, maar ff voorzichtig nog kan geen kwaad, mijne kwam ook pas echt goed los na een liter. Even iets rijker zetten kan nog geen kwaad denk ik.
 
Van de week nieuw uitlaatje binnen gehad die ik toch wel even wilde showen :)

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En nou de Flux versie! Komt uit in mei.

Trophy Truggy Flux

The Trophy Truggy Flux takes two of our most popular and exciting offerings and smashes them together to make a fantastic new kit that will be amazing racers and bashers all over the world! The Trophy Buggy Flux will be powered by a super-powerful bruchless motor and 2 2S LiPo batteries for awesome speeds and crazy stunts! The Trophy Truggy Flux is fitted with a steel spur gear, aluminium motor mount and the already extra-tough Trophy drivetrain and suspension, so you know it's strong enough for anything you can think of! With a 2.4GHz radio system installed it's even more convenient for wild speed runs straight out of the box!

DSC_2507_et.jpg



Brushless Version of the HPI Trophy Nitro Truggy
Extremely popular and tough aluminium chassis
2.4GHz radio system
4S 1/8th brushless FLUX system
New Aluminium motor mount
Steel Spur gear
Trophy drive train and suspension
Vorza radio tray and battery holders (2x 2S Lipo packs)


#101707 HPI Trophy Truggy Flux
Available May 2011
 
Ik heb me suf gezocht op :google:, maar ik kan het niet vinden, dus vraag ik het maar hier. Weet iemand wat de wielbasis van de Trophy Truggy is? Ik wil zodra ik het geld er voor heb en de Trophy Truggy Flux verkrijgbaar is er 1 kopen en er een hummer kap op zetten, zodat hij eruitziet als een monster truck, maar dat niet is.:D
 
Ik heb me suf gezocht op :google:, maar ik kan het niet vinden, dus vraag ik het maar hier. Weet iemand wat de wielbasis van de Trophy Truggy is? Ik wil zodra ik het geld er voor heb en de Trophy Truggy Flux verkrijgbaar is er 1 kopen en er een hummer kap op zetten, zodat hij eruitziet als een monster truck, maar dat niet is.:D


ja en jij denkt dat dat fijn rijdt????

ik vindt het persoonlijk niet mooi op een trophy truggy flux....

achja,ieder zijn mening...
 
Ik vind het wel mooi, desnoods knip ik een gedeelte van de onderkant van de body af om hem ietsje lager te zetten. Mij lijkt het wel leuk, zo'n Hummer met brede ophangingsarmen en grote wielen buiten de body.:D
 
Het kan zijn dat hij een beetje minder stabiel is in de lucht, omdat de vleugel eraf gaat, maar dat beetje minder stabiliteit in de lucht maakt plaats voor wat meer gevoeligheid, dus meer flips. Voor op de racebaan zet ik gewoon de vleugel en standaard body erop.:D
 
Ik heb me suf gezocht op :google:, maar ik kan het niet vinden, dus vraag ik het maar hier. Weet iemand wat de wielbasis van de Trophy Truggy is? Ik wil zodra ik het geld er voor heb en de Trophy Truggy Flux verkrijgbaar is er 1 kopen en er een hummer kap op zetten, zodat hij eruitziet als een monster truck, maar dat niet is.:D

Iemand?
 
Back
Top