Hpi Trophy truggy 4.6

er zijn een paar upgrades, niet veel. op de site van hpi europe staat boven in option parts:
HPI Trophy Truggy 4.6 RC Car by HPI Racing Europe
HPI Trophy 3.5 RC Car by HPI Racing Europe

zal hij snel gaan? als je hem goed afstelt wel, maar echter heb ik liever controle boven snelheid.

ik denk dat alleen het type anders is, dus de truggy zal hoger van de grond liggen enzo
ook heeft de truggy een grotere motor.(hpi zegt trouwens dat de truggy sneller is)
kwa techniek zijn ze volgens mij gelijk.

Dude,

Heb net vanmiddag, en dus 1 post boven je 2 sites genoemd met precies dat, upgrades en onderdelen....

En verder is deze auto heerlijk betrouwbaar, zelfs in mijn optiek, lompsterk.
hpi is verder ook lekker snel met onderdelen, en zelfs veel onderdelen uitwisselbaar met de buggy 3.5, maar ook met de Hotbodies Lightning2 (is nagenoeg dezelfde auto.)

Snelheid, tja wat wil je, op een baan ga je de top toch niet vaak halen en is de trekkracht van de auto heerlijk.
Maar denk dat hij wel tussen de 60 en 70 rijd standaard. En anders kan je altijd ff ander tandwieltje halen.

oke excuses, ik heb blijkbaar dus sommige stukken niet goed gelezen. :?

Snel ik bedoelde hiermee dat het niet lijkt of je stilstaat, ik denk dat ik mede door jullie antwoorden wel voor een Trophy ga.

Ik laat het wel in de winkel afhangen als ik ze naast elkaar zie denk ik. :rolleyes:

Bedankt alsnog voor jullie hulp hierin, ik laat zeker weten wat het is geworden.

Maakt verder niet uit hoor, verbaasde me een beetje.

Denk dat de keuze tussen de buggy en de truggy vooral het formaat gaat zijn, de truggy is zeker een stukkie groter, maar de grotere motor maakt dat meer dan goed qua snelheid.

Je gaat je met beide niet vervelen, en als je ze netjes inrijd ga je er lang plezier van beleven...
Ik heb hem trouwens ingereden volgens het boekje wat er bij zat, maar er zijn meer manieren, zie ook de topics bovenin het brandstof topic.

Ben benieuwd wat je keuze zal zijn

Ja ik zit vooral met het volgende:
Truggy, reden:
-Steviger
-hoger (Voor over grasvelden en bospaden)
-Agressievere uitstraling (vind ik persoonlijk)

Buggy, reden:
-Aggresiever door bochten
-Wendbaarder
-Circuit waarschijnlijk beter

Dus ga ik echt voor race op circuit of meer ook voor op grasvelden en bospaden.

(heb ik dat zo dan goed vermeld, of zit ik er absoluut naast?)

En over het afstellen, op MVW had al iemand aangeboden te helpen met inrijden. (mogelijk ook afstellen)

Maar ik heb het zo gelezen en stelt niet heel veel voor, zolang je maar met belijdt doet.

Ik ga er ook niet heel hard mee bashen, maar hij moet niet na 1 klap kapot zijn. (hogere jump ofzo, zoals de baan MVW)

Dus ga ik echt voor race op circuit of meer ook voor op grasvelden en bospaden.

(heb ik dat zo dan goed vermeld, of zit ik er absoluut naast?)

racen op een circuit kan ook met een truggy, zie de truggy cup...
je kan alleen iets ruiger rijden.

je kan ook op youtube leuke dingen kijken zoals truggy vs buggy ;)

Ik blijf echt steeds van Buggy naar Truggy gaan, de 1 dag denk ik "Ik weet het wordt een buggy", de volgende dag "nee toch een Truggy".:rolleyes: (het heeft allebei wat.

Tja wat voor mij de doorslag gaf om geen buggy te nemen, was toch wel de rijhoogte.

Ik rij veel op een baantje wat toch wel redelijk ruig is, en daardoor leek het mij handiger om een truggy te kopen.

En boven alles, vondt ik een truggy mooier.
Het is dus vooral je eigen voorkeur wat de doorslag zou moeten geven. Met beide ga je je prima vermaken vermoed ik zo maar. :)

Ik blijf echt steeds van Buggy naar Truggy gaan, de 1 dag denk ik "Ik weet het wordt een buggy", de volgende dag "nee toch een Truggy".:rolleyes: (het heeft allebei wat.

de reden waarom ik voor een truggy koos was de inzetbaarheid op verschillende soorten ondergrond.
zowel voor fun als voor op een baan...

Wil je een boodschappenwagen of iets waarbij je echt moet sturen en corrigeren?
Want dat is het verschil tussen een truggy en een buggy...

Ja, een truggy kan hoger afgestelt worden maar uiteindelijk als de grondspeling het toelaat laat je hem ook laag staan.

Ik zal eerlijk zijn, ik ben bang dat een Buggy teveel is voor mij nu.
Ik begin net en rijdt nu een rustige Onroad TT-01 maar op snelheid heb ik soms al moeite hem onder controle te houden. (binnen baan in MACH Haarlem)

Dit heeft voornamelijk te maken met ervaring, maar daarom is het voor mij lastig kiezen. ;)

Ik denk dat het een Truggy wordt, vanwege de hoogte.
Dan volgend jaar of later een wedstrijd buggy, om zo een stap hoger te gaan. :rolleyes:

Gewoon lekker doen de truggy, ga je echt geen spijt van krijgen..

Ik heb de grootste lol met dat ding zowel op de baan als daarbuiten.
En ik merk dat de community er omheen ook steeds groter aan het worden is, en er is dus steeds meer aan informatie er over te vinden.

Ik heb nog enkele dagen getwijveld, ik ga toch voor de Truggy vermoed ik.
Zaterdag even langs Muco Amsterdam en even naast elkaar zien.

Zijn er nog dingen die ik beter meteen mee kan nemen, want bij me TT-01 kwam ik er na 2 weken achter dat plastieken lagers snel stuk gaan. (even als voorbeeld)

Ik twijvel om ook direct een Startbox te halen, ik ga even nog kijken wat ik hier meer over kan vinden. (tips zijn uiteraard welkom.)

Ik heb nog enkele dagen getwijveld, ik ga toch voor de Truggy vermoed ik.
Zaterdag even langs Muco Amsterdam en even naast elkaar zien.

Zijn er nog dingen die ik beter meteen mee kan nemen, want bij me TT-01 kwam ik er na 2 weken achter dat plastieken lagers snel stuk gaan. (even als voorbeeld)

Ik twijvel om ook direct een Startbox te halen, ik ga even nog kijken wat ik hier meer over kan vinden. (tips zijn uiteraard welkom.)

ik denk dat dat ook een goede keuze is ik ben ook aan het kijken naar die auto...

met een startbox heb ik geen ervaring

Ik heb er zelf een rotostarter bij gekocht.

Mijn zwager heeft de truggy afgelopen weekend gekocht, en die start hem gewoon met de trekstarter, wat ook prima gaat.

Startbox heb ik ook geen ervaring mee. Maar de rotostarter werkt goed.

En (klopt het gelijk af) maar ik heb nog niets hoeven te vervangen van de auto.
Lagers e.d. zijn allemaal kogel lagers en zo. Gewoon goed dus.

Ik zou alleen wel als je met veel tegelijk rijd, kijken naar een 2.4ghz systeem, ik weet niet of je daar al meer rijd met je andere auto, maar voorkomt een hoop ellende met storingen en zo.

een startbox vind ik zelf heel fijn, wel onhandig soms...
wel makkelijk, er op drukken en hij gaat als het goed is gewoon aan.

Oke zover dus aardig positieve reactie, ik dacht vraag het voor de zekerheid even.

Ik heb een 2.4 ghz Spectrum DX 3 , dus die ga ik hier ook voor gebruiken.

Misschien dat iemand me ook met het volgende kan helpen:
-Zal ik direct naar 25% nitro gaan of beter eerst lager?
-Ik ga op de baan van MVW rijden (soort namaak grasmat volgens mij), kan ik dan beter speciale banden halen of voldoen de standaard? (ik ga zaterdag voor de rit naar Muco even bij MVW buurten en eventueel even vragen direct)

Ik wacht even met de startbox, gewoon eerst maar eens lekker rijden. (op eventueel banden na dan)

Ik bekijk nu steeds meer topics en bekijk video's en kan nu al niet wachten tot zaterdag.

(Niet lullig bedoeld, maar in een winkel zullen ze snel ja zeggen vermoed ik.)

Laatst bewerkt:
Je kan geen starterbox doen, want er vliegwiel ligt te hoog. Ik ben bij verschillende winkels geweest maar nergens een passend vliegwiel gevonden. Gelukkig heb ik een pa met draaibank dus hij heeft er zelf een gemaakt. Beste oplossing voor deze auto is een roto. (voor het geval dat ik dingen zeg die al besproken zijn: ik heb alleen je begin bericht gelezen :$)

ik heb geleerd dat je moet beginnen met lagere % nitro om hem in te rijden.(16%)
speciale banden weet ik niet...

Sow, die van mij is binnen.
Als het weer meer zit eens lekker inrijden. :)
Heb er nu al zin aan!

Back